Håndvægte..


Le Moi
 Share

Recommended Posts

Jeg har én enkelt håndvægt der kan indstilles på 1-15 kg. Så er mit spørgsmål, hvilke gode øvelser der findes for at træne arme og brystmuskler. Jeg ved der findes et øvelsesbibliotek, men jeg har endnu ikke fundet et kun for håndvægte der går lidt tættere på træning af de to ovennævnte...

Emil

Edited by Le Moi
Link to comment
Share on other sites

På www.getbig.dk er der en mand, hvor du kan klikke på hans forskellige muskelgrupper. Derefter popper der en side op hvor der står de forskellige måder man kan træne den muskel på, delt op efter hvilket udstyr man bruger. Så du skal derefter klikke på Dumbbells. Held og lykke :)

Link to comment
Share on other sites

Tak for hjælpen.. ;)

Jeg har nu fået sammensat et program, som sagt kunne håndvægten indstilles fra alt mellem 1-15, lige nu vejer den 10 kg.. Jeg vil lige høre jeres mening om det..:

15x5 Benchpress

15x5 Pullover

15x3 Curl

15x3 Incline Curl

Er det en god idé engang imellem at skifte vægt og så tage henholdsvis færre og flere repetationer..?

..

Emil

Edited by Le Moi
Link to comment
Share on other sites

"Jo mere ryg, jo bedre" siges der jo. Så endelig mere ryg. Både bent-over row som du laver, og også en-ars rowing er gode at have med. Og nu vi er inde på det, så glem endelig heller ikke lænden :teachingfinger:

Der findes også masser af andre øvelser, men ved ikke om de er mulige med kun håndvægte :blink:

Men prøv dig frem. Forsøg evt at få nogle gode råd i det lokale center, hvis de er villige til at hjælpe dig lidt på vej med din hjemmetræning.

Held og lykke

Mikkel

Link to comment
Share on other sites

Kan godt være at det er mig der er pessimistisk, men jeg tror altså at du vil få et meget lidt tilfredsstillende resultat ud af kun at træne med én håndvægt.. Der er jo næsten ikke en øvelse hvor den ikke er for let allerede fra starten af!!

Hvis det var mig ville jeg enten investere i noget bedre udstyr, søge ly hos det lokale gym eller lave mere kropsvægts-træning a la Matt Furey, Mike Mahler og lign..

Jeg ville personligt miste gejsten ekstremt hurtigt hvis 15 kg var den maksimale belastning der var til rådighed.. :retard:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share