alternativ træning?


body killer
 Share

Recommended Posts

Hej,

jeg tænkte på om der var noget alternativ træning for løb så man kan booste sin løbe tid med 30-40prodent på få uger..

Måske med en steppe maskine træning eller med at cykel? kom med jeres svar/ jeres bud på mit spørgsmål :)

Bedste bud ville være løb på løbebånd. Tror ikke der er noget andet der vil give nævneværdig forbedring på så kort tid.

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Mit bedste bud vil være intervaltræning!

Men uanset hvad du gør, vil det med næsten 100 procents sikkerhed ikke være muligt at forbedre din løbetid med hverken 30 eller 40 procent på få uger (hvis målet er at forbedre din kilometertid, 12-minutters test eller lignende)

Du kan sagtens bruge trappemaskine eller lignende til intervaltræning. Men du skal ikke regne med at du kan forbedre dit løb uden at bruge en væsentlig del af din træningstid på at løbe. Men løb kan jo også udføres som intervaltræning og bakketræning.

Link to comment
Share on other sites

Mit bedste bud vil være intervaltræning!

Men uanset hvad du gør, vil det med næsten 100 procents sikkerhed ikke være muligt at forbedre din løbetid med hverken 30 eller 40 procent på få uger (hvis målet er at forbedre din kilometertid, 12-minutters test eller lignende)

Du kan sagtens bruge trappemaskine eller lignende til intervaltræning. Men du skal ikke regne med at du kan forbedre dit løb uden at bruge en væsentlig del af din træningstid på at løbe. Men løb kan jo også udføres som intervaltræning og bakketræning.

jeg laver bakketræning, men synes bare ikke at den giver nok. løber pt 5 km på omkring 17min.. vil gerne ned på 10min.

Link to comment
Share on other sites

jeg laver bakketræning, men synes bare ikke at den giver nok. løber pt 5 km på omkring 17min.. vil gerne ned på 10min.

Det er tilladt at tænde på øverste etage.

Du vil gerne løbe 5km på 10 min (det er 30km/t) - prøv at google DK/VM-rekorder for distancen.

Du vil gerne have 30-40% forbedring på få uger - hvilket måske kunne lade sig gøre én gang hvis udgangspunktet er tilstrækkelig dårligt.

Her var der lidt rekorder:

http://da.wikipedia.org/wiki/5000-meter-løb

DK: 13:25

VM: 12:37

En tid omkring 17 min er allerede ret godt, så det virker helt tosset du bare lige forventer 30% forbedring med et eller andet "alternativt". :smile:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

jeg laver bakketræning, men synes bare ikke at den giver nok. løber pt 5 km på omkring 17min.. vil gerne ned på 10min.

Verdensrekorden på 5000 meter for mænd er vist 12:37.35 sat af en etiopisk løber, så god fornøjelse med jagten på de 10 minutter...!

Link to comment
Share on other sites

..der kom vist lige 2 i forkøbet

http://en.wikipedia.org/wiki/5000_metres#Men

oke så bliver mit mål for 2010/11 at slå danmarks rekorden...

Har aldrig været til et løb, fordi er bange for at jeg ikke kan komme i top 10. miste min selvtillid..for det sket for i fodbold, min træner kunne ikke mig, selvom jeg blev årest spille, så jeg kom jeg på andet holdet, fik aldrig udlevet mit potentiale i fodbold, mistede helt mit selvtillid, spillede kun godt hver 4. kampe eller sådan noget:(

Edited by body killer
Link to comment
Share on other sites

oke så bliver mit mål for 2010/11 at slå danmarks rekorden...

Har aldrig været til et løb, fordi er bange for at jeg ikke kan komme i top 10. miste min selvtillid..for det sket for i fodbold, min træner kunne ikke mig, selvom jeg blev årest spille, så jeg kom jeg på andet holdet, fik aldrig udlevet mit potentiale i fodbold, mistede helt mit selvtillid, spillede kun godt hver 4. kampe eller sådan noget:(

Held og lykke med det.

I så fald må du nok finde dig en lidt mere systematisk tilgang til tingene og ikke lede efter de lette løsninger.

Af ren nysgerrighed, hvordan ser din træning så ud pt?

Link to comment
Share on other sites

Held og lykke med det.

I så fald må du nok finde dig en lidt mere systematisk tilgang til tingene og ikke lede efter de lette løsninger.

Af ren nysgerrighed, hvordan ser din træning så ud pt?

,

jeg løber hver dag i 2 uger af gangen, og så 2 uger med hver anden dag. med bakkeløb og interval træning, men turene er ikke så lange maks 10 km...

Ved god at jeg riskere at få en skade, men jeg vil være en af de bedste løber i dk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share