fatter minus!


xeyelessx
 Share

Recommended Posts

Hej nogen der har en forklaring på hvorfor jeg ikke taber mig?

i en længre periode har jeg nu trænet 5 X ugentlig. (3 X styrke, 2X boksning).

i det lokale fitness center...

jeg plejer normalt at træne 2 X de dage hver jeg har styrke, så det ser ud som følgende...

mandag - styrke - morgen + aften

tirsdag - boksning

Onsdag - fri

Torsdag - boksing

Fredag - styrke træning - morgen + aften

lørdag - styrke - midt på dagen

Søndag fri

om morgen træner jeg i ca. 90 min.

om aften er det 2 timer

boksing er 1 time.

min mad består typisk af:

morgenmad: havregryn + frugt + rosiner + 1 dåse tun

post træning = shake + 1 stk frugt

middag: 1 bøtte salat + 2 stk. kylling bryst

før træning: enden: 1 shake + 2 stk brød eller 8-10 ægge hvider.

post træning: 2 stk kylling bryst/ laks + grønsager

inden nat: 2 stk. brød eller frugt.

Drikkevare pr. dag: 1 L mælk, 2½-3½ L vand.

hver uge har jeg enden 2 små cheat meals eller 1 stort, for at opretholde Kcal forbrændingen.

Her kommer så mit spørgsmål...

Hvorfor stavnere min vægt? jeg taber mig ikke?!

Jeg er 180 cm høj, 90 KG, 19% body fat.

(normalt vil jeg lave en masse cardio, men hader maskinerne til det, fortrækker at løbe, hvad der meget svært lige på. men har jo min boksning),

Jeg træner 2 X de dage hvor jeg styrke trænert i håb om at skabe den effektiv afterburn der kan holde det meste af et døgn.

Nogle ideer til min problem?

(ved godt at jeg skal til at trappe ned med træningen ellers kan det give store problemer senere hen har jeg hørt).

Edited by xeyelessx
Link to comment
Share on other sites

Din træningsmængde er imponerende! Hvordan er din fedtprocent målt? (der findes ikke nogen simple måder at få en nøjagtig fedtprocent, Dexascanning er i mine øjne den bedste men den har en afvigelse på optil 4%)

Som der står i artiklen om vægttab, er motion i sig selv ikke specielt effektivt, når det gælder vægttab! Træning øger din forbrænding men også din appetit! De udligner hinanden nogenlunde for de fleste. Selv triatleter på elite niveau er nød til at spise afmålt hvis de skal tabe sig! (Nogen har det naturligvis meget nemmere end andre på det punkt, men de behøver normalt ikke at tabe sig til at begynde med)

Årsagen til at du ikke taber dig kan være at der havner ligeså meget energi i dine fedtceller som de frigiver! Hvis det er tilfældet er du nød til at få dine fedtceller til at afgive mere end de modtager og det gøres ved at reducere mængden Insulin! Dette gøres nemmest ved at spise mindre kulhydrater! Den samme effekt kan opnås ved at øge din træningsmængde, men det er ikke så nemt i dit tilfælde :bigsmile:

Det er også muligt at du taber dig rent fedtmæssigt, men at det opvejes af øget muskelmasse og/eller væske!

Uanset hvad tilfældet er, er det en god ide at fokusere på dit madindtag og reducere din træningsmængde, medmindre du kan tåle at træne så meget!

VH Andreas

Edited by AndreasH
Link to comment
Share on other sites

Hey

Hvordan har du fået målt din fedtprocent?

De fleste metoder (vægte mv.) er upræcise!

Langt de fleste, der er i gang med vægttab, møder en eller flere "mure" undervejs, hvor vægttabet kan stå stille i uger. Desuden oplever mange at det bliver sværere at tabe sig, jo tættere de kommer på deres idealvægt.

I stedet for at gå og veje dig hele tiden, kunne du prøve at stille dig foran et spejl og tage en vurdering ud fra det. Tag evt. nogle billeder af dig selv hver 14 dag fra samme vinkel og i samme belysning - jeg er ret sikker på at du vil kunne se at der sker ændringer med din krop, både mht. proportioner og muskelmasse.

