Vægttab - maven skal rippes


kuriz
 Share

Recommended Posts

Hej Motion-Online. Faldt over jeres website, og efter at have læst nogle artikler omkring forskellige træningsrelaterede emner, håber jeg på at I brugere kan give mig de råd og den vejledning der skal til for at få mig til at se top trimmet ud!

Dealen er den at jeg i længere tid har overvejet at gå på en kur; en kur jeg har læst der skal rippe alt fedtet væk fra min krop så kun musklerne er tilbage. Lidt ala de dansere i musikvideoen til Lady Gagas 'Alejandro' (hvis I har set den).

Informationer omkring mig:

Fyr på 20 år, 1.83 cm høj og vejer 65-66 kilo (det er lidt svingende).

Rent motionsmæssigt træner jeg i fitnesscenter 3-4 gange ugentligt (helst hver anden dag). Jeg træner det samme program der består af øvelser i de største muskelgrupper, plus lidt ekstra øvelser alt efter hvad jeg har lyst til den dag. Alt i alt ca. 1 times træning med mellem max 30-60 sekunders pause imellem hvert sæt. Derudover løber jeg rundt om mosen (et par kilometer) i et nogenlunde tempo 1-2 gange om ugen.

Kostvaner (dette har læst er det primære der skal fokuseres på når man skal rippe fedt af kroppen):

Jeg vil sige at jeg spiser ret varieret, desværre bliver der ikke så tit lavet ordentlig aftensmad - noget jeg vil ændre på så snart jeg får en god plan at gå ud fra. Jeg vælger mørkt brød frem for lyst, jeg spiser en del pålæg, men det er bevidst altid kød med et højt indhold af protein og et lavt indhold af fedt. Jeg drikker meget vand, og (desværre) også sodavand; vel noget der svarer til ca. 2 liter om ugen.

Umiddelbart har jeg svært ved at finde ud af hvilke yderligere informationer der skal til. Jeg dyrker som sagt fitness og træner ret hårdt deroppe, så min krop har allerede nogle okay former - og det på trods af min ellers lave vægt. Drømmen er bare specielt at tabe sig lige midt på maveregionen så både brystet og selvfølgelig de 6(eller 8) flotte kasser bliver betydeligt synligere.

Jeg håber sådan at nogle af jer kan hjælpe mig med en slags program. Hvad og hvordan ting skal spises, hvordan jeg skal motionere og ellers 'opføre' mig for at opnå at rippe noget fedt på kroppen.

Er der noget jeg har glemt, noget jeg skal fortælle for at I kan hjælpe mig (som jeg håber I vil^^) er I selvfølgelig meget velkomne til at skrive tilbage også skal jeg hurtigst muligt finde ud af det.

På forhånd rigtig mange tak

Mvh Mark

Link to comment
Share on other sites

Medmindre du er MEGET spinkelt bygget, har jeg svært ved at forestille mig at du med din vægt vs. højde kan have fedt af betydning på kroppen. Når du alligevel ikke har tydelige mavemuskler er det nok fordi du skal træne tungere, så dine mavemuskler bliver noget større => synligere. Du kan kombinere det med noget konditionstræning med høj puls og desuden fokusere lidt mere på kosten - så skal de mavemuzklorz nok blive synlige.

Jeg kender ikke den kur du henviser til - men umiddelbart lyder kilden (musikvideo/ Lady Gaga) ikke videre troværdig :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er meget spinkelt bygget, har dog trænet lidt fylde på i løbet af det sidste års tid med rimelig intens fitnesstræning.

Det med mavemuskeløvelserne der skal gøres tungere har jeg det bare lidt svært med. Om morgenen har jeg en flot og meget markeret og tynd mave - sådan skulle den helst se ud hele tiden. Problemet er, at når jeg har spist og når jeg træner generelt, så bliver den ligesom 'stor og rundt' og selvom man kan se kasserne, så er den alligevel stor og udposende - det er lidt svært at forklare. Jeg kunne godt tænke mig at den ligesom gik mere "ind i kroppen", hvilket jeg håbede jeg ville opnå ved at rippe fuldstændig.

For at få en ide om hvad min drøm er, så prøv at se fra 4:27-4:50 i nedenstående video:

Desuden ville jeg sætte stor pris på hvad "fokusere mere på kosten" betyder. Skal jeg spise mere, mindre, anderledes - hvad skal der til for at rippe?

Mvh Mark

Link to comment
Share on other sites

Hvis dine mavemuskler er helt tydelige om morgenen, så har du jo ikke et behov for at rippe yderligere. Til gengæld er der nogle fødevarer, der giver oppustet mave. Det kan være lidt forskelligt fra person til person, hvad der giver oppustet mave, men drikker du f.eks. meget kaffe eller sodavand, kan det være årsagen til at din mave "buler ud". For en del mennesker er mælkeprodukter årsag til oppustet mave. Men det kan også være at du spiser for kort tid før træning og at det er årsagen. Oppustet mave under træning kan også skyldes at du trækker luft ned i maven, når du anstrenger dig.

Med "fokusere på kosten" mente jeg, at du skulle spise lidt mindre for at smide noget fedt. Men jeg tror ikke på at det er problemet, når du siger, at du allerede er rippet om morgenen.

Med tungere træning mente jeg, at du skal smide noget mere vægt på og tage færre gentagelser, når du træner mave. Det kommer den ikke til at "bule ud" af, det gør bare dine mavemuskler tyderligere.

Ellers kan det være en god ide at lave noget core-træning. Planken er f.eks. en god øvelse. Slå den op på youtube :smile:

Edited by KåreS
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share