Normalt med dårlige dage til træning ?


ibroken
 Share

Recommended Posts

Ved ikke om dette er et dumt spørgsmål, men er det normalt at have nogle dårlige dage til ens træning ? Sådan nogle dage, hvor man kun kan tage en øvelse eller man ikke kan tage den vægt man som regelt tager på en normal træningsdag?

Grunden til jeg spørger, er fordi jeg havde en dårlig træningsdag i dag, hvor det kun lykkedes mig at tage én øvelse - dødløft.

Normalt tager jeg 120kg i dødløft med 6 reps... Men i dag prøvede jeg med 130kg, og det lykkedes med 6 reps. Men så nr. 2 sæt kunne jeg kun lave 2 reps... Derefter prøvede jeg med 120kg igen og der kunne jeg også kun tage 4 reps... Sååå gik jeg ned på 110kg og kunne også kun tage 4 reps. Jeg begyndte at få ondt i mit lænd lige over ballerne...

Er det bare fordi jeg tog for meget i første sæt? Jeg tog kun den øvelse, så kunne jeg næsten ikke mere. Måske er det psykisk?

Har hvilet 72 timer ca fra sidste dødløft træning og i de 72 timer har jeg ikke holdt godt styr på hverken kost eller søvn...

Hvad er jeres mening ? Beklager hvis det ikke giver mening, hvad jeg skriver - sidder med iPhone.

Link to comment
Share on other sites

Christian Thibedibedibadeu skriver, at man ud af 10 gange skal forvente fremgang 5-6 gange, tilbagegang et par gange og status quo et par gange.

Jo mere du kan undgå de dage, hvor man ikke yder optimalt, jo bedre. De dage hvor man kan føle man har mere energi laver man selvfølgelig mere.

Første sæt burde dog ikke være de 130 heller.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share