Fra 3 til 5 måltider = Vægttab?


kimweltz
 Share

Recommended Posts

Jeg spiser 3 måltider om dagen.

Morgenmad kl. 6.46 : Havregryn med skummemælk, ingen sukker

Frokost kl. 12.00 : Salat med nødder, kylling, peberfrugt, agurk, løg, dressing + diverse (sommetider med feta)

Aftensmad kl. 18.00 : Meget forskelligt, men som regel kylling, bøf eller andet kød med fuldkornspasta, ris eller kartofler

Så samlet set er min kost rimelig sund og jeg har aldrig været typen som spiser kæmpe måltider. Derfor er mit spørgsmål, om det vil resultere i et vægttab hvis jeg tilføjer et mellemmåltid om formiddagen og evt. eftermiddag (kl. 15) eller aften (omkring kl. 21).

Grunden til mit spørgsmål, er at jeg er sikker på mine hovedmåltider ikke vil blive anderledes pga dette, så de 2 tilføjede måltider vil fungere som yderligere indtag. Så betyder det et vægttab pga, øget forbrænding, eller vægtøgning pga. flere kalorier?

Mand

25 år

Træner 3 gange om ugen - 1,5 time med løb + vægt trænning

BMI: 23

Link to comment
Share on other sites

Men hvis eftermiddags mellemmåltidet påvirker at du spiser mindre til aftensmad kan det godt være en ide at tilføje det. Er du rigtig rå sulten når du sætter dig til at spise aftensmad vil jeg syntes at det er en god ide. Hvis man er meget sulten inden man begynder at spise kan det fremprovokere overspisning.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Derfor er mit spørgsmål, om det vil resultere i et vægttab hvis jeg tilføjer et mellemmåltid

Hvis du indtager det samme antal kalorier er det bedøvende om du gør det på to eller ti måltider. Den eneste grund til at det anbefales med 5-6 måltider er at folk på diæt med så mange måltider har større tendens til at holde den.

Så du vil nok få mere ud af at begynde at tælle kalorier for at finde ud af hvad du rent faktisk indtager.

Vh Troels

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share