Svage håndled


Zee
 Share

Recommended Posts

Halløjsa i forummet!

Jeg har nu den seneste tid døjet med ondt i håndledene, som følge af min styrketræning.

Min træning kan ses her log, og det er jo ikk fordi jeg kører tunge vægte, selvom det er nok til mig. Men skal jeg f.eks støtte på hånden, så gør det mega ondt. Kan det være teknikken når jeg træner? eller er det sandsynligt at jeg bare har for svage håndled og kan jeg træne dem, så jeg slipper for det her smerte helvede?

Link to comment
Share on other sites

Hey

Det kan sagtens være din teknik, der er noget galt med! Bøjer du evt. meget i dine håndled i nogle af øvelserne?

Jeg synes ikk rigtig at jeg bøjer meget i mine håndled. Måske lidt i biceps curl og når jeg i incline bench press skal have håndvægtene op. Kan det være grunden til det?

Stop med bænken og kontroller din teknik. www.dieselcrew.com. varmecreme inden træning, is på efter træning. Lyder underligt men hammercurls hjalp på mine håndled. Hammercurls er hvor du holder håndvægten på højkant mens du curler.

Er ikk rigtig interesseret i at droppe bænken. Vil prøve at kigge på Hammercurls og ser om hjælper på det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikk rigtig at jeg bøjer meget i mine håndled. Måske lidt i biceps curl og når jeg i incline bench press skal have håndvægtene op. Kan det være grunden til det?

Er ikk rigtig interesseret i at droppe bænken. Vil prøve at kigge på Hammercurls og ser om hjælper på det.

Hm jeg mente også du skulle pause med bænken og så genoptage den efter du havde kigget på teknikken. Hammercurls er bare en måde at køre guns på uden at få ondt i håndleddene for mig.

Link to comment
Share on other sites

Er smerten der kun under træning eller er den vedvarende? Og ja, der er øvelser til at styrke dine håndled.

Tøs. Du gamer for meget. :tongue:

hahah!

Den er vedvarende, men kun når jeg støtter på hånden eller skal holde noget lidt akavet.

Link to comment
Share on other sites

Og du forveksler det ikke bare med "doms"? Det forsvinder ikke, hvis du eksempelvis "står på hænder" eller laver nogle sæt dips?

Overhovedet ikk nej! Det er smerter. F.eks hvis jeg laver armbøjninger, så kan jeg godt have så store smerter i hænderne, at jeg bliver nødt til at lave dem på knoerne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share