Militær træningsprogam?


RasmusJuul
 Share

Recommended Posts

Jo det skal man, men vent nu lige nogle år med at begynde at gå march, for hvis du skal ind til et af specialstyrkekorpsene, skal du have militær baggrund (gerne Værnepligt + Hærens reaktionsstyrke uddannelse + Sergentskole) så det vil være for tidligt for dig at begynde med march endnu. Begynd hellere til o-løb, da det er utroligt vigtigt specielt inde i Jægerkorpset. Udover det fyssiske skal du også træne dig selv psykisk, og overskride nogle af dine grænser.

Nu skal du ikke lyve min ven XD

Til jægerkorpset + projection skal du havde militær baggrund, men ikke til frømandskorpset.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

SSR – Særlig Støtte og Rekognoscering http://www.hjv.dk/HHV/TFRK/HHD%20NORDSJÆLLAND/HVK%20SSR/SSR/Sider/ssr.aspx

Det er Hjemmeværnets form for elite styrke, de samarbejder med både Frømandskor pset og Jægerkorpset, udføre mange øvelser med dem, og hvis Frømændene eller Jægerne har brug for lidt hjælp rundt omkring i verdenen så kan SSR hjælpe lidt til.

Sorry med Konstabel og HRU.

må sige at det varmer mit hjerte at se en der faktisk planlagt sine mål forsvarligt! og god ide med SSR!

hvis du stadig er på vej imod dit mål så er jeg sku stolt af dig og din vejle styrke knægt! Hvordan har du det med at håndtere det psykiske aspekt? fx. højder?

BTW: tror at det kunne være interessent for dig at læse følgende bog: think and grow rich af napolion hill. Tror at du vil få god inspiration ud af den.

Link to comment
Share on other sites

Det har også noget at gøre med hvor du tager den. Hvis du fx tager den ved Jydske Dragon Regiment i Holstebro skal det nok være en fed periode, da de ikke er bange for at gøre ting der, som man ikke gør andre steder. Ja, jeg er Jyde:)

Uhh.. Det varmer mit herjte at gøre. Skal selv ind til JDR nu her til august, og glæder mig sku... De skal nok blive stolte af en der brænder så meget for det som dig knægt XD

Link to comment
Share on other sites

I skal ikke regne med at der bliver åbnet op for konstabeleleven, eneste vej bliver reaktionsstyrken. Har en mate som er på det sidste hold konstabler. Hvis i ligger mærke til det, er uddannelsen der stadig, men er lukket og det har den været siden hans hold startet hvilket snart er 9 måneder siden.

Er du godt klar over SSR er en hjv enhed, det betyder at du er der ved siden af arbejde. Så ved siden af din 37 timers arbejdsuge, skal du bruge tid hos SSR. Kender en som lige er kommet ind hos dem, for ham hedder det deltagelse hverdag, nogle ting foregår der hjemme, men meget foregår hos SSR selv.

Jeg håber godt nok, at værnepligten er blevet afskaffet, til den tid jeg skal derind om 3-4 år, da konstabeluddannelserne så bliver åbne, for dem der virkelig vil det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share