Manglende sult


ReneBL
 Share

Recommended Posts

Jeg besidder et noget besynderligt problem, som de færreste jeg møder kan relatere til. Jeg bliver utroligt hurtigt mæt, og spiser generelt ikke særlig meget for min størrelse.

Det går hurtigt hen og bliver et problem når jeg gerne vil vokse, hvilket medfører at jeg skal indtage en masse føde, men hvad hulen gør man når man simpelthen bare ikke har sulten??

Jeg har trænet rimelig steady i 1 år nu og vejer 85 kilo (fra 75 kg)

Jeg tvivler dog stærkt på at det kan blive til meget mere, da jeg simpelthen ikke får det energioverskud jeg har brug for. Jeg måler og vejer bestemt ikke min mad så aner ikke hvad mit præcise energiindtag er på en dag.

Men som glimrende eksempel kan jeg fortælle at jeg meget sjældent kan spise en hel pizza fra den lokale pizzabar... Pizzaer som alle mine små kammerater på 60 kg spiser op hver gang..

Hvad hulen stiller man op?

Link to comment
Share on other sites

Du skriver intet om hvordan dine spisevaner ser ud i dag, men du kan eventuelt spise flere små måltider i stedet for de gængse tre om dagen.

Når du har taget ti kilo på i løbet af et år, lyder det ikke umiddelbart til, at du ligefrem har store problemer med at indtage mad nok...

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i at 10 kilo på et år er ok. Min bekymring ligger dog i at jeg vil stagnerer da jeg ikke får tilstrækkeligt føde til at fortsætte.

Jeg er ca 180.

Jeg så gerne at jeg kom op og vejede i hvert fald 10 kilo mere, men som det ser ud lige nu tror jeg ikke det vil ske.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man vitterlig er hardgainer og har svært ved at spise nok af fast føde så kan et bud være at drikke sine ekstra kcal'er istedet. Kcal'er i flydende form har den fantastiske egenskab ikke at mætte særlig meget og man kan derfor presse en del kcal'er ned den vej.

Som eksempel mælk, kakaomælk, juice, protshakes med koldpresset olie af en eller anden slags + evt bær osv osv, kun fantasien sætter grænser.

Dog vil jeg helst indtage mine kcal'er via fast føde hvis jeg skulle vælge men nogen gange er det at foretrække i flydende form, det kan være som PO-drink eller hvis man vitterlig er hardgainer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i at 10 kilo på et år er ok. Min bekymring ligger dog i at jeg vil stagnerer da jeg ikke får tilstrækkeligt føde til at fortsætte.

Jeg er ca 180.

Jeg så gerne at jeg kom op og vejede i hvert fald 10 kilo mere, men som det ser ud lige nu tror jeg ikke det vil ske.

Så vil du veje 95kg, fordelt på 180cm. Med mindre du gerne vil have en rimelig høj fedtprocent, mener jeg ikke det er en god idé. Det skal nok komme med tiden, men en forøgning på 10kg pr. år er nok lige i overkant. Din fedtprocent stiger sammen med musklerne, det skal du lige tænke på.

Link to comment
Share on other sites

VenaN:

Det forstår jeg ikke hvorfor det skulle være tilfældet.

Jeg er klart indforstået med at jeg ikke helt kan undgå at få fedt med i processen, men kan da ikke se hvorfor 95 kg til 180 cm skulle være noget specielt.

Uden at vide hvad min fedtprocent præcis ligger på, så ved jeg den ligger i den lave ende (abs synlige). Så kan ikke se hvorfor jeg ikke skulle kunne veje 95 med en svagt forøget fedtprocent

Desuden siger jeg jo ikke at jeg vil opretholde en stigning på 10 kg pr år, men blot at jeg vil fortsætte udviklingen, også selv om det så skulle være 3 kg pr år.

Link to comment
Share on other sites

VenaN:

Det forstår jeg ikke hvorfor det skulle være tilfældet.

Jeg er klart indforstået med at jeg ikke helt kan undgå at få fedt med i processen, men kan da ikke se hvorfor 95 kg til 180 cm skulle være noget specielt.

Uden at vide hvad min fedtprocent præcis ligger på, så ved jeg den ligger i den lave ende (abs synlige). Så kan ikke se hvorfor jeg ikke skulle kunne veje 95 med en svagt forøget fedtprocent

Desuden siger jeg jo ikke at jeg vil opretholde en stigning på 10 kg pr år, men blot at jeg vil fortsætte udviklingen, også selv om det så skulle være 3 kg pr år.

95kg hakket på 180cm er ret meget, og ikke noget man bare lige træner op. Derfor skriver jeg også, det nok skal komme med tiden. Det lød bare til de 10kg, skulle komme nu og her. Hvis det ikke er tilfældet, så fortsæt du bare som nu. 10kg øgning på et år en ganske pænt. Hvis du stadig har en lav fedtprocent, er det skam rigtig flot. Fortsæt du bare med det så.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share