Old-school gym på frederiksberg?


Brickie
 Share

Recommended Posts

Kære alle, god jul og godt nytår og alt det der høflighedsræs (selvom jeg mener det)

Jeg står og skal flytte inden for det næste halve år og skal derfor finde mig et übercool, oldschool gym ikke alt for langt fra hvor jeg bor. Jeg flytter ind i nærheden af Lindevang Metrostation på Frederiksberg, så mit spørgsmål lyder:

Er der nogle af jer der kender et fedt sted med masser af safety racks, store dumbell´s og nogle ordentlige, olympic-style stænger hvor man kan fornøje sig til en ikke alt for høj pris? Selvfølgelig gerne i nærheden af undertegnedes nye domicil :-)

Som et brugbart alternativ er jeg villig til at træne i en af de større fitness-kæder :crazy: forudsat at de har noget ordenligt udstyr. Jeg ved allerede nu at den Fitness-World der ligger derude nok ikke er noget for mig, den er for pop, så er det på plads.

Mange tak for jeres hjælp :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Nærmeste 'gode', som jeg personligt har brugt:

Nørrebrohallen (Samlet rejsetid: 10-15 minutter med det offentlige, det samme på cykel)

Det når du ved at tage metroen et stop til Solbjerg/Fasanvej og derfra 4A til Nørrebro st. Derfra skal du gå en fem minutters tid ned ad Nørrebrogade til Bragesgade.

- Der er stænger og skiver, der vejer det, de skal (til forskel fra FDK Nørrebro, der ligger et par hundrede meter derfra, hvor en 20 kg-stand vejer alt fra 17,5 til 20,2, og hvor skiverne også vejer virkelig forskellige ting).

- Håndvægtene er vist op til 40-50 kg.

- Stedet er hærget, men det er et fint solo-styrketræningsmiljø.

- Der er stille og roligt, og det er væsentligt færre idioter end f.eks. i FDK Nørrebro.

Pris: 275 kr pr mnd, kontant

The Gym (Østerbro) (Samlet rejsetid 20 minutter med det offentlige, 15 minutter på cykel)

Metro til Solbjerg/Fasanvej og 4A til døren (Haraldsgade/Lersø Parkallé).

- Eleiko og Ivanko-udstyr

- Velholdt, nyt gym

- Jeg har ikke indtrykket af, at der kommer mange idioter, derimod har jeg indtrykketaf, at der er mange folk derinde, der er ganske interesserede i bodybuilding og styrkesport. Hvis jeg ikke har misforstået noget, er det størstedelen af dem, der træner der, så det er temmelig BB. Nogle af de bedste indenfor dansk styrkesport bruger også The Gym.

Gymmet bliver også anbefalet af de fleste herinde, og jeg har tænkt mig at melde mig ind i den nærmeste fremtid, når jeg får tid til at træne igen. Jeg bor dog også i nærheden, så en cykeltur til The Gym vil tage mig <10 minutter.

Pris: 395 kr pr mnd, PBS, indmeldelsestilbud: 2 mdr for en måneds pris.

Månedsprisen for studerende er 295 kr pr mnd.

hjemmeside: http://thegym.dk/

Edited by Fredrik
Link to comment
Share on other sites

Hey Fredrik, mange tak for dit gode indlæg :4thumbup:

Det er altid rart at vide hvor man i hvert fald ikke behøver at tage hen. Jeg må indrømme at jeg havde håbet på at der lå noget lidt tættere på, hvis jeg alligevel skal ud med det offentlige så tror jeg muligvis jeg vil kigge på den der "The Gym", det ser cool nok ud. Det er sgu ærgerligt at der ikke ligger en trænings-grotte lige i nabolaget....

Hvis der er andre der har gode forslag så kom glad :beerchug:

Link to comment
Share on other sites

Gladiator Gym evt?

Der er også en i kælderen, Bogholder Alle 40, Vanløse.

Og så det sidste jeg har fået støvet frem, som jeg har lidt svært ved at få til at hænge sammen, er at der skulle ligge et IK99 træningscenter ved Islev Station. Og IK99 centrene skulle vist kun koste 63/måneden, så det er ihvertfaldt billigt.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har modet til at prøve kræfter med styrkeløft, og på at tage det offentlige samt er dopingfri, så kan jeg anbefale at besøge os ude i HSF - Hvidovre Styrkeløft Forening. Det tager ifølge rejseplanen kun 18 minutter med det offentlige fra lindevang metro station til Rødovre station, hvor vi holde til 100 meter fra, i kælderen under zoo city.

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

Hej alle.

Mange tak for de gode svar. :4thumbup: Jeg vil overveje situationen og måske kigge rundt de forskellige steder. Det er sgu bare lidt svært at finde de rigtige jernhuler da de jo ikke søger den samme eksponering som de kommercielle kæder.

@Prehn

Jeg kan forsikre dig om at jeg er dopingfri, min interesse går ikke i den retning. Træner for min fornøjelses skyld og ikke for at leve op til et eller andet kosmetisk ideal. Tak for inputtet. Er det "kun" muligt at træne i HSF hvis man træner styrkeløft? Det er nemlig ikke min primære interesse. Har I en motionsafdeling for os dødelige? :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Gladiator Gym evt?

Der er også en i kælderen, Bogholder Alle 40, Vanløse.

Og så det sidste jeg har fået støvet frem, som jeg har lidt svært ved at få til at hænge sammen, er at der skulle ligge et IK99 træningscenter ved Islev Station. Og IK99 centrene skulle vist kun koste 63/måneden, så det er ihvertfaldt billigt.

IK99 er en officiel VL klub - uofficielt en BB klub, der ligger i kælderen under Østerbro stadion. Prisen steg dog lidt for 1½ år siden men stadig det klart billigste og bedste alternativ, i forhold til hvad du søger.

Træner pt. i the gym som jeg også klart kan anbefale.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share