2800m på 12 min. HJÆLP


muffe
 Share

Recommended Posts

hej alle sammen.

jeg har fået en smule stress på, så hurtig hjælp kunne være super.

Idag har jeg fået besked på at jeg d.8 juni altså om 12 dage skal til prøve i forsvaret.

Fysisike krav og forventninger

Ved ansættelsesprøven sættes følgende fysiske krav:

Opvarmning:

Bronzecirkel korrekt udført 3 gange på maksimalt 12 min.

Coopers løbetest. Der skal løbes minimum 2800 m på 12 min.

Prøverne skal gennemføres inden for en time med ca. 15 min. pause mellem prøverne!

Det er de 2800 m jeg søger hjælp til.

jeg har været skadet i næsten 2 måneder (seneskedehindebetændelse i foden), så har derfor ikke kunne løbe. Men har dog stadig kunne svømme. har minimum svømmet 40 til 45 min, efter styrketræning hver anden dag minimum.

jeg har seriøst brug for råd. gerne hurtig.

jeg tager fri for arbejd, så har 11 hele dage at gøre godt med.

På forhånd tak.

muffe.

Link to comment
Share on other sites

selvfølgelig har jeg løbet en 12 min. test før. jeg løb cirka 3000 min.

det er 3 måneder siden.

jeg har kun lige været ude og løbe lidt interval idag. Så jeg kom igang igen.

så vil jeg prøve at kører hele prøven igemmmen imorgen.

Link to comment
Share on other sites

Det er meget noget skidt, som du nok er klar over. Hvis du først lige er begyndt efter din skade, er det bestemt ikke en god idé at presse sig til max lige med det samme. Du risikere at falde direkte tilbage til udgangspunktet.

Jeg går ud fra det er frømandskorpset du stiller op til? Ved du i så fald hvor lang tid, du har før optagelsesprøven (det er ansættelsesprøven du skal til nu regner jeg med)?

Du risikere at du er skadet de næste 2 måneder igen, hvorefter du står i samme position ved optagelsesprøven, og så har du altså ikke det bedste fundament at starte på. Men det er selvfølgelig op til dig selv. Jeg kan udemærket godt forstå frustationen, i at skulle gå hen og vente et år mere! Så længe du ikke mærker smerten komme tilbage, er det også fint nok. Men hvis det kommer tilbage, bør du måske overveje, om næste år er et bedre valg?

Men ellers er det fint det du har gang i nu jo. Prøv evt. noget "aqua jogging", hvis du kan komme til det i dit område. Du får ikke den samme belastning som under alm. løb, så du kan træne interval flere gange om ugen, og på den måde forhåbentlig hurtigt komme tilbage i form.

Link to comment
Share on other sites

Hey main er selv i Systemet..

Har lige selv haft samme skade mega neder!!!! gør fucking ondt.

Men som jeg har gjordt det har jeg holdt min grundform ved lige med interval løb 12x100m 30 sek pause mellem. jeg ligger selv på 3100 på coopers i støvler og uniform.

Jeg har intervallet en gang om ugen og hold kroppen ved lige med pump hehe. Men som min FUT lærer siger og det lever jeg efter i min træning træn rigtig rigtig hårdt kort og stig prograsivt. Hvis du for 3mdr siden løb 3klik så burde det ikke være noget problem husk der altid er 100m oven i hoved du kan hente.

Jeg ville løbe 12x100m interval 4 gange 5 gange på de 11 dage og ikke andet så burde du ikke få ømme stænger!!!

Held og lykke

PS husk altid selv at sig fra ved smerte men hvis det kun er den ene gang så ville jeg give alt hvad jeg havde smertestille med 3 iproperfen op til testen også forsøge.

De 2800 er min krav så jo mere jo bedre!!!

En anden god regl jeg har fået at vide fra pålidlige kilder træn altid 20% mere end testen kræver i bronce så ville jeg forsøge at komme ned under 10 min. Når man er sidst færdige står der bare flere instruktører og kigger på dig også er 10 stærker lige pludselig ikke godt nok når han bliver ved med at tælle 7,7,7,7,7 he he

Edited by Christoval
Link to comment
Share on other sites

indlæg + sko, hvis du overpronere, kan være en hurtig løsning

smertestillende.

sove i lufttryks rum eller tag til alperne og overnatte.

hvis du har noget akkumuleret nogen forbedring i styrke igennem squat eller lignende styrketræning for benene kan du forsøg at peak din power. har du det?

sov med uldstrømper, gå med kompressions strømper, få fat i noget nsaid, tag smertestillende på dagen.

Link to comment
Share on other sites

Da du er ude i div. nødløsninger, så kunne det formentlig også hjælpe dig, at benytte koffeinpiller til at booste din performance på dagen.

Da de ikke må sælges i DK, skal du nok skaffe dem fra Sverige (apotek eller på nettet).

Ren koffein, ikke kaffe, guarana mv., har i videnskabelige forsøg øget performance ved aerobisk aktivitet.

Frit efter hukommelsen, så bør du gå efter ca. 250 mg, ca. ½ time før du starter (google selv, da det er ved at være noget tid siden jeg tjekkede op på det). I øvrigt vil det nok være en god idé at prøve det en enkelt gang inden prøven, da det potentielt kan give hjertebanken / ubehag.

Og nej, det er ikke på dopinglisten.

Held og lykke med prøven..

Edited by turb
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share