Træne sig skadefri uden tilskud?


Hyldeblomst
 Share

Recommended Posts

Jamen jeg står her og har den her mand som er ansat i forsvaret, og som de seneste år ikke har fået trænet så meget, og på grund af det fået en del skader bl.a knæet som har bøvlet flere gange. Nu er han så begyndt at gøre noget ved sagen, men mit spørgsmål er, er der virkelig et behov for tilskud i form af protein osv for at holde skaderne væk? Det skulle vel kunne lade sig gøre uden, hvis man self ellers spiser fornuftigt og sådan..? Er ikke selv den store ekspert derfor tænkte jeg man måske kunne få et par bud fra nogen som har lidt mere forstand på det..

Link to comment
Share on other sites

Jamen jeg står her og har den her mand som er ansat i forsvaret, og som de seneste år ikke har fået trænet så meget, og på grund af det fået en del skader bl.a knæet som har bøvlet flere gange. Nu er han så begyndt at gøre noget ved sagen, men mit spørgsmål er, er der virkelig et behov for tilskud i form af protein osv for at holde skaderne væk? Det skulle vel kunne lade sig gøre uden, hvis man self ellers spiser fornuftigt og sådan..? Er ikke selv den store ekspert derfor tænkte jeg man måske kunne få et par bud fra nogen som har lidt mere forstand på det..

Hej Hyldeblomst.

Proteinpulver er ikke nødvendigt for at holde skader fra døren. Faktisk har proteinpulver ikke den indvirkning på om du bliver skadet eller ej. Diverse tilskud kan dog være præstationsfremmende hvis de anvendes korrekt, men en god solid kost virker langt hen af vejen.

Link to comment
Share on other sites

Hej Hyldeblomst.

Proteinpulver er ikke nødvendigt for at holde skader fra døren. Faktisk har proteinpulver ikke den indvirkning på om du bliver skadet eller ej. Diverse tilskud kan dog være præstationsfremmende hvis de anvendes korrekt, men en god solid kost virker langt hen af vejen.

Tusind tak for dit svar, det var også min opfattelse :) Han virker overbevist om, at størrelsen på hans muller har noget at sige hvad angår overbelastning, men jeg kender også selv flere som har haft problemer med ryg og div og ingen hjælp der.. Bare træning.. Han påstår at han ikke er som andre da han jo tit render rundt med 50 kg oppakning (bulls***), men for mig at se får han en mere fornuftig form for motion end eks. brolæggeren som er ødelagt inden de 40.. Mere at det er sq mange penge (for én på su) hvis det ikke er en absolut nødvendighed for ham at tage det, og vil han ha lidt ekstra ka han sq æde en dåse tun ;).. Den diskussion har vi haft et par gange :) Jeg forsår ham jo godt at han er nød til at være skadefri, men ikke at det kræver protein, creatin og alt mulig andet for at nå dertil :) Kan heller ikke tro det kan være sundere end den dåse tun, men der udtaler jeg mig ikke :) Sååå, igen tusind tak for dit svar :)

Link to comment
Share on other sites

Nej sgu da, man skal tage protein for bare at få det mindste ud af træningen. Det er da common knowledge. Og husk for alt i verden den daglige dosis fiskoliekapsler. Det SMØRER ledene og holder smerterne væk.

Jeg håber du joker, men i modsat fald sikke en gang vrøvl. :smile:

En fornuftig og balanceret kost indeholder den mængde protein du har behov for, og af praktiske årsager kan det give mening at få en del af sit proteinbehov gennem pulver.

Der kan være gode effekter ved at tage fiskeolie, men tro ikke det er en "magic pill".

Link to comment
Share on other sites

Jeg håber du joker, men i modsat fald sikke en gang vrøvl. :smile:

En fornuftig og balanceret kost indeholder den mængde protein du har behov for, og af praktiske årsager kan det give mening at få en del af sit proteinbehov gennem pulver.

Der kan være gode effekter ved at tage fiskeolie, men tro ikke det er en "magic pill".

Det gjorde jeg. :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share