Hamstrings' samspil med læg, achilles og underfod


Dr. Durden
 Share

Recommended Posts

Jeg spørger, fordi træthedslignende symptomer eller doms-agtig ømhed/smerter ned igennem det ene eller begge ben kan skyldes problemer med led, muskler og nerver i lænde- og hofteregionen.

Du har tidligere spurgt ind til forskellen mellem doms og smerter i ryggen i en anden tråd.

Derfor tænkte jeg at der måske var en sammenhæng mellem dit spørgsmål i denne tråd og dit tidligere spørgsmål :smile:

Jeg har selv i mange år døjet med træthedsfornemmelse eller smerter i mit venstre ben. Mine problemer skyldes noget iskias/hofteleds-relateret lort. Det går nogle gange helt ned i læggen og fødderne, som du beskriver.

Håber at det bare er doms, du døjer med!

Edited by KåreS
Link to comment
Share on other sites

Mht. tightness(stramhed og spænding). Det kan det godt. Det kan også lade være.

Det er ikke den direkte sammenhæng mellem stramme muskler i samme kæde, mere hvad de gør ved ledet - om det passivt eller under bevægelser kommer til at fordrer stramhed over det næste led i kæden.

Link to comment
Share on other sites

Okay - spurgte fordi, jeg de seneste par dage har haft uprovokeret ondt i venstre achilles ligesom smerterne i underfoden (kan ikke huske hvad betegnelsen hedder, men det er der ved den store sene i svangen) var stærkere end normalt. Det faldt lidt sammen med doms i hamstrings - så tænkte der måske var en sammenhæng, da jeg også jævnligt har sådan små ondt i læggene(når jeg rejser mig og står/går) - det startede nemlig, da jeg i sin tid begyndte at dødløfte og squate...

Har ganske rigtigt noget bøvl med lænden, men det har stået på i længere tid - og det jeg mærkede af ømhed i læg, achilles, underfod er ikke strålingsymptomer. Men det kan da godt have en indvirkning sikkert...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share