Problem efter squat


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Jeg var oppe og træne idag for at finde mine nye maks til næste cyklus HST.

I squat har jeg hidtil brugt en tyk skumgummipude (ca 3 cm i radius) som støtte, men idag fik jeg lyst til at prøve uden.

Det skal lige siges, at stangen stadig havde et tyndt (ca 5mm) og hårdt lagt skumgummi på de midterste 40cm, sådan cirka.

Det gik også fint nok, men efter træning opdagede jeg nogle mystiske mærker på skuldrene, der hvor stangen havde ligget, dvs. på bagsiden/toppen af skuldrene.

Det lignede lidt rifter, men der var ikke gået hul på huden og tæt på kunne jeg se det nærmere var små blodansamlinger. De var ca 1mm brede. På højre skulder var det stort set 4 striber 12-14cm lange og på venstre skulder var det lidt mere spredte 3-5cm lange striber. Jeg synes ikke det ligner strækmærker.

Har nogen oplevet noget lignende eller ved hvorfor det er kommet og kan man gøre noget for at undgå det?

Gør det i øvrigt nogen forskel om jeg bruger den skumpude eller ej til min squat?

Link to comment
Share on other sites

Thomas J ville nok sige noget i retning af, at det er "scars of war", som man blot skal være stolte af ;)

Er de lange striber vandrette? I så fald er det muligvist fordi din trøje har krøllet under stangen (hvilket den som regel ikke gør ved en ikkepolstret stang) og sat trykmærker i huden.

Ellers kan det være kanten af det polster, der sidder på stangen.

Om ikke andet, så forsvinder det hurtigt :)

...

Glemte lige: Bare tag skumpuden af, den er kun til gene (hvis du ellers lægger stangen rigtigt).

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv lige for tiden mærker på skuldrene efter squat. Jeg får dem når jeg træner med den tynde møgstang de har nede i Fysic Langå, når jeg træner med en ordentlig stang med rigtige dimensioner så ser jeg aldrig noget til det. Hvad for en stang bruger du?

Mht. Skumpude, så har du kun brug for den hvis stangen ligger forkert. Hvis du har den til at ligge for højt på ryggen, dvs. helt oppe på nakken så kan det godt gøre ondt, men hvis du rykker den ned på den dertil indrettede "hylde på ryggen" så tror jeg ikke at du vil mærke noget til det.

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Thomas J ville nok sige noget i retning af, at det er "scars of war", som man blot skal være stolte af
Helt sikkert :lol: de er bare ikke særlig pæne

Striberne går langs med stangen.

Jeg tror ikke det tynde skumgummi, der sad på stangen, for det når vist ikke helt ud til enden af skuldrene. Der er heller ikke nogen striber på midten af ryggen.

Det er en olympisk 20kg stang, casall eller eleiko tror jeg, for det er alle vægtskiverne. Den er dog en lille smule bøjet på midten.

den dertil indrettede "hylde på ryggen"

Se, det er smart... Vi er simpelthen bygget til at squatte :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share