søger elite soldat


xeyelessx
 Share

Recommended Posts

Hej jeg er en 21 årig fyr, der i mange år har gået rundt med drømmen som så mange her inde om at blive medlem af de danske special styrker, er dog ved at indse at det nok aldrig bliver mere end en drøm (brænder tydeligvis ikke nok for det på nuværende tidspunkt af mig liv). Samt jeg mangler stadig et godt stykke på min vej imod at blive en en moden og "hel" mand.

Lige nu ser mit liv ud som følgende: Har arbejder med selvudvikling i de sidste ca. 1½ år både på det fysiske og det psykiske plan.

Min fremtid kommer forhåbentlig til at lyde på militæret de næste 2-3 år af mit liv (for at skaffe de økonomiske midler til at tage de uddannelser, og skaffe de ting som jeg ønsker).

Grunden til at jeg laver dette indlæg er at jeg har et mål der hedder: Jeg skal være verdens bedste "life coach".

En af de ting som jeg bl.a. har lovet mig selv omkring dette er at jeg aldrig vil lære noget fra mig som jeg ikke kan stå 100% inden for.

I min verden kan man ikke blive en fuldvoksen mand før at man lære at håndtere sine dæmoner lige meget hvordan de ser ud og i hvilken afskygning de er.

Jeg har intet problem i at presse mig selv og udholde smerte, men når det kommer til at håndtere frygt/forbier så er det en helt anden sag! (i sær højde skræk).

En del mennesker lever i den tro at Elite tropper ikke føler frygt, men det er jo løgn, de er bare rigtig gode til at handle resionelt under frygt (virkelig dygtige til at accepter den).

Så hvad er mine forhåbninger med dette indlæg?

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at få muligheden til at tale/interview/lade mig inspirere af en der er medlem i de danske elite tropper.

I håbet om at jeg kan få erhvervet nogle værktøjer der vil kunne berige mit eget, og i fremtiden, andres liv meget.

Hvis du har baggrunden og er interesseret så smid et replay eller en PM. Vil sætte stor pris på det.

Edited by xeyelessx
Link to comment
Share on other sites

Hej du :)

Spændende indlæg, og lyder klart til du har sat dig et mål - det er en god start!

Nu vælger du godt nok at sige at du har valgt Elitesoldater som hovedtema, men vil sige at hvis du får fat i nogle andre soldater fra det danske forsvar, så vil du også nemt kunne finde folk der håndtere smerte og pres på samme måde! At være elitesoldat er meget mere end blot den fysiske form!

Link to comment
Share on other sites

Hej du :)

Spændende indlæg, og lyder klart til du har sat dig et mål - det er en god start!

Nu vælger du godt nok at sige at du har valgt Elitesoldater som hovedtema, men vil sige at hvis du får fat i nogle andre soldater fra det danske forsvar, så vil du også nemt kunne finde folk der håndtere smerte og pres på samme måde! At være elitesoldat er meget mere end blot den fysiske form!

hej becharts og mange tak for dit svar :D

Ja du har fuldstændig ret i det du siger omkring at det er meget mere en blot den fysiske form!

jeg er imponeret af deres fysiske form som man klart bør være, men hvad jeg VIRKELIG er interesseret i er nemlig det mentale aspekt af sagen!

Nu nævner du at der er andre der har de sammen mentale færdigheder.... Kan jeg få dig til at give et par eksempler på alternative informations kilder? :D

Link to comment
Share on other sites

hej becharts og mange tak for dit svar :D

Ja du har fuldstændig ret i det du siger omkring at det er meget mere en blot den fysiske form!

jeg er imponeret af deres fysiske form som man klart bør være, men hvad jeg VIRKELIG er interesseret i er nemlig det mentale aspekt af sagen!

Nu nævner du at der er andre der har de sammen mentale færdigheder.... Kan jeg få dig til at give et par eksempler på alternative informations kilder? :D

Kan man endeligt blive jærger soldat hvis man er nærsynet?

Link to comment
Share on other sites

Det kunne godt være hvis alt andet er perfekt, så kan alligevel blive det ?

Det hedder sig "perfekt syn", Men kan man ikke blive opereret for sådan noget? Hvis man virkelig vil være Jæger er det nok værd at undersøge...

Link to comment
Share on other sites

Unskyld jeg kommer brasende men hvis man mangler en kindtand (ikke synligt) så kan man stadig godt blive jæger? Står på hjemmesiden at man skal have velholdte tænder (det har jeg også) men jeg ved ikke om det med den manglende tand udelukker?

Link to comment
Share on other sites

Unskyld jeg kommer brasende men hvis man mangler en kindtand (ikke synligt) så kan man stadig godt blive jæger? Står på hjemmesiden at man skal have velholdte tænder (det har jeg også) men jeg ved ikke om det med den manglende tand udelukker?

Tror nok at den går Dylan XD

Og ja ved sku godt hvor meget du vil være jæger...