Den slags kan være langt mere motiverende end at se vægten gå ned fra f.eks. 90,4 til 89,8 kilo.

**

Edited by KåreS
Link to comment
Share on other sites

Hej!

Hvis du vil tabe dig og være sikker på, at det du gør er det rigtige bør du:

- Beregne dit samlede energiindtag hverdag dvs. vejer og måle alt hvad du spiser og drikker.

- Bergene dit samlede energiforbrug, basalstofskifte samt sport og modregne dette i dit energiindtag.

Brug evt. et beregningsprogram.. - der findes flere på nettet. f.eks. www.madital.dk

Dette program har en dagbogsfunktion med på kost, motion og flere forskellige grafer

og statestikker som fortæller om du er på vej mod dit mål eller ikke...

God fornøjelse

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hvad er dit samlede kalorieindtag og hvordan er fordelingen mellem protein, kulhydrat og fedt?

undskyld at ejg har været længe op at svare på indlæget, men har haft travlt...

Mit samlede Kcal indtag er på 2200-2400 pr. dag altså = mit BMR tal.

Af den grund bør alt mit andet træning jo gøre at jeg taber mig.

Link to comment
Share on other sites

Din træningsmængde er imponerende! Hvordan er din fedtprocent målt? (der findes ikke nogen simple måder at få en nøjagtig fedtprocent, Dexascanning er i mine øjne den bedste men den har en afvigelse på optil 4%)

Som der står i artiklen om vægttab, er motion i sig selv ikke specielt effektivt, når det gælder vægttab! Træning øger din forbrænding men også din appetit! De udligner hinanden nogenlunde for de fleste. Selv triatleter på elite niveau er nød til at spise afmålt hvis de skal tabe sig! (Nogen har det naturligvis meget nemmere end andre på det punkt, men de behøver normalt ikke at tabe sig til at begynde med)

Årsagen til at du ikke taber dig kan være at der havner ligeså meget energi i dine fedtceller som de frigiver! Hvis det er tilfældet er du nød til at få dine fedtceller til at afgive mere end de modtager og det gøres ved at reducere mængden Insulin! Dette gøres nemmest ved at spise mindre kulhydrater! Den samme effekt kan opnås ved at øge din træningsmængde, men det er ikke så nemt i dit tilfælde :bigsmile:

Det er også muligt at du taber dig rent fedtmæssigt, men at det opvejes af øget muskelmasse og/eller væske!

Uanset hvad tilfældet er, er det en god ide at fokusere på dit madindtag og reducere din træningsmængde, medmindre du kan tåle at træne så meget!

VH Andreas

personligt er jeg i tvivl omkring mit træningplan, da min søster der studere biologi har stor modstander af min træningsplan da hun mener at den giver mig overtræning og vil total smadre min krop inden jeg bliver 40.... :S

Men nu har jeg efter at havde læst din tråd prøvet at ændremin kost. Før var den ca. 25/60/15

og nu prøver jeg at køre med noget det ligner 50/40/10 i stedet (preotein/kyl/fedt)

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Hvis du vil tabe dig og være sikker på, at det du gør er det rigtige bør du:

- Beregne dit samlede energiindtag hverdag dvs. vejer og måle alt hvad du spiser og drikker.

- Bergene dit samlede energiforbrug, basalstofskifte samt sport og modregne dette i dit energiindtag.

Brug evt. et beregningsprogram.. - der findes flere på nettet. f.eks. www.madital.dk

Dette program har en dagbogsfunktion med på kost, motion og flere forskellige grafer

og statestikker som fortæller om du er på vej mod dit mål eller ikke...

God fornøjelse

er begyndt at bruge Diatplanner til at få styr på mit indtag.

Min fedt procent er rigtig nok klaret af en vægt, og ja ved godt at den kun er vejledene!

Men den og spejlet taler lidt samme sprog, er ikke cutt i forhold til hvad jeg gerne vil være og six-packet er svært at finde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share