Varme og Løb


Oscar7Skipper
 Share

Recommended Posts

Hej Folkens :)

Spg. 1 Kan varmen have en effekt på ens ydeevne ? Løb i dag ikke så langt for jeg følte mig udmattet efter kort tid.

-----------------------------------------------------------------

Spg 2 Nu løber jeg tit hvor jeg løber 1 km. i næsten højeste tempo hele vejen. Holder en lille pause og gør det så igen. Ville det være bedre at løbe længere da jeg gerne vil have en god tid på 4 km inden for 1 måned

Link to comment
Share on other sites

Hej Folkens :)

Spg. 1 Kan varmen have en effekt på ens ydeevne ? Løb i dag ikke så langt for jeg følte mig udmattet efter kort tid.

-----------------------------------------------------------------

Spg 2 Nu løber jeg tit hvor jeg løber 1 km. i næsten højeste tempo hele vejen. Holder en lille pause og gør det så igen. Ville det være bedre at løbe længere da jeg gerne vil have en god tid på 4 km inden for 1 måned

Ja varmen kan godt have en effekt på din ydeevne. Får du nok væske skulle det dog ikke være det store problem. I forhold til spørgsmål 2, er det rigtig fornuftigt det du gør, en slags interval træning, hvor du først løber en km pause og så igen. Helt rigtigt for at få mere tempo. Du kan senere godt gøre intervallerne endnu kortere, så du kun løber en halv km endnu hurtigere. Jeg vil dog anbefale dig at lægge en tur ind hvor du løber turen i et stræk, altså fx 4-5 km i træk. Men fortsæt endelig med det interval løb du har gang i! Hvis du kombinere disse 2 måder at løbe på skal du nok få en god tid på 4 km!

held og lykke!

Link to comment
Share on other sites

Ja varmen kan godt have en effekt på din ydeevne. Får du nok væske skulle det dog ikke være det store problem.

Fuldstændig uenig, hvis du er lige så varmeintolerant som jeg er. Jeg kan nemlig på en varm dag, let løbe 2-3min langsommere på en 5km, end på en forårsdag.

til spørgsmål 1

Dette handler om træning i varmen, og vigtigst dine gener.

ps. Året Tour de France, er et tydelig eks. på hvordan varmen kan påvirke folk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share