Frømandskorpset


Bargisen89
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg er en frisk fyr på 20, som i et stykke tid (1-2år) har overvejet stærkt at søge ind i FKP, men er bare usikker på om jeg når at få trænningen op på det høje niveau, min trænningsuge lyder på

Mandag: LØB 3-5 KM i højt tempo - Svømming 1-1½ KM

Tirsdag: styrke-trænning med spinning på cykel og bronzecirkel a 3 gange

Onsdag: LØB 3-5 KM - Svømming 1-1½ KM

Torsdag: styrke-trænning med spinning på cykel og bronzecirkel a 3 gange

Fredag: LØB 3-5 KM i højt tempo - Svømming 1-1½ KM

Søndag: march med 5 kilo indtil videre. Hvad syntes i??

Kan du ikke skrive lidt om din nuværende form, og om du tiligere har været i forsvaret?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke været inde i forsvaret endnu men kommer ind og får de 4 måneders basis.. jeg har trænet en del de sidste år men mest bare for sjov og for formens skyld, men her de sidste 2 måneder har jeg gået til den i håb om at kunne komme ind i fkp. men kan det tænkes det er muligt at træne sig op på mindre end et år?

Ja, men du skal virkelig træne seriøst (men undgå skader!!!!)

En masse o-løb, svømning og selvtilidsprøver. Og en del march, men ikke for meget da det er her at mange får skader.

Link to comment
Share on other sites

Hmm hvad består selvtilildsprøver af? ja har godt hørt det nemt at få skader af march, men skal gå med 5 kilo på søndag for første gang, og tager 5-10 kilo på hver 4 uge lyder det fornuftigt?

Selvtillidsprøver kan være en masse forskellige ting. Det du frygter skal du overvinde.

Det der med march vil jeg ikke udtale mig om da jeg ikke ved så meget om det.

Link to comment
Share on other sites

så må jeg ud og hoppe nået faldskærm, det er nok det eneste som kunne slå mig ud :wink:

Hehe, død mur og hovedspring fra 3eren og 5eren i svømmehalen vil også være godt, hvis du ikke allerede gør det. Det ku' være fedt at komme ud og springe i faldskærm. Jeg er desværere for ung til det endnu.

Link to comment
Share on other sites

Hej Bargisen

Fedt mål du har sat dig!

Såfremt du har en nogenlunde grundform (som det ser ud til at du har) så skulle du "uden problemer"

træne dig op på under et år.

Bob Dylan har fuldstændig ret i at for meget march, virkelig kan forårsage skader og skader er det VÆRSTE

der kan ske. Jeg går gerne march hver 3. eller 4. uge. Bare husk at progressere meget langsomt, hvad angår

kilo og distance.

Nu hvor det er frøerne du vil ind til, så vil jeg anbefale dig at træne svømning i åbent hav en del, når vejret bliver til det.

Uundervands-svømning skal også trænes en hel del.

Hvad selvtillidsprøver angår, så ved jeg sgu egentlig ikke hvor meget man har ud af at træne dem, men de kan da

være meget sjove at gennemføre for en selv og så er man jo også sikker på at man tør når det går løs for alvor :)

Generelt så er min plan at træne rimelig meget, men ikke overdrevet her det næste halve års tid. 4-6 mdr før PTRKUR starter vil

jeg så gradvist intensivere min træning. Jo længere tid man befinder sig oppe i det røde felt, hvor kroppen virkelig er belastet, jo

større sandsynlighed er der for skader. Så det giver ikke nogen mening at ligge oppe i det røde felt i et helt år :)

Der er mange der glemmer at de ikke skal være i deres TOP form, når de starter på kursus, men derimod time det, så man når sin topform omkring midten af forløbet.

Håber det hjalp lidt, ellers så er der utrolig mange gode logs og træningsprogrammer omkring JGK og FKP her på siden :)

Held og lykke med det Bargisen

/Svane

Link to comment
Share on other sites

Hej Bargisen.

