Body killers mål og træning.


body killer
 Share

Recommended Posts

hej motion-online brugerne,

I denne her logbog vil jeg fortælle om mine mål og min træning,

Min biografi:

kommer snart

Mål 2010/11

AT løbe 5 km på 13-14 minutter.

at komme i top 3 i eremitageløbet i 2011.

At få en løbe sponsorer.

Her er mit træningsprogram for Uge 24

Uge 24

Mandag Løb med bakker Styrketræning

Tirsdag Bakketræning

Roligt tempo 1,4 km 6 gange ca100-200m bakkeløb

Onsdag En lang løbetur med bakker

Plus 2 gange ca 100-200m bakkeløb Bakke træning

Roligt tempo 1,4km så 3 gange ca 100-200m bakkeløb Styrke træning

Torsdag Træne til at sjippe Løb med bakker styrketræning

Fredag interval Løb med bakker

Lørdag Løb med bakke

100-200m bakkeløb 1,5 gange Styrketræning

Søndag En meget let løbe tur højst 1km Fri Fri Fri fri

Edited by body killer
Link to comment
Share on other sites

En dejlig løbetur i dag den 16. juni 2010..

Har løbet omkring 7-8km i dag, plus 2 bakkeløb som jeg har sat den til at være 100-200m lang på mit træningsprogram. Det irritere mig at jeg ikke kan finde bakken på nogen hjemmesider, så jeg kan se hvor lang den er, og hvor meget den stiger.

jeg regner med at jeg en løbetur igen kl 17-18..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige løber 5,292 km på 20minutter med en bakke som er 300 meter lang og stiger gennemsnit 8,7procent. Det var så fedt, da jeg løb op af bakken overhalte jeg nogle cykelister. sådan noget giver bare et kick har gjort det en masse af gange,det gider det sammen kick hver gang.

Men tilbage til tiden, synes jeg sagtens kunne løbe det hurtigere måske 3-4 minutter hurtigere idag men fik ondt i mine ben, har også løbet 8-9gange (kan ikke rigtigt huske det) på 6dage. Det er nok dejligt at have få en mål som man kan gå efter, og mit mål er jo at komme i top 3 i eremitageløbet i 2011.

I må gerne skrive om hvad i synes om træningsprogram, og om i tror at jeg når mit mål :=)

Link to comment
Share on other sites

Her er min uge plan for uge 25

Uge 25

Mandag Løb en lang tur på omkring 6-7km med bakker-----Bakketræning 3 gange 100-200 meter bakke løb

Tirsdag Bakketræning 5 gange 100-200m bakke løb-----Interval træning

Onsdag En kort løbe tur uden bakker maks 3km----Styrke træning

Torsdag Løb 5,3 km på med nogle bakker og en bakke som 200meter lang og stiger 8,3 procent---styrketræning Fredag Bakketræning 5gange 100-200m bakke løb----En kort løb turMaks. 4km

Lørdag En kort løb uden bakker maks. 4km...Styrketræning

Søndag Løb en lang tur på omkring 6-7 km med bakker----Bakketræning 3 gange 100-200meter 3gange bakke løb.

Jeg holder en velfortjent hviledag imorgen. Med fodbad og benmassage af min køreste lækkert! :0

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

Følger lige lidt med sidelinjen i din logbog. Det er jo ambitiøse mål, du har sat dig, så det bliver interessant at se dine fremskridt. :smile:

Jeg løb også konkurrencer engang for rigtig mange år siden, og dengang var det god latin at træne langt krydret med intervaller. Dit ugeprogram giver godt nok ikke mange kilometer, men mange intervaller på bakker. Skal du slet ikke have nogle lange ture indimellem?

Du holder fast i din styrketræning. Er det nogle løbespecifikke øvelser? Ellers ville man vel ikke gøre så meget ud af styrketræningen, når målet er bedre løberesultater.

Det kunne også være interessant at vide, hvor du ligger henne i dag med dine tider etc., da det ellers kan være svært at danne sig et indtryk af, om det er realistisk med dine mål. Der er ikke så farlig mange herhjemme, der har løbet under 14 min. på en 5000 meter, så du ligger vel på en 15-16 minutter nu …

Fortæl endelig lidt mere. Også gerne, hvor du finder gode løbebakker henne. Det kan andre have godt af at vide :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Følger lige lidt med sidelinjen i din logbog. Det er jo ambitiøse mål, du har sat dig, så det bliver interessant at se dine fremskridt. :smile:

Jeg løb også konkurrencer engang for rigtig mange år siden, og dengang var det god latin at træne langt krydret med intervaller. Dit ugeprogram giver godt nok ikke mange kilometer, men mange intervaller på bakker. Skal du slet ikke have nogle lange ture indimellem?