Keep op the good work!

Link to comment
Share on other sites

Tror nok at den går Dylan XD

Og ja ved sku godt hvor meget du vil være jæger...

Keep op the good work!

Tak for svaret;-) I dag har jeg også snakket med en specialtandlæge da jeg skulle have ham til at kigge på det styk tand jeg mangler. Jeg spurgte ham om der var nogle uddannelser man ikke kunne blive, hvor han så svarede "tænker du jagerpilot?" (er godt nok jægersoldat jeg træner til men det må gælde det samme), og det var der ingen problemer i sagde han.

Angående det tråden rigtigt handler om, så tror jeg at det er en rigtig god ide at komme ind og være noget tid i forsvaret (ikke bare som VPL) for at finde ud af om det hele er noget for en selv. Så kan man bagefter tage stilling til om det at være Jægersoldat er noget man vil og har evnerne til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at 'perfekt heldbred' henviser til at du skal være i form, og ikke have skader der kan påvirke din yde evne. Perfekt heldbred må jo dækker over svage led, dårlig syn, permanente skader osv. Jeg kunne ikke forstille mig at du bliver afvist hvis du ikke har tykt nok hår, eller fregner, og nu har jeg ikke været i krig, men det er vist ikke tænderne man slås med.

Keep trying 'n ace it. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at 'perfekt heldbred' henviser til at du skal være i form, og ikke have skader der kan påvirke din yde evne. Perfekt heldbred må jo dækker over svage led, dårlig syn, permanente skader osv. Jeg kunne ikke forstille mig at du bliver afvist hvis du ikke har tykt nok hår, eller fregner, og nu har jeg ikke været i krig, men det er vist ikke tænderne man slås med.

Keep trying 'n ace it. :laugh:

Så Anders.... ja du har jo været ved SAS i 4 år og har ellers klaret dig igennem alle de test vi har givet dig de sidste 4 måneder.... Men desværre du får ikke æren af at være Jæger i det danske forsvar, da din højre tand desværre hæller 2 grader for meget fremad og du er rødhåret... Hav en forsat god liv XD

Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret;-) I dag har jeg også snakket med en specialtandlæge da jeg skulle have ham til at kigge på det styk tand jeg mangler. Jeg spurgte ham om der var nogle uddannelser man ikke kunne blive, hvor han så svarede "tænker du jagerpilot?" (er godt nok jægersoldat jeg træner til men det må gælde det samme), og det var der ingen problemer i sagde han.

Angående det tråden rigtigt handler om, så tror jeg at det er en rigtig god ide at komme ind og være noget tid i forsvaret (ikke bare som VPL) for at finde ud af om det hele er noget for en selv. Så kan man bagefter tage stilling til om det at være Jægersoldat er noget man vil og har evnerne til.

True XD Det kan jeg jo også se at du har i tankerne når du siger konstabel og derefter sergent skolen XD

Jeg skal personligt jo til Holsterbro og regner med at tage VPL og derefter reaktionsstyrke uddannelsen, efterfulgt af den 4 årige Officers uddannelse.

Persoligt gider jeg ikke Sergent skolen lønnen er simpelthen for ringe... 18.000 kr. er ikke meget, derimod lyder officers løn på 24.000 noget bedre i mine øre...

Link to comment
Share on other sites

True XD Det kan jeg jo også se at du har i tankerne når du siger konstabel og derefter sergent skolen XD

Jeg skal personligt jo til Holsterbro og regner med at tage VPL og derefter reaktionsstyrke uddannelsen, efterfulgt af den 4 årige Officers uddannelse.

Persoligt gider jeg ikke Sergent skolen lønnen er simpelthen for ringe... 18.000 kr. er ikke meget, derimod lyder officers løn på 24.000 noget bedre i mine øre...

HAHA! Hvis man joiner Hæren for pengenes skyld, så er man godt DUM!

Ej sorry, surt opstød.

Istedet burde man nok kigge sig selv lidt i spejlet og stille sig selv spørgsmålene:

-vil jeg være helt i front.

-vil jeg lede min gruppe helt i front.

-vil jeg lede min deling (3 grupper) helt i front. (Dette indebærer en del, sidden bag et skrivebord.)

Nu har jeg flere steder læst at folk vil til Jydske dragon regiment... Hvorfor?

Link to comment
Share on other sites

HAHA! Hvis man joiner Hæren for pengenes skyld, så er man godt DUM!

Ej sorry, surt opstød.

Istedet burde man nok kigge sig selv lidt i spejlet og stille sig selv spørgsmålene:

-vil jeg være helt i front.

-vil jeg lede min gruppe helt i front.

-vil jeg lede min deling (3 grupper) helt i front. (Dette indebærer en del, sidden bag et skrivebord.)

Nu har jeg flere steder læst at folk vil til Jydske dragon regiment... Hvorfor?