Jeg leger også selv seriøst med tanken om at søge ind, nu her efter gymnasiet.

Syntes også din træning ser fornuftig ud, men husk at der er 15 km terrænløb i optagelses prøven. Det kommer bag på de fleste der kun har løbet 10 km som træning hvor meget viljestyrke der skal til at holde tempoet de sidste 5 km, og hvis du stopper op eller mister for meget fart ryger du hjem.

Held og lykke med træningen og kom endeligt med opdateringer og erfaringer :D

Link to comment
Share on other sites

halløj halløj.

jeg søger ind til fkp til sommer.

så jeg kan jo prøve at hjælpe dig lidt og give et bud på hva jeg tror der skal til.

det skal dog siges at jeg ikke har nogen militær baggrund.

jeg træner selv uv-rugby, o-løb, krav maga og så træner jeg efter navy seals træningprogram dog ikke deres svømmeplan. også går jeg march i weekenden.

hvordan har du det med at blive presset under vandet, går du i panik, kan du bevarer overblikket? derfor uv-rugby.

o-løb? fordi at du Skal kunne bruge et kompas og kort, samtidig med det er det god løbe træne og skoven er fantastisk med alle dens bakker.

krav maga, fordi det giver selvtillid og er en god måde at lærer sin krop at kende på.

navy seals træningsprogram, sys jeg personligt er godt. fordi der står præcis hvor langt du skal løbe. hvormange push-ups, sit-ups og pull-ups du skal lave.

march, start med 10km med 10kilo på ryggen med en fart på over 5km/t. gør det ondt dagen efter så hold fri for træning.

Husk at alle de ting som du skal kunne, står på deres hjemmeside.

held og lykke

muffe.

Link to comment
Share on other sites

Hej muffe, Så ses vi nok derinde :) men uv-rugby er jeg blevet forslået før pga tilvænnelsen i vandet, havde også overvejet at få dykkerkort,(certifikat) bare for nogle basis trænning, det med kompas og kort er ikke nået problem :) men har du evt link til navyseal-trænings programmet, Mvh Martin

jeg tror bare ikke det er det samme.

jeg tror ikke at du kommer ud for de samme pressede situationer.

og det som de skal bruge er folk der kan klare den stress og den ubehag, som der nu engang er, når man ikke lige kan få luft når man vil, men stadig bevarer overblikket.

har du trænet o-løb i lang tid?

http://www.getbig.dk/article.php?id=108&Navy_Seals_-_Kategori_1_traening

der ligger også en kategori 2 der inde.

Link to comment
Share on other sites

Tak for linket :) har løbet i nogle år bare på lav plan men det med at finde vej er vigtigts :) ja lige præsis skal også begynde at(opholde) mig nede på bundet af svømmeren, f,eks med hænderne på ryggen og så bare vente på man rammer bunden i poolen og så op igen.

jeg har godt hørt om den øvelse. men den kan du jo lave med lukket øjne.

den giver jo intet overblik, men den lærer helt sikkert en ikke at gå i panik.

hvor kommer du fra?

Link to comment
Share on other sites

ja det med at få tilvænnelsen undervand op på 100%, jeg kommer selv fra Holbæk vestsjælland, så der er ikke så langt til kongsøre :)

UK!

Jeg træner selv i nykøbing sj svømmehal.

Min kammerat og jeg skiftes til at konstruere "undervandslege". sidst havde min kammerat et stykke metal med hvori der var boret et antal huller med gevind og matchende bolte som vi skiftes til at samle og skille ad undervand (4m).

Link to comment
Share on other sites

UK!

Jeg træner selv i nykøbing sj svømmehal.

Min kammerat og jeg skiftes til at konstruere "undervandslege". sidst havde min kammerat et stykke metal med hvori der var boret et antal huller med gevind og matchende bolte som vi skiftes til at samle og skille ad undervand (4m).

det lyder til at være en god og sjov måde at træne på.

I kan også prøve at binde knob&stik. det er på ingen måde nemt:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share