2-Dages split program?


Oakley
 Share

Recommended Posts

Goddag forum folk,

Jeg vil igang med et 2-dages splitprogram, så jeg har brug for et hurtigt svar til følgende spørgsmål :smile:

Hvilke muskler er mest optimale at træne på samme dag? De gange hvor jeg selv har forsøgt mig, har folk sagt ting som "Træner du bicep og tricep på samme dag?.."

Så nu vil jeg gerne høre hvad den gængse bruger herinde anbefaler. Det er et fullbody program jeg søger, så det er alt fra nakke og nedefter der skal trænes.

Selv har jeg kørt 3-dages splitprogrammer, men synes at 2 dages hvile er for lang tid.. :unhappy:

På forhånd tak,

Mvh. Oakley

Link to comment
Share on other sites

Hvilke muskler er mest optimale at træne på samme dag? De gange hvor jeg selv har forsøgt mig, har folk sagt ting som "Træner du bicep og tricep på samme dag?.."

Den ene dag bør du træne bryst, skulder, triceps og om nødvendigt mave, og den næste dag bør du træne ben, ryg, biceps og om nødvendigt bagskulder (som ikke skal trænes sammen med resten af skuldren).

Så nu vil jeg gerne høre hvad den gængse bruger herinde anbefaler. Det er et fullbody program jeg søger, så det er alt fra nakke og nedefter der skal trænes.

Et fullbody program indikerer at hele kroppen bliver trænet hver gang :smile:

Selv har jeg kørt 3-dages splitprogrammer, men synes at 2 dages hvile er for lang tid.. :unhappy:

2 dages hvile er det optimale. Muskler har brug for 48 timers resituition. En typisk 2-split uge ser sådan her ud:

Mandag: Bryst, skulder, triceps

Tirsdag: Ben, ryg, biceps

Onsdag: Fri

Torsdag: Bryst, skulder, triceps

Fredag: Ben, ryg, biceps

Lørdag: Fri

Søndag: Fri

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share