Vurdering af program og kostplan


ibroken
 Share

Recommended Posts

Hey,

Jeg har holdt pause fra styrketræningen i mere end 2-3 uger nu, fordi jeg ikke gad fortsætte uden den rette kost. I løbet af de 2-3 uger er jeg så blevet mere markeret af en årsag - sikkert fordi jeg ikke spiser hver anden time.

Jeg har nu fået lavet en kostplan, og ville lige høre jeres mening:

Måltid 1 (Morgenmad): Havregryn med yoghurt og 3-4 æggehvider - Kl. 10:00

Måltid 2 (Før træning): Proteinshake og en sandwich med ost og pålæg - Kl. 12:00

Måltid 3 (Efter træning: Kyllingefilet med fuldkornsris, Proteinshake med kulhydrater og kreatin blandet samt en banan - Kl. 14:00

Måltid 4: Håndfuld mandler og proteinbar - Kl. 16:00

Måltid 5: Ris og tun med salat indblandet ELLER tunsalat - 18:00

Måltid 6: Rugbrød med ost og pålæg og en banan - 20:00

Måltid 7: Fisk med kartofler og salat - 22:00

Måltid 8: Proteinshake - 23:00

Her er den gamle træningsprogram:

Dag 1: Bryst, Skulder, Trapizeus og Triceps.

Dag 2: Ryg, Biceps, Ben og underarme.

Dag 3: 20 min løb på treadmill og mavetræning.

Overvejer stærkt at starte til noget Mixed Martial Arts ved siden af min styrketræning. Problemet er bare, at jeg tror det meget nemt kan blive for meget, hvis jeg bruger det gamle træningsprogram.

MMA træning foregår tirsdag og torsdag samt nogle lørdage. Jeg tænkte måske på at ændre træningsprogrammet, så det kører over ugens 5 hverdage. Så jeg træner fra man-fre.

Jeg ved så bare ikke hvordan jeg skal fordele muskelgrupperne over de 5 dage og hvor mange øvelser jeg kan nøjes med.

Håber I kan hjælpe. Og beklager hvis det virker lidt uoverskueligt.

Tak på forhånd.

Link to comment
Share on other sites

Din kostplan indeholder alt for mange måltider, i forhold til egne præferencer. Træning over 5 dage er ikke så kompliceret.

Et program der kører på et 2-5 split skulle vel kunne fungere. Et 2 split vil måske resultere i mangelfuld restitution, men det er svært at sige på forhånd.

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share