træning og kost


heidimarie
 Share

Recommended Posts

Jeg så lige hans åbningsvideo på hjemmesiden. Den er så gennemgående tåbelig, at han bare SKAL have forskningsresultater til at bakke det op. Det går STIK imod alt forskning indtil nu.

Han siger blandt andet, "hvis du ikke kan tabe dig, er det ikke fordi du spiser for mange kalorier, og det er ikke fordi du ikke dyrker nok motion. Men det er sikkert fordi du har for mange "toxics" i din krop".

En sådan påstand som går lodret imod nutidens viden, skal simpelthen bakkes op af klokkeklare fakta, ellers betegner jeg det som noget værre vrøvl. At der er 10 siders referencer i hans bog, er da sikkert meget fint. Men så længe det ikke er reelle forskningsresultater, er jeg ret ligeglad med hvor mange sider der er.

Enhver kostvejleder med bare et 2 dages kursus ved idag, at man lagrer giftstoffer i fedtcellerne, og der skal næringsstoffer til at fjerne dem, og da de fleste mangler næringsstoffer i krop og i deres kost.. så giver det mening.

Link to comment
Share on other sites

Det er lidt 2 forskellige ting der bliver omtalt. Den kære dr. Hyneman taler om ophobning af gifstoffer kan sætte en stopper for stofskiftet. Studiet omtaler overvægtige frigiver organochlorine fra fedtvævet i takt med de taber sig, som muligvis har en indvirkning på stofskiftet. Man bør dog lige skrive sig bag øret, hvad der står i studiet fra pubmed, som ligger i referencerne:

De ser et større fald i stofskiftet end forventet, og konkludere det muligvis er pga. frigivet organochlorine som ligger i fedtvævet. Ligegyldig hvad påvirker det ikke den overvægte, så længe han/hun spiser som han/hun plejer. Det er under et vægttab, det muligvis kan have en effekt. Så snart han/hun begynder at spise normalt igen, vil stofskiftet stadig stabilisere sig, og det har derfor ingen effekt "normalvis". Sjovt nok havde de overvægtige et langt højere stofskifte end først beregnet før vægttabet, og hvordan kan de lade sig gøre når de spiser så usundt som de nu gør? Hvis din teori skulle holde stik, skulle de jo konstant have et lavere stofskifte, hvilket ikke er tilfældet.

Jeg skal indrømme det overraskede mig, det muligvis kan have en effekt under et vægttab. Men det er trods alt ikke sikkert endnu. Det er en forklaring man er kommet frem til, fordi stofskiftet faldt mere end forventet. Der kan stadig nemt være andre forklaringer i form a FFM kontra FM eller lign. Så jeg er langt fra overbevist om at toksiner påvirker stofskiftet endnu.

Man kan selvfølgelig få en betændelse i skjoldbruskkirtelen eller lign. som kan give en stofskifte sygdom. Man kan også indtage diverse former for kraftig medicin som kan påvirke stofskiftet. Men det er altså ikke samligneligt med folk der spiser usundt ødelægger deres stofskifte, som var det indledende statement.

Man bør lige huske på, som den kære netdoktor skriver:

Prøv lige at hør her, årsager til hvorfor man ikke kan tabe sig kan have 500 forskellige årsager, så MOL brugere fixer ikke alt med en opskrift på et forum, når det er sagt, så skulle din kære doktor måske have nævnt lungerne/udånding først og ikke sidst.. de autoritetstro må læse videre på pubmed for mere info :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan godt lide at folk der gerne vil give gode råd, henviser til Gary Taubes og Mark Hyman, som muligvis er kendt som nogle af de største tosser indenfor branchen.

Jeg vil anbefale alle i denne tråd til IKKE at læse noget af de to herrer. :smile:

Heidimarie: Hvad vejer du pt. og hvor gammel er du?

Af HVEM er de kendt som tosser? Kliniske diætister som anbefaler aspartam og becel, og læger med 12 timers ernæringslære?

"Heidimarie: Hvad vejer du pt. og hvor gammel er du?" fordi når du så har fået de 2 informationer så kan du come to the rescue? Måske skulle du læse lidt mere om kost og måske endda Taubes bog?

Link to comment
Share on other sites

KNN - Du læser da indlæg, som gamle mennesker knalder

Men jeg kan godt lide, du starter et indlæg med, "Prøv lige at høre her" :laugh:

Okay, hvis ikke du snakkede så klamt så ville jeg bede dig begrunde det, så dont bother.

Ja, hvis folk har skyklapper på eller er lidt tungnemme, så skal man nogle gange lige bede dem om at høre efter, hvis man vil have dem til at forstå noget :)

Hvis ikke man har noget at byde ind med, så må man go personal, og her ud en grund/belæg.. endnu en net muscle boy, at flexe over skærmen er lidt patetisk, men good day to yah!

Link to comment
Share on other sites

Okay, hvis ikke du snakkede så klamt så ville jeg bede dig begrunde det, så dont bother.

