Forbrænding samt spørgsmål til Garmin 305


ccjunior
 Share

Recommended Posts

Vi har et Garmin 305. Min kone løber og det er jo fint, men jeg går i stedet til spinning.

Jeg kan se hvor høj puls jeg har men ikke forbrændingen. Kan det lade sig gøre at få den til at vise kalorie forbruget ?

Kan man selv beregne det ?.

Jeg er 190cm høj vejer 104kg. Alderen er 34

i den time vi lige har kørt lå jeg i ca 40min med en puls på 175 og de sidste 20 min nede på 150

Jeg peekede på 190 da det gik værst for sig :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hvis din viser kalorier ved spinning, så skal min sq også kunne :bigsmile:

Kan du afslører dine indstillinger??

Deler I pulsuret eller hvad?

For at du kan få uret til at vise forbrændingen, så skal du have udfyldt bruger-oplysninger. Dvs. køn, vægt, alder osv. - har du gjort det?

Det skal lige siges, at det ikke er et FR 305 jeg har, men jeg går ud fra at princippet er det samme som i FR60 (og polar F6, for den sags skyld, som jeg tidligere har brugt).

Link to comment
Share on other sites

(Forkortet)Kan man selv beregne det ?.

Jeg er 190cm høj vejer 104kg. Alderen er 34

i den time vi lige har kørt lå jeg i ca 40min med en puls på 175 og de sidste 20 min nede på 150

Jeg peekede på 190 da det gik værst for sig :4thumbup:

Hey

Jeg kender ikke noget til Garmin 305, men til dit spørgsmål om du selv kan beregne din kalorieforbrænding, så er der en udmærket artikel om det her

**

Edited by KåreS
Link to comment
Share on other sites

Det er desværre ikke så nemt at måle sit energiforbrug ved spinning! Pulsen kan bruges som vejledende, hvis man kender sit kondital! Et forsigtigt bud ville være at du har et kondital på ca 40! Dette svarer til en maksimal iltoptagelse på ca 4 liter i minutttet. Dette svarer til ca 20kcal forbrændt aerobt i minuttet! Medmindre du er meget veltrænet på en cykel kan du næppe holde en gennemsnitsintensitet på over 70% af din maksimale iltoptagelse i 1 time! Det vil sige 14kcal i minuttet og ca 840 i timen. Alt dette forudsætter dog lige at du passer på mine gæt! Sandsynligvis er din gennemsnitlige intensitet lavere end 70% af din VO2Max, da der er mange lette perioder i en spinningstime, men til gængæld er der også en del anaerobt arbejde i forbindelse spurter og lign!

Der findes pt intet pulsur der kan give dig et nøjagtig energiforbrug ved cykeltræning!

Men lad nu ikke det afholde dig fra at gå til spinning! :bigsmile:

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share