Du holder fast i din styrketræning. Er det nogle løbespecifikke øvelser? Ellers ville man vel ikke gøre så meget ud af styrketræningen, når målet er bedre løberesultater.

Det kunne også være interessant at vide, hvor du ligger henne i dag med dine tider etc., da det ellers kan være svært at danne sig et indtryk af, om det er realistisk med dine mål. Der er ikke så farlig mange herhjemme, der har løbet under 14 min. på en 5000 meter, så du ligger vel på en 15-16 minutter nu …

Fortæl endelig lidt mere. Også gerne, hvor du finder gode løbebakker henne. Det kan andre have godt af at vide :bigsmile:

Hej:)

Lige pt vil jeg prioriter bakke interval træning, synes at det giver rigtigt godt. jeg vil tag længere ture når jeg nærmere mig eremitageløbet 2010 det kun er 13,3 km. Så jeg regner med at booste min kondital til vinteren, så vil jeg begynde så småt med løbe længere og længere ture :)

Mit styrketræningsprogram træner jeg mine ben og min overkrop.

Min rekord på 5km er 16,25 minutter.

Jeg finder mine bakker på denne her hjemmeside :) http://www.climbs.dk/ god og enkelt hjemmeside synes jeg :)

Og så er jeg 17 år gammel.

Højde: 1,8 M

vægt: 62,2kg

Jeg har spillet fodbold siden jeg var 4 år gammel, stoppede da jeg var 14 år pga noget personligt med min træner. Så startede jeg til basketball, det spiller jeg stadigvæl om vinter.

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

Min rekord på 5km er 16,25 minutter.

Det er godt nok en imponerende 5.000 meter tid som 17-årig. Det bliver spændende at følge, hvor langt du kan komme :smile:

Link to comment
Share on other sites

Har lige løbet 13 km på opfordring af Cykologen. 8-9 km på stranden som skulle være det hårdeste underlag at løbe, man mister bare alt sin energi når man løber i sandet, er du gal hvor var det hård !!! 4-5 km på normal vej. med nogle bakker. En god tur i dag !!!

Senere idag skal jeg lave bakke interval :) glæder mig !

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

Hov

Glemte lige en ting i mit tidligere indlæg: Løber du i en klub? Ellers ville jeg stærkt anbefale dig at begynde i en rigtig god atletikklub og få dig en træner. Du skal have nogen at dyste med og have nogen, der ser på din træning udefra, hvis du skal nå dine ambitiøse mål, som jeg ser det :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hov

Glemte lige en ting i mit tidligere indlæg: Løber du i en klub? Ellers ville jeg stærkt anbefale dig at begynde i en rigtig god atletikklub og få dig en træner. Du skal have nogen at dyste med og have nogen, der ser på din træning udefra, hvis du skal nå dine ambitiøse mål, som jeg ser det :smile:

Nej, desværre. Men der er ikke nogen atletikklubber omkring hvor jeg bor :( desværre ellers vil jeg melde mig i den.

Link to comment
Share on other sites

Har lige løbet 3 bakkeinterval plus 4,5 km. Det gik rimeligt dårligt, fik smerter i maven nok pga jeg spiste før jeg løb :blush:

Skal lige hurtigt cykel 6km til min kæreste :)

Jeg overvejer at købe mig en racercykel, så jeg kan bruger den når jeg holder hviledage :) Tænker lige lidt mere om det.

Vi ses imorgen :)

Link to comment
Share on other sites

LORT!

I tirsdag lavet jeg bakkeintervall træning. så sket skaden, mit knæ gjorte hård da jeg løb op af bakken men jeg ignorer det, men det var dumt :`(. så da jeg skulle lave normal intervall træning gjorte det herre ondt jeg kunne næsten ikke gå. Så jeg brugte hele dagen igår, at slappe af i knæet og putte is. Nu vil jeg putte is på i 20minutter, så vil jeg se om jeh kan klare at 2.5km eller ikke?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share