måling af fedtprocent, hvordan?


ban1128
 Share

Recommended Posts

Hey alle.

Jeg har i 1 år og 2 måneder været igang med en lille omlægning af mit liv.

Jeg startede min slankekur da vægten lå på 156 kg. og er d.d. nede på 97 kg.

Den høje vægt har gjort at jeg har en masse overskydende hud som jeg har fået afvide af lægen ikke vil kunne trække sig sammen.

Før jeg begynder at tænke på at få fjernet min overskydende hud vil jeg gerne finde ud af hvad min fedtprocent ligger på og hvad jeg gerne vil have den skal ligge på.

Så der kommer jeg måske til et problem, HVORDAN måler man fedtprocenten når man har en god portion ekstra hud??

Tænkte på en tang men kan den skelne fra at der sidder så meget ekstra hud?

Kan man købe en maskine som måske måler mere præcist nu der er overflødig hud?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hey alle.

Jeg har i 1 år og 2 måneder været igang med en lille omlægning af mit liv.

Jeg startede min slankekur da vægten lå på 156 kg. og er d.d. nede på 97 kg.

Den høje vægt har gjort at jeg har en masse overskydende hud som jeg har fået afvide af lægen ikke vil kunne trække sig sammen.

Før jeg begynder at tænke på at få fjernet min overskydende hud vil jeg gerne finde ud af hvad min fedtprocent ligger på og hvad jeg gerne vil have den skal ligge på.

Så der kommer jeg måske til et problem, HVORDAN måler man fedtprocenten når man har en god portion ekstra hud??

Tænkte på en tang men kan den skelne fra at der sidder så meget ekstra hud?

Kan man købe en maskine som måske måler mere præcist nu der er overflødig hud?

det er bare op på en tamita vægt de sender elektroniske signaler gemmen kroppen og måler fedt, de har dem i de fleste centre det koster ca. 25-30 kr.

Link to comment
Share on other sites

Din løse hud vil næppe påvirke din fedtprocent opadgående snarere vil det resultere i en lidt lavere måling end ellers. Det være sagt så er måling af underhusfedtets tykkelse en upræcis (afvigelse på mere end 5%) måde at måle fedtprocent på folk med fedtprocenter over 15. Desværre har impedans målinger også unøjagtigheder, men hvis du kan leve en fejlmargin på op til 10% er en Tanita vejning en god løsning da den viser en udvikling mere præcist end end andre ligeså nemme metoder!

Hvis du er villig til at betale en plovmand eller deromkring kan du få en dexa scanning, der har mindre unøjagtigheder end de andre metoder, specielt for de der har fedtprocenter i den høje ende.

Vh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Hej.. Super flot med dit vægttab.. Jeg er imponeret, det er virkelig flot :smile:

Det som de andre prøver at sige (på deres egen jeg-er-totalt-nede-med-de-fede-og-mega-selvfede-måde) er at du kan bruge de specielle vægte som kan findes i rigtig mange fitnesscentre. Jeg ved at det i fitness dk koster 50 kr. (og nogle dage er det gratis) at komme op på deres fedtprocents-målende vægt.

Den vægt vil ikke "lægge mærke til" at du har meget løst hud, da det som forklaret er elektriske impulser som "kan finde ud af" at din hud ikke er fedt, og det vil blive talt med som fedtløs masse.

Håber du kan bruge det :smile:

Vh.

Træningshjernen :superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share