15 gentagelser fremfor 6-8?


ibroken
 Share

Recommended Posts

Hejsa,

har efterhånden trænet i et år nu og har taget cirka 8kg på i muskelmasse. Jeg har altid haft en lav vægt og lavt fedtprocent (luksusforbrænding, kalder lægerne det).

Grundet den lave vægt begyndte jeg at træne og er blevet meget glad for det.

Mit BMI er nu normalt.

Nu ligger det sådan at jeg gerne vil lave mit program om, så jeg bliver mere markeret end jeg allerede er.

Jeg tænker lidt ligesom Brad Pitt i Fight Club og ham fyren fra Never Back Down. Jeg fandt deres program op på nettet (de kørte vist samme program).

De kører så med 15 gentagelser og en 45mins løb på treadmill med 75% af deres maksimum hjerte rate.

Jeg kører p.t. et split program på 2 dage, hvor jeg træner hele kroppen på de to dage - 6-8 gentagelser og uden noget cardio.

Min træningsvejleder sagde at 6-8 gentagelser vil give mig både styrke, muskelmasse og markeringer, grundet mit lave fedtprocent.

Jeg er også okay markeret, men vil presse det så meget jeg kan.

Hvad kan det betale sig for mig at gøre? Bare lave gentagelserne om ligesom brad Pitts program eller fortsætte som jeg gør og måske tilføje noget ekstremt cardio?

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke bare forvente at få en krop som Brad Pitt eller andre, fordi du træner efter et program der måske eller måske ikke er noget de har fulgt en periode.

Det er ikke sikkert det er noget godt program, bare fordi de har været på det, og det er slet ikke sikkert det passer til dig og hvad du er i form til at kunne klare af træning.

Dertil er der selvfølgelig hele kost-siden, som ikke må undervurderes.

Det du kan gøre er at tygge dig igennem begynder-tråden her, skrive det helt konkrete program du kører pt. og hvad du så kunne finde på at lave om baseret på din nye viden. :smile:

Sæt af 6-8 reps er generelt et fint kompromis mellem styrke- og masse-fokus, men det bør varieres på den ene eller anden måde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share