Selvfølgelig er pengene en utrolig lille del af det! Det handler langt mere om at jeg får en leder uddannelse og en masse gode pædagogiske værktøjer som jeg vil få stor gavn af efter min forventet afslutning i den danske forsvar.

dog er jeg lidt i tvivl omkring et par ting fx skal man udsendes for at komme kunne blive officer, men har fået fortalt til info. mødet før at jeg skal starte at der ikke er udsigt til udsendelse nogen steder for langt de fleste soldater efter denne kommende vinter er overstået...

Grunden til at jeg vil til de Jyske Dragoner er simpel, jeg spurgte ham om hvor man kom til at blive presset mest til sine grænser samt, hvor jeg vil få de største oplevelser henne så længe at det stadig omhandlede selve hæren... Der forslog de mig JDR og derefter valgte jeg dem og underskrev kontrakten.

Havde lige haft en fætter der har været inde ved flyvevåbnet og han sagde at de hårdeste de lavede var at flytte en grill frem og tilbage fra teressen og den slags finder jeg som et spild af min dyrebare tid.

Endvidere kan det nævnes at Holsterbro er en af de klart fedeste byer at feste i, i jylland IMO.

Link to comment
Share on other sites

Mit råd er klart, lad vær med at blive fastansat i forsvaret hvis du ikke vil udsendes!!!

Indtil videre har vi stadig 3 missioner i hæren (Kosovo, Afghanistan, Libanon) og man SKAL udsendes, det er hele pointen med at være soldat.

Okey, de må være rimelig hårde ved JDR, kan bare ikke se hvilke grundlag man bygger det på.

Som jeg ser det, er værnepligten(HBU'en) en sammensat pakke af alt muligt. Og det værende ligegyldigt hvor i Hæren at man tager den, selvfølgelig vil der være forskel fra regiment til regiment, kompagni til kompagni, deling til deling. I hvor "hårdt" det er, men i mine øjne er det forholdsvis små nuancer der gør forskellen.

De seneste år er der kommet flere og flere restriktioner for hvad "førerne" må og ikke må med de værnepligtige... Og de regler er alle enheder bundet af.

Men jeg ønsker dig held & lykke med din fremtidige karriere i forsvaret hvorend den bærer dig hen :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Mit råd er klart, lad vær med at blive fastansat i forsvaret hvis du ikke vil udsendes!!!

Indtil videre har vi stadig 3 missioner i hæren (Kosovo, Afghanistan, Libanon) og man SKAL udsendes, det er hele pointen med at være soldat.

Okey, de må være rimelig hårde ved JDR, kan bare ikke se hvilke grundlag man bygger det på.

Som jeg ser det, er værnepligten(HBU'en) en sammensat pakke af alt muligt. Og det værende ligegyldigt hvor i Hæren at man tager den, selvfølgelig vil der være forskel fra regiment til regiment, kompagni til kompagni, deling til deling. I hvor "hårdt" det er, men i mine øjne er det forholdsvis små nuancer der gør forskellen.

De seneste år er der kommet flere og flere restriktioner for hvad "førerne" må og ikke må med de værnepligtige... Og de regler er alle enheder bundet af.

Men jeg ønsker dig held & lykke med din fremtidige karriere i forsvaret hvorend den bærer dig hen :4thumbup:

Har ikke sagt at jeg ikke vil udsendes, siger bare at jeg fik afvide at det ikke var muligt, hvad jeg fandet lidt mærkeligt da jeg intet har hørt om en fastsat dato for afslutningerne af vores missioner i udlandet...

Men nu må jeg jo vendte og se hvor forsvaret og mig sammen ender henne.

Link to comment
Share on other sites

True XD Det kan jeg jo også se at du har i tankerne når du siger konstabel og derefter sergent skolen XD

Jeg skal personligt jo til Holsterbro og regner med at tage VPL og derefter reaktionsstyrke uddannelsen, efterfulgt af den 4 årige Officers uddannelse.

Persoligt gider jeg ikke Sergent skolen lønnen er simpelthen for ringe... 18.000 kr. er ikke meget, derimod lyder officers løn på 24.000 noget bedre i mine øre...

Der er jo så også forskellige tillæg osv. og alt efter dit fradrag, så er det ca. 13-15000kr udbetalt, det synes jeg dog er ganske fint for et arbejde med så mange muligheder, friheder, udfordringer, og oplevelser.

Har ikke sagt at jeg ikke vil udsendes, siger bare at jeg fik afvide at det ikke var muligt, hvad jeg fandet lidt mærkeligt da jeg intet har hørt om en fastsat dato for afslutningerne af vores missioner i udlandet...

Som det er nu, optager de jo stadig folk til udsendelse, og hvis du kommer ind som VPL i AUG 10, så kan du være nede i sandkassen AUG 11, jeg tvivler på at vi allerede har pakket sammen og taget hjem på det tidspunkt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share