Bøger omkring styrketræning


Rasmus2
 Share

Recommended Posts

Hej guys

Har fået et par råd omkring nogle bøger jeg skulle tage og læse fra Jim fra beastskills.com

Han råder mig at læse følgende bøger:

The Naked Warrior

Building the olympic body

Practical programming for strenght training

Er der nogle som har læst alle bøgerne og som kan anbefale nogle bøger frem for andre - de bliver læst alle sammen, men havde i tankerne at læse en eller to til at starte med, og når jeg så får mere tid måske først til vinter kan den sidste blive læst. Andre input er selvfølgelig også velkomne.

Det skal lige siges at jeg er på udkig efter bøger hvis indhold er omkring strukturing af sin styrketræning med fokus på kropsvægtsøvelser og gymnastiske øvelser.

Efter at have læst nogle reviews, hælder jeg mest til de to første bøger, da de mere specifikt handler om kropsvægtsøvelser, men som sagt vil jeg gerne hører jeres mening :D

Link to comment
Share on other sites

Hej guys

Har fået et par råd omkring nogle bøger jeg skulle tage og læse fra Jim fra beastskills.com

Han råder mig at læse følgende bøger:

The Naked Warrior

Building the olympic body

Practical programming for strenght training

Er der nogle som har læst alle bøgerne og som kan anbefale nogle bøger frem for andre - de bliver læst alle sammen, men havde i tankerne at læse en eller to til at starte med, og når jeg så får mere tid måske først til vinter kan den sidste blive læst. Andre input er selvfølgelig også velkomne.

Det skal lige siges at jeg er på udkig efter bøger hvis indhold er omkring strukturing af sin styrketræning med fokus på kropsvægtsøvelser og gymnastiske øvelser.

Efter at have læst nogle reviews, hælder jeg mest til de to første bøger, da de mere specifikt handler om kropsvægtsøvelser, men som sagt vil jeg gerne hører jeres mening :D

det sidst bog er den bedst hvis man vil have bliv stærk og har fokus på vægtstangstræning, men de 2 først er som du siger med fokus på kropsvægtsøvelse

Link to comment
Share on other sites

Practical Programming er Rippetoe's bog om hans program Texas Method. Det er henvendt til såkaldte intermediates, dvs. løftere der har trænet i 9-12 måneder.

Hvis du er ny ang. barbell træning, vil du få meget mere ud af at starte ud med hans bog Starting Strength. Følger man det program rigtigt (hvilket mange så til gengæld ikke kan finde ud af), kan man godt regne med blive stor og stærk...

Link to comment
Share on other sites

Fordi jeg troede jeg vidste noget om noget som jeg så åbenbart ikke vidste alligevel.

Jeg er som straf straks gået igang med at læse bogen, både forfra og bagfra, så sådanne grusomme fejludtalelser aldrig vil ske igen.

Link to comment
Share on other sites

Fordi jeg troede jeg vidste noget om noget som jeg så åbenbart ikke vidste alligevel.

Jeg er som straf straks gået igang med at læse bogen, både forfra og bagfra, så sådanne grusomme fejludtalelser aldrig vil ske igen.

Det er ikke en straf, men en rigtig god bog hvis man interesserer sig for løft med vægtstang.

Derudover har RuneB ret.

Link to comment
Share on other sites

Den bedste bog jeg har i reolen er "Muskel og styrketræning" af Frédéric Delavier....det er en anatomisk guide til mere end 100 øvelser...og hver øvelse bliver beskrevet meget detaljeret og masser af illustrationer over hvilke muskler, der er tale om....rigtig nyttigt når man ikke er speciel kyndig i latin :bigsmile:

Den er fra forlaget Lindhardt og Ringhof

Edited by Fit-Babe
Link to comment
Share on other sites

prøve at læs starting strenght istedet.... der er 30 sider om 4 forskellige øvelser (dvs. per side)

absolut den bedst bog skrevet om styrketræning. den skære det ud i pap for lidt øvelser man egentligt har brug for.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan kun tilslutte mig Starting Strength-koret! :superman:

Hvis du vil være stærk og ikke spilde tiden - er hans novice-program noget af det mest effektive at gå igang med. Det handler om store, effektive basisøvelser og ikke (og her lægger jeg mig nok ud med en del) 2-split/isolations/specifikke øvelser der er tidspilde hvis du vil være stærk! ...men det handler jo om at lave noget man godt kan lide.

Altså: Køb Starting Strength - læs den - get under that barbell and make it happen!

Glem de andre bøger - bortset fra practical programming som du kan læse om nogle måneder/år når du har lyst til mere og den linære progression ikke virker længere (hvilket ofte er senere end folk selv synes :smile: )

Holdningerne står self for egen regning, MEN det er hvad jeg ville anbefale de fleste (som altså vil være stærke og træne effektivt).

Link to comment
Share on other sites

Nogen der kender nogle fede Audiobooks om samme emne?

Jeg har på mit arbejde mulighed for at høre disse, mens jeg arbejder/kører.

Har slået de allerede nævnte op dog uden held. Ville ellers gerne have Starting Strength!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share