Fleksibilitet


teddy
 Share

Recommended Posts

Jeg er endelig kommet igang med at træne igen efter ca 3 års pause grundet problemer med ryggen.

Dog har jeg lagt mærke til at jeg har svært ved at undgå at runde i nedre ryg i bunden af squat og dødløft.

Ved ikke om det er noget der går i orden af sig selv, har aldrig haft problemet før. Men tænkte der måske var enkelte muskler der måske kunne strækkes ud eller lign for at undgå dette??

Det skal siges at mit ryg problem intet havde med træning at gøre og ikke var den nedre ryg.

Link to comment
Share on other sites

Det kan selvfølgelig være, at du bare squatter for tungt, men det går jeg ud fra du selv ville vide hvis det var? Det kan være fordi du lige skal igang igen, og det kan være fordi du er usmidig. Du kunne jo i hvert fald prøve, at køre lidt decideret smidighedstræning og se om det hjælper.

Ellers skal du måske bare lade være med at gå helt så langt ned, i de første sæt, måske benene bare skal varmes op. Prøv evt. også at stå med en lille smule bredere fodstilling og fødderne en lille smule udaf, kan personligt ikke gå helt ned hvis jeg har fødderne for tæt (samlet).

Link to comment
Share on other sites

Et utrolig velbegrundet gæt vil være at du har stramme baglår, der trækker nedre ryg i fleksion.

Hvis du kæmper for at holde svajet idet du sætter dig tilbage/ned i både squat og dødløft, så burde du kunne mærke det strækker.

Lidt i stil med det samme jeg tænkte, går ud fra en yoga ekspert som dig har en øvelse der slår ALT hvad jeg selv kunne finde på:smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share