Ned i kilo!


Bebsen
 Share

Recommended Posts

Hvordan taber jeg mig bedst muligt?

Jeg vil gerne tabe mig min. 6 kg! Min BMI ligger på 23, altså er jeg ikke overvægtig, men vil gerne være pæn!

Jeg skal begynde at træne i Hardwork, og regner med nogt spinning, noget Yoga og vægte.

Gode råd tages med glæde til sig!

Håber i vil hjælpe?!?!

:D

Link to comment
Share on other sites

Et godt råd???? læg 80% procent af din energi i din kost.... det vil sige undersøg (nettet evt) hvad der skal til i en kost...... derefter find dit ligevægts indtag!! Det kræver du forsøger dig lidt frem med forskelligt ugentligt indtag af kcal, fedt etc..!! Derefter indtag under dette og du vil tabe dig støt og roligt!! Motioneres der, skal dette selvfølgelig modregnes!! Det virker ihvertfald for mig:-)!! Jo mindre du indtager under ligevægts indtaget jo bedre... det går selvfølgelig langsommere, men du bevarer mere muskelmasse(ved ik om det er vigtigt for dig)... men hvis du virkelig vil tabe dig... for mit vedkommende startede jeg med at indtage 1400-1800kcal om dagen(vægtrænede 1time 5 gange om ugen). det gav hurtigt resultat uden jeg mistede styrke!!!.. jeg taler af egen erfaring..altså ingen udd. inden for emnet!! Men jeg har trods alt tabt mig fra 115kg til 84kg!! Håber det kunne bruges!!!

Link to comment
Share on other sites

Hej du,

Bare en lille kommentar: det er ikke altid det bedste mål at veje sig, når man vil måle fremgangen med vægttabet. Eller fedttabet, som jeg regner med det er? Efter min mening kan en vægt primært bruges til meget overvægtige, hvor det kan være svært at se en nedgang på f.eks. 5 kg, hvis man slæber rundt på 100 kg lasket krop.......Og det gør du jo ikke!

Bare lige for eksemplets skyld: for to år siden vejede jeg ca. 53 kg og brugte str. 36 i tøj. Så begyndte jeg at smide noget vægt på vægtstangen. Jeg vejede mig for første gang siden dengang forleden. Jeg vejer ca. 55 kg nu - men bruger samme tøjstørrelse (måske endda lidt mindre). Jeg kender ikke min fedtprocent, men eftersom massefylden af fedt er noget mindre end musklers (dvs. fedt vejer mindre end muskler pr. volumenenhed), ser det jo altså ud som om, at den vægt, jeg har taget på er i form af muskler...........

Så hvis du træner med (seriøse) vægte, skal du nok forberede dig på, at det ikke er sikkert din vægt rykker sig særlig meget, men din fedtprocent gør.

:)

Link to comment
Share on other sites

Hey Bebs,

Man kan godt have vaskebræt, selvom man ikke umiddelbart kan se det........Man skal ret langt ned i fedtprocent førend man kan se det tydeligt. Og det er hårdt arbejde at komme derned som pige og mindst lige så hårdt at blive der. Men det skal jo ikke tage modet fra os! Alt kan lade sig gøre, når man tror på det. Der er selvfølgelig også en del genetik med inde i billedet, og nogen er bare heldigere end andre, når det kommer til muskelopbygning og fedttab.

Jeg har egentlig ikke så mange tips og råd udover de sædvanlige (og dem har vi nok hørt 1000 gange før): Smid vægten ud og køb et målebånd eller få målt din fedtprocent regelmæssigt. Glem alt om "fedtforbrændingszonen". Det gælder om at fyre noget energi af, når du træner kondition/cardio. På papiret er det jo ret simpelt: brænder man mere af, end man indtager, taber man sig. Men det gælder jo om at holde muskelmassen vedlige og helst også opbygge den, så som det er skrevet ovenfor, skal du nok ikke spise ret meget mindre, end du forbrænder. VIgtigt er det, at du får noget letoptageligt kvalitetsprotein sammen med nogle kulhydrater umiddelbart efter styrketræning. Og så er mavemuskler opbygget på samme måde som andre muskler: de opbygges af belastning og skal have tid til at restituere. Så hellere en fornuftig sammensat rutine 3 gange om ugen end 100 crunches hver dag. Det sidste er i bedste fald tidsspilde.

Der er en artikel om mavetræning andetsteds på sitet. Den er ret god at læse.

God træning :)

Link to comment
Share on other sites

Hej med dig

Husk for alt i verden styrketræningen, dit stofskifte vil være langt højere end normalt i op til et døgn efter du har trænet. Måske kan du træne styrke mandag og torsdag, og så ligge cardio på tirsdag, onsdag og fredag. Jeg synes heller ikke du skal fokusere sådan på kropsvægten, selvom det kan være svært som uindviet når man dagligt bliver bombet med tips til at tabe en masse kilo. Istedet skal du fokusere på din fedt% - Det er jo trods alt hvordan man ser ud der holder mest i længden! Og husk så at maden er det vigtigste, jeg er altså meget træt og har ikke tid til en længere stil nu, men kig i nogle af de gamle tråde her i vægttab, der er så utroligt mange gode råd! Held og lykke når det går løs :)

Link to comment
Share on other sites

Spinning er rigtig godt sammen med styrketræning - og Da'mus har iøvrigt en masse gode pointer (bla. den med, at vægten er af mindre betydning - det er fedtlaget, der skal væk, ikke kiloene :) )

Og så ikke underspise i forhold til træningen. Fedttabet går ikke hurtigere af den grund, men i stedet går stofskiftet enten ned i hastighed (-> træthed, intet vægttab), ellers ryger der både muskler og fedt (hvorefter man tager fedt på igen, fordi der ikke er nok muskler til at opretholde et ordentligt hvilestofskifte).

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er et forholdsvist begrænset fedttab du er ude efter, så kan det være en fordel at holde en uges pause fra kalorieunderskuddet en gang imellem. For kroppen tilpasser sig til kalorieunderskuddet, og sænker hvileforbrændingen.

AF> Kan godt li din "titel" løbenips. Hvornår er du konverteret? :)

Link to comment
Share on other sites

En fordel er også at i 1gang om ugen måske søndag spiser noget usundt fed mad, så kroppen stadig "kender" til det fede mad, for når i ikke er på slankekur igen og spiser lidt usundt en dag så er det jo ikke særligt fedt ta tage 1kilo på fordi man har været på resturant 2 dage i træk!! eller sådan noget!

Link to comment
Share on other sites

-> Dines: Hæhæ - jeg er skam ikke konverteret. Men jeg har været nødt til at starte løbetræning op, gr. min uddannelse. Det er minus 10 kg siden, jeg sidst har løbet, og det kan godt mærkes når jeg tromler afsted i mine fladtrådte løbesko...

Så titlen er et udtryk for selvironi :)

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share