Træning op til at kunne løbe marathon


Fyntepind
 Share

Recommended Posts

Mig og en kammerat har sat os det mål at vi vil løbe en marathon til sommer. Vi ved ikke om det kan lade sig gøre på så kort tid, men om ikke andet for man da løbet noget.......

Men i stedet for bare at løbe i "blinde" kunne man forestille sig at der var trænings programmer til det formål også. Vi har forestillet os at løbe ca. 3 gange om ugen, mere kan der vist ikke blive tid til.

Hvis der er nogen der har erfaringer på det område vil jeg meget gerne høre om det.... hvor langt, hvor tit, hvornår osv.

Fyntepind

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke åbne linket, men vil sige, at det kan sagtens lade sig gøre, men fremgangsmåden afhænger af hvilken form i har i forvejen.

Jeg har selv gennemført Københavns marathon, hvor jeg startede med at løbe 2 km ture i februar og skiftede til 12 ugersprogrammet, da det passede med løbsdagen.

Jeg løb ikke alle turene i programmet, da jeg foretrak kun at løbe en eller to dage om ugen.

Mit mål var kun at gennemføre, og det lykkedes, men siden har jeg ikke rigtig gidet løbe.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa!

Prøv www.run4fun.dk. Her kan du så selv klikke ind på træningsprogrammer. Sitet er mægtig godt for løbeinteresserede. Nu ved jeg jo ikke hvor meget du løber nu, men ellers var det muligvis en god ide at sætte dig nogle mindre mål, så du ikke bliver "slået ud" på vejen. Eksempelvis 10 km eller ½Marathon...

Line

Link to comment
Share on other sites

Jeg håber i høj grad at det kan lade sig gøre, for jeg er selv gået i gang med samme projekt. Godt nok løb jeg en lille smule, for lige at komme i gang i slutningen af sidste år, men det er først nu i januar at det er blevet alvor.

Det vigtigste, sådan som jeg har forstået det er at opbygge formen i en opadgående kurve, således at man øger kilometer (og intensitet) gradvist.

Scholes

Link to comment
Share on other sites

Hej

Det kan klart lade sig gøre. Det eneste der skulle kunne sætte en stopper for det er måske skader - så pas på når I går i gang. Det skal gøres stille og roligt, og vær ikke bange for at holde en uge fri hvis benene begynder at knage... :(

God vind, jeg håber at I klarer den!! (selvfølgelig gør I det! :D )

-Tolle

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share