Spinning giver hovedpine


søe
 Share

Recommended Posts

Jeg har dyrket spinning 2-3 gange om ugen i 4 mdr.

Modsat min kone som bliver frisk og opkvikket, bliver jeg tappet for energi efter træning.

Jeg kan døje med hovedpine resten af dagen og ind i mellem også dagen derpå.

Jeg har en fornemmelse af at jeg dehydrerer selvom jeg drikker rigelig både før, under og efter træning.

Er er der nogen som har oplevet noget lign. eller bare har et godt råd?

Link to comment
Share on other sites

Hvad er rigeligt? Og hvad har du drukket i løbet af dagen inden og hvor meget resten af dagen?

Det lyder utroligt meget som dehydrering.

Træningen starter kl. 8.30 så 0,5-0,75 l før 1 l under og i hvert tilfælde 1-1,5 l efterflg. i løbet af dagen.

Det virker bare som om det løber lige igennem! Uanset hvor meget vand jeg hælder på.

Link to comment
Share on other sites

Træningen starter kl. 8.30 så 0,5-0,75 l før 1 l under og i hvert tilfælde 1-1,5 l efterflg. i løbet af dagen.

Det virker bare som om det løber lige igennem! Uanset hvor meget vand jeg hælder på.

Så får du i værste tilfælde også kun 2½ liter vand på en dag hvor du spinner. Jeg har selv et stort væskebehov og får hovedpine hvis jeg får så lidt at drikke på dage hvor jeg ikke træner.

Prøv at få dobbelt så meget før og efter træning.

Link to comment
Share on other sites

Får du noget at spise inden du går til træning kl. 8.30?

Eller rettere, hvad spiser du?

Du skal have et ordentligt måltid f.eks. halvanden time før spinning.

Hvis du går til træning på en kop kaffe og en halv skive franskbrød med marmelade eller lignende, så har du svaret dér. Efter mange timers søvn har kroppen brug for et ordentligt skud energi for at komme i gang.

Edited by KåreS
Link to comment
Share on other sites

Hvis du går til træning på en kop kaffe og en halv skive franskbrød med marmelade eller lignende, så har du svaret dér. Efter mange timers søvn har kroppen brug for et ordentligt skud energi for at komme i gang.

jeg er egentlig enig, men der er mange individuelle forskelle. Hvis man ikke er vant til morgenmad er det ikke lige så vigtigt. Samtidigt kan mad inden motion også gøre man får det dårligt. Når jeg bokser skal jeg ikke have noget 1½-2t inden for så er der risiko for at det kommer op igen eller at jeg får det rigtig dårligt og performer væsentligt dårligere...

Hvis det er væske som er problemet, kan nogle glas vand lige inden man går i seng også være en del af løsningen.

Link to comment
Share on other sites

@Apprenti: Jeg er enig med dig i, at mange uden problemer kan løbe en tur eller spinne en time uden at have spist (og drukket) inden.

Men trådstarters problemer tyder på, at han ikke er en af dem. Problemet skyldes formentlig enten væskemangel (som ChristianSpoer nævner) at han begynder at gå sukkerkold, fordi han ikke har spist (eller spist alt for lidt) i mange timer, eller en kombi af de to ting.

Nej, mad i maven og boksetræning er sikkert ikke klassisk optur:

vomit.jpg

Edited by KåreS
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Væskemangel er et godt bud, men det kan også være spændinger i nakke og skulder, hvis du ikke slapper af når du spinner og glemmer af bøje i albuen.

Prøv at lægge mærke til om du slapper af i nakke og skulder.

Lige mine ord... Døjer meget med samme problem. Sørg for at slappe af i skulder og nakke.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share