Ja, hvis folk har skyklapper på eller er lidt tungnemme, så skal man nogle gange lige bede dem om at høre efter, hvis man vil have dem til at forstå noget :)

Hvis ikke man har noget at byde ind med, så må man go personal, og her ud en grund/belæg.. endnu en net muscle boy, at flexe over skærmen er lidt patetisk, men good day to yah!

Prøv lige at høre her :smile:

Det er ikke for at angribe dig personligt, men du misforstår fuldstændig mine indlæg, og begydender at forsvare en mand, der er med til at sprede pseudovidenskab ud til godtroende mennesker.

At fedtvæv indeholder affaldsstoffer og "toxiner" (lad os for nemhedens skyld, bare kalde det det dét), er jo ikke lig med at overvægtige mennesker har et "giftdepot", de skal rense før de kan tabe sig. DET mener jeg, er et tåbeligt udsagn.

Selvfølgelig kan der være mange grunde til man ikke kan tabe sig. Selvfølgelig kan man have en sygdom eller lign. Men 99 ud af 100 mennesker der ikke kan tabe sig, er fordi de spiser for meget og laver for lidt, simple as that. Så er det jo hovedløst at begynde, at snakke om gifstoffer og superstofskifte før man har prøvet de helt almindelig kostråd. Hvis man så over længere tid stadig ikke kan tabe sig, og man ved med sikkerhed man spiser langt under, hvad et normalt ligevægtsindtag er, SÅ kan man begynde at kigge nærmere på individuelle sygdomme og lign.

Hvis din bedstemor siger til dig, "jeg kan ikke finde ud af at bruge min computer", siger du vel heller ikke, "din computer er sikkert gået i stykker". Du viser hende vel, hvordan man bruger computeren først.

Kan du følge mig nu, eller skal jeg flexe mine guns først?

Edited by venaN
Link to comment
Share on other sites

Prøv lige at høre her :smile:

Det er ikke for at angribe dig personligt, men du misforstår fuldstændig mine indlæg, og begydender at forsvare en mand, der er med til at sprede pseudovidenskab ud til godtroende mennesker.

At fedtvæv indeholder affaldsstoffer og "toxiner" (lad os for nemhedens skyld, bare kalde det det dét), er jo ikke lige med at overvægtige mennesker har et "giftdebot", de skal rense før de kan tabe sig. DET mener jeg, er et tåbeligt udsagn.

Selvfølgelig kan der være mange grunde til man ikke kan tabe sig. Selvfølgelig kan man have en sygdom eller lign. Men 99 ud af 100 mennesker der ikke kan tabe sig, er fordi de spiser for meget og laver for lidt, simple as that. Så er det jo hovedløst at begynde, at snakke om gifstoffer og superstofskifte før man har prøvet de helt almindelig kostråd. Hvis man så over længere tid stadig ikke kan tabe sig, og man ved med sikkerhed man spiser langt under, hvad et normalt ligevægtsindtag er, SÅ kan man begynde at kigge nærmere på individuelle sygdomme og lign.

Hvis din bedstemor siger til dig, "jeg kan ikke finde ud af at bruge min computer", siger du vel heller ikke, "din computer er sikkert gået i stykker". Du viser hende vel, hvordan man bruger computeren først.

Kan du følge mig nu, eller skal jeg flexe mine guns først?

Ahhh endnu en CHEK hater som føler sig specielt, som én af dem der IKKE "bare køber hans nonsens", det her er ikke bare ngoet Paul Chek udtaler sig om, hold nu op med at tro der findes 2 kidler til al viden, Paul Chek eller Pubmed, søg på Russel Blaylock til at starte med.

Det har jeg ikke givet udtryk for, er eneste årsag til overvægt, nu må du læse hvad jeg skriver :)

Det er nu bare sådan at man lagrer giftstoffer i fedtdepoter hvis kroppen (afgiftnings organerne) ikke kan håndtere de mængder man får ind.

"Men 99 ud af 100 mennesker der ikke kan tabe sig, er fordi de spiser for meget og laver for lidt, simple as that." Du er sjov, og uvidende, og har åbenbart ikke arbejdet med kostvejleding. Mere er der ikke at sige til det, jo faktisk, men spild af tid på dig vil jeg føle. Bare udtrykekt "almindelig kostråd" udnerstreger din naivitet og uvidenhed.

Jeg er sikker på at bedstemors historien tager kegler når du flexer nede i dit lokale gym, eller når du skal tage kegler her på MOL, men du får ingen credit af nogen af art herfra :)

Dine guns kan du tage på bakken med og vinde en bamse til bedstemor!

Link to comment
Share on other sites

Tak for de vise ord, og jeg er nu overbevist om at du har ret :smile:

Det ville være bedre for dig hvis du forholdte dig kritisk og satte dig ind i tingene selv :D

(Easy, i got the sarcasm.. men, læs dog alligvel, især hvis du vil føre dig frem og "vinde" diskussioner på sider som disse, som visse typer jo levr og ånder for)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share