Kost i forbindelse med træning/vægttab


TurboTrunten
 Share

Recommended Posts

Jeg er en ung pige på 20 år der går og arbejder med gerne at ville tabe mig omkring 5 kg.

Jeg vejer et sted mellem 65 og 68 kg og er 171 høj.

Jeg er riiiimelig aktiv. Træning intensiv cardiotræning min. 3 gange ugentlig af 1½-2 timer.

Derudover løber jeg omkring 5 km en gang ugentlig.

Jeg har rimelig godt styr på motionen, men er ærlig talt kørt lidt fast i kosten

Om morgenen spiser jeg 50 g havregryn der bliver lavet til grød med et stk frugt(æble eller pære) og et glas skummetmælk.

Til frokost bliver det, hvis jeg er hjemme til ca. 3 halve stykker rugbrød med pålæg som hytteost, tun, makrel, skinke, avocado, pastrami, etc.

Hvis jeg er på farten bliver det som regel til en grovbolle med roastbeef, salat og peberfrugt.

Aftensmaden er meget forskellig, men der er altid salat til, som fylder i hvertfald ½ af tallerkenen.

Derudover kød, primært kylling og nogle kulhydrater, pasta, ris, brød..

Derudover spiser jeg som regel noget hytteost til som ''dressing''.

Senere på aftenen spiser jeg enten en ris'i'frutti uden sukker med et par mandler hakket oveni, en skive rugbrød eller en bolle med pålæg, yoghurt med Isis sukkerfri musli eller Cociolight med pisket cremefine..

Nu er mit suk lidt at jeg simpelthen ikke forstår hvorfor jeg ikke taber mig og tænker at det må ligge i kosten.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er en ung pige på 20 år der går og arbejder med gerne at ville tabe mig omkring 5 kg.

Jeg vejer et sted mellem 65 og 68 kg og er 171 høj.

Jeg er riiiimelig aktiv. Træning intensiv cardiotræning min. 3 gange ugentlig af 1½-2 timer.

Derudover løber jeg omkring 5 km en gang ugentlig.

Jeg har rimelig godt styr på motionen, men er ærlig talt kørt lidt fast i kosten

Om morgenen spiser jeg 50 g havregryn der bliver lavet til grød med et stk frugt(æble eller pære) og et glas skummetmælk.

Til frokost bliver det, hvis jeg er hjemme til ca. 3 halve stykker rugbrød med pålæg som hytteost, tun, makrel, skinke, avocado, pastrami, etc.

Hvis jeg er på farten bliver det som regel til en grovbolle med roastbeef, salat og peberfrugt.

Aftensmaden er meget forskellig, men der er altid salat til, som fylder i hvertfald ½ af tallerkenen.

Derudover kød, primært kylling og nogle kulhydrater, pasta, ris, brød..

Derudover spiser jeg som regel noget hytteost til som ''dressing''.

Senere på aftenen spiser jeg enten en ris'i'frutti uden sukker med et par mandler hakket oveni, en skive rugbrød eller en bolle med pålæg, yoghurt med Isis sukkerfri musli eller Cociolight med pisket cremefine..

Nu er mit suk lidt at jeg simpelthen ikke forstår hvorfor jeg ikke taber mig og tænker at det må ligge i kosten.

Det lyder som om du har ret godt styr på det hele, også kosten.. der er så kun få muligheder for hvorfor du ikke taber dig:

Nu skriver du ikke helt hvor meget af det der müsli eller cocio osv du får om aftenen, det kan være du får for meget af det?

Hvad drikker du i løbet af dagen? Husk at tælle al juice, saft, sodavand etc. med i kalorieregnskabet..

Det kan evt være at du danner muskler ved motionen og det får vægten til at ligge stille selvom du taber fedt..

Når man dyrker meget cardio får man flere røde blodlegemer dvs. mere blod som vejer mere, det kan også have indflydelse

eller også kan det være at din krop har fundet en vægt der passer godt til dig, så den egentlig ikke har brug for at tabe mere, så kan det være svært at tvinge den til det.. Når man som dig ikke ligefrem er overvægtig, så kan de sidste par kilo være rigtig svære at komme af med..

Det kan også være din vægt er i stykker xD

Well, husk at det hele ikke kun handler om tallet på vægten, så længe man lever sundt er det dét der er vigtigste og det gør du jo uden tvivl :-)

Link to comment
Share on other sites

Hej, en god ide at glemme vægten lidt(jeg ved godt det er svært) og brug et målebånd i stedet og mål flere steder på kroppen, bryst, mave, hofte, lår, læg og talje, hvis du er i kcal. underskud vil du se at der forsvinder cmsmile.gif

Du kan bruge denne til at hvor mange kcal. du indtager.

www.bestrong.dk/downloads/KropKostHK.xls

Og denne til at beregne hvad du forbruger på en dag.

http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/sundhed_generelt/beregn_dit_energiforbrug/

Link to comment
Share on other sites

Jeg er begyndt at bruge www.madital.dk (siden er gratis), da jeg ikke kan holde styr på hvor meget jeg egentlig indtager. Der skal du skrive alt ind du spiser og drikker også regner den ud, hvor meget mere, du må indtage for at kunne nå dit mål. Den er da et forsøg værd :) (du kan også indtaste motion og sådan ind)

Link to comment
Share on other sites

Din kost kan næppe skabe nogen fremtidig sumobryder, men desværre er den ikke i stand til at give dig noget vægttab. Den vægtøgning du kan forvente som følge af din træning er meget begrænset (øget blodvolumen, mere glycogen osv). Jo mindre du har at tabe, desto sværere er et givet vægttab. Hvis du skal tabe dig bliver du nok nød til at spise noget mindre fedende, og det er ikke så let i dit tilfælde, da din kost på ingen måde bugner af unødvendige kcal. Ville i dit tilfælde prøve at flytte mit energiindtag mere over på protein/fedt, altså mindre frugt og brød og kornprodukter generelt og til gengæld øge lidt på mængden af kød/fisk/fugl og æg. Grønsager kan der spises meget af sålænge du holder dig primært til de energifattige af slagsen.

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share