JEG FÅR PRESS PÅ!!!!!!


atomnissen
 Share

Recommended Posts

ok, undskyld overskreften, men den har sin grund!

Jeg kigger engang imellem over på "getbig" (mener dog klart at dette er det bedste, pga der ikke er noget komercielt her), og nu har jeg det vildeste press på!

Der er en "RH" som påstår at det eneste rigtig at drikke under træningen (altså IMENS man træner) er protein drik!

Da jeg mente at jeg vidste bedre skrev jeg naturligvis at jeg da klart ville foretrække at drikke vand (hvilket jeg plejer). Men nu skriver han gud hjælpeme at en fyr fra AST siger at protein drik er det eneste rigtige.

 Nu er mit spg til jer (og primært Thomas J), det kan skuda ikke passe vel?????

Link to comment
Share on other sites

Jeg har læst alle RH´s sjove indlæg, og du må meget undskylde min arrogance, men jeg synes ikke du skal spilde alt for meget på en gut, som samtidig påstår at man bliver hurtig og stærk af gentagelser over 8 reps, og at alt over 8 reps ingen muskelmasse giver. Glem alt om RH :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke på det. Godt nok kan overvejelser om optagelseshastighed lede en tanken: jo før jo bedre. Se f.eks. Timing af proteinindtag

Jeg mener ikke, at det er optimalt at indtage proteindrik under træningen, og det baserer jeg på følgende: at indtage proteindrik under træningen må have indflydelse på din præstationsevne, da dit energiniveau falder, idet din fordøjelse sætter igang. Jeg har gentagne gange læst, at op til 25% af din energi går til fordøjelsen efter indtagelse af et måltid. Hvis du f.eks. drikker lidt sportsdrik under træningen, vil det ikke kræve det store af din fordøjelse, da det jo primært består af simple kulhydrater, men en proteindrik vil sætte din organisme på arbejde. Ved at træne samtidig får hverken din fordøjelse eller din træning den opmærksomhed og de ressourcer de fortjener.

Min fem øre, selvom jeg ikke hedder Thomas J. ;)

Morten

Link to comment
Share on other sites

Der har været en undersøgelse publiceret i American Journal of Physiology — Endocrinology and Metabolism.

Den viser at en aminosyre/kulhydrat drik før træning kan have visse fordele frem for efter træning.

Den logiske konklusion er at indtage næring både før og efter træning er det bedste. Vand kan så indtages under træning.

/Niels

Timing of amino acid-carbohydrate ingestion alters anabolic response of muscle to resistance exercise

Kevin D. Tipton1,2, Blake B. Rasmussen1,2, Sharon L. Miller1,2, Steven E. Wolf1, Sharla K. Owens-Stovall1, Bart E. Petrini1, and Robert R. Wolfe1,2

The present study was designed to determine whether consumption of an oral essential amino acid-carbohydrate supplement (EAC) before exercise results in a greater anabolic response than supplementation after resistance exercise. Six healthy human subjects participated in two trials in random order, PRE (EAC consumed immediately before exercise), and POST (EAC consumed immediately after exercise). A primed, continuous infusion of L-[ring-2H5]phenylalanine, femoral arteriovenous catheterization, and muscle biopsies from the vastus lateralis were used to determine phenylalanine concentrations, enrichments, and net uptake across the leg. Blood and muscle phenylalanine concentrations were increased by ~130% after drink consumption in both trials. Amino acid delivery to the leg was increased during exercise and remained elevated for the 2 h after exercise in both trials. Delivery of amino acids (amino acid concentration times blood flow) was significantly greater in PRE than in POST during the exercise bout and in the 1st h after exercise (P < 0.05). Total net phenylalanine uptake across the leg was greater (P = 0.0002) during PRE (209 ± 42 mg) than during POST (81 ± 19). Phenylalanine disappearance rate, an indicator of muscle protein synthesis from blood amino acids, increased after EAC consumption in both trials. These results indicate that the response of net muscle protein synthesis to consumption of an EAC solution immediately before resistance exercise is greater than that when the solution is consumed after exercise, primarily because of an increase in muscle protein synthesis as a result of increased delivery of amino acids to the leg.

Link to comment
Share on other sites

Los> takker da også for dit svar!  :)

Jeg prøvede faktisk også at forklare ham præcis det samme, men så fyrrede han den med ham fra AST efter mig, og så ville jeg lige krydstjekke min info, før jeg kaldte ham et fjols....... (var tæt på, men prøvede virkelig at holde mig til det rent faglige.....)  :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share