Pulsure


cykeltaxa
 Share

Recommended Posts

Hej MOL

Jeg er på udkig efter et nyt pulsur da mit billige dameblads-pulsur har sunget sit sidste vers. Pulsfunktionen her virkede dog meget dårligt, så jeg er lidt tilbageholdende med at bruge en masse penge på et nyt pulsur hvis det bliver det samme, og derfor spørger jeg lige jer til råds... :)

Jeg ønsker at kunne holde øje med både puls, fart og distance..

Jeg har fået anbefalet Garmin's ure, og har lige pt kig på enten Forerunner 305 eller Forerunner 60 (m. puls og løbepod) - men jeg ved ikke rigtig hvilke af disse to der er bedst?

Er der forskel på om ens løb måles via GPS i uret eller en løbepod i skoen?

Kan i anbefale andre ure end disse to?

Hilsen Amanda

Link to comment
Share on other sites

GPS i uret er mere nøjagtigt end pod'en i skoen. Bruger selv et løbepulsur fra Polar, der kun giver puls og tider. Ure med GPS er i en helt anden prisklasse, og de færeste af os har brug for funktionen i vores træning. Benytter mig selv rutemåler funktionen her på siden, der også kan beregne hastigheder og energiforbrug ganske gratis.

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Som Andreas siger har man ikke brug for GPS, men det er et legetøj der gør min træning sjoverebigsmile.gif

Jeg har selv et 405Cx fint ur når jeg kommer hjem overføre det automatisk data til min pc og til garmin connect og man kan se ruten på kort samt en masse anden data, det er fedt.

Det giver også lidt ekstra at man kan se hvilke forbedninger man har, når man kan se hastigheden man løber med er det også letter at motiverer sig til at løbe lidt hurtigere hvis man er tæt på sin PR(personlig rekord)

Jeg kan klart anbefale at købe et Garmin GPS ur, du kan få et Garmin 305 til 1.200.- det er lidt stort, men noget billigere end et 405Cx og det nye 310xT som jeg regner med at købe.

Husk når du køber at du skal være sikker på det er pulsbælte med, Garmins modeller med pulsbælte hedder som regel noget med HR(ikke 305, den er altid med pulsbælte).

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for jeres gode svar.

Grunden til at jeg ønsker GPS i uret er så jeg kan følge med i hvor langt jeg løber, imens jeg er ude.. På den måde vil jeg ikke være bundet til at løbe de samme ruter gang på gang. Tænker at det kunne gøre mine løbeture lidt mere interessante, nu hvor de begynder at blive længere.. Og samtidig, som Mollerup også nævner, til at give mig en ekstra motivationsfaktor når jeg kan se min hastighed og sammenligne fra gang til gang. Det er i hvert fald det der motiverer mig når jeg løber på løbebånd.

Bruger selv løbeopmåleren her på siden pt., men tror det vil fungere bedre for mig at kunne følge med undervejs i stedet for først at kunne gøre det når jeg kommer hjem..

Jeg tror jeg vil kigge nærmere på 305'eren :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan kun tilslutte mig til at du skal ha' fat i en 305'er. Har haft en i en 3 år nu, eller så - og er ganske tilfreds med den både til løb og cykling :)

Udskift dog Garmins egen software med SportTracks - er gratis, understøtter direkte import fra gps'en, og er fyldt med mange flere funktioner :)

- lur et screendump her: http://www.crazed.dk/motion/workout2.gif (har haft lånt gps'en ud i nogle måneder, så deraf de få dage med data)

Åh ja - een negativ ting - Garmins udregning for energiforbrug (kj/kcal), er vist lettere optimistisk.

Mvh.

-Kennet

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jeg kan kun tilslutte mig til at du skal ha' fat i en 305'er. Har haft en i en 3 år nu, eller så - og er ganske tilfreds med den både til løb og cykling :)

Udskift dog Garmins egen software med SportTracks - er gratis, understøtter direkte import fra gps'en, og er fyldt med mange flere funktioner :)

- lur et screendump her: http://www.crazed.dk/motion/workout2.gif (har haft lånt gps'en ud i nogle måneder, så deraf de få dage med data)

Åh ja - een negativ ting - Garmins udregning for energiforbrug (kj/kcal), er vist lettere optimistisk.

Mvh.

-Kennet

Genopliver lige en ædre tråd.

Kan give dig ret i, at med en Garmin 305 er energiforbruget helt forkert, men med en 310XT ligger det meget tæt på det reelle forbrug (når jeg regner efter manuelt).

Link to comment
Share on other sites

I 310 er de begyndt at regne energiforbrug udfra pulsen.

Ja, det ved jeg.

305'eren er helt galt afmarcheret mht. udregning af kalorier.

På en 33 km. cykeltur viste den over 700 kcal højere forbrug end det reelle forbrug var.

Så ønsker man at bruge kalorieforbrændingen til noget skal man enten købe et ur, som regner forbruget ud via pulsen, eller også skal du selv regne det ud.

Edited by Monty80
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share