modelkrop igen tak


koalapige
 Share

Recommended Posts

Fint program - helt enig.

Mulighederne er jo uendelige. Jeg er helt på linie med dig hvad angår programmets opbygning for piger. Det skal være simpelt og kort.

Man kan tilmed sætte programmet op som et circuit hvor det så udføres endnu hurtigere (20 min. efter opvarmning) og hvor pulsen tilmed ryger i vejret samtidig.

Der er dog så mange andre øvelser der er nemmere at instruerer i end lige dødløft og øvelser hvor skulderene bliver ramt uden at skulle presse over hovedet.

Øvelser, som Lunges, Bulgarian Split Squats, Step-Ups og deslige har en utrolig lille indlæringskurve og er nærmest idiotsikre øvelser.. Det er dødløft langfra.

Kropsvægtsøvelser er altid at foretrække til at starte med. Uanset om man er pige eller dreng.

Link to comment
Share on other sites

Motorik er ikke det samme som smidighed.

Nej, i know. Det var også derfor jeg sagde (OG smidighed) - som i at det er 2 forudsætninger for go squat-teknik

Du kan tage de mest smidige model toeser smide en stang paa nakken af dem og bede dem om at squatte og de er ikke i naerheden. De kan komme ned, men med knaeene indad, rund ryg og helt oppe paa taerrne.

Helt sikkert, men jeg tror stadig den er værre for mænd(jeg vinder, du får ro).

Motorik kommer af at bruge kroppen. Det har utrolig mange flotte og laekre piger aldrig gjort.

Enig!!

Link to comment
Share on other sites

Øvelser, som Lunges, Bulgarian Split Squats, Step-Ups og deslige har en utrolig lille indlæringskurve og er nærmest idiotsikre øvelser.. Det er dødløft langfra.

Kropsvægtsøvelser er altid at foretrække til at starte med. Uanset om man er pige eller dreng.

True. Doedloeft er saa til gengaeld lidt mere bagkaede minded, hvilket er vigtigt for kvindefysikken. Det bliver saa et spoergsmaal om man kan faa ok instruktion.

Link to comment
Share on other sites

True. Doedloeft er saa til gengaeld lidt mere bagkaede minded, hvilket er vigtigt for kvindefysikken. Det bliver saa et spoergsmaal om man kan faa ok instruktion.

En form for rows sammen med backraises eller begge øvelser i en kombi rammer bagkæden rigtig godt. Min egen bagkæde er udviklet på denne måde. Jeg har aldrig dødløftet.

Link to comment
Share on other sites

hvis man har prøvet bulgarian split squats ved man at den går MEGET i bagkæden. røv og baglår bliver toastet godt og grundigt, hvis man bare giver den en smule gas. Øger selv ROM ved at stå med forreste fod på en klods = Ubehaaarligt!!!!

Link to comment
Share on other sites

hvis man har prøvet bulgarian split squats ved man at den går MEGET i bagkæden. røv og baglår bliver toastet godt og grundigt, hvis man bare giver den en smule gas. Øger selv ROM ved at stå med forreste fod på en klods = Ubehaaarligt!!!!

Bul split squat går da i quads, ikke hams - right?!

Link to comment
Share on other sites

Her er opskriften paa at blive en flot pige - betegnelsen er flottoestraeningTM

(Boer pinnes!)

OBS: Jeg sidder med et engelsk tastatur saa hold oejnene stive.

Doedloeft:

Opvarmning: 2 x 15: Vaegten skal vaere saa let at du kan tage 10 mere paa foerste saet og 5 mere paa andet uden problemer.

Arbejdssaet: 4 x 12 Doedloeft Vaegten skal vaere saa tung at du kun kan lave 2-3 reps mere naar du naar til 12 gentagelser.

Skulderpress:

Opvarmning: 2 x 15 (samme princip med vaegtene som ovenfor)

Arbejdssaet: 4 x 10 (samme princip med vaegtene som ovenfor)

Crunches:

5 x 15: Cable crunches, flotaing crunches, (machine crunches, hanging crunches) Brug google og proev dig frem. Du skal kunne maerke det i mavemullerne.

Oeg vaegten saa tit som muligt. Hvis du slacker saa bliver du ikke flot! Jeg ser pige efter pige og kvinde efter kvinde (og mand efter mand for den sags skyld). Spilde tiden i centret paa at loefe vaegte, der er for lette. De skal foeles tunge. Du maa ikke kunne lave mere end 2-3 gentagelser mere end efter din sidste rep.

Herefter 30 minutters cardio/konditraening/motion hvad end du vil kalde det. Gerne intervaltraening. Gerne dans eller step eller spinning. Du skal blive forpustet.

Lav styrkedelen hver anden dag. Cardio kan du lave hver dag hvis du vil. Hold dog 1 eller 2 hviledage om ugen.

Start stille og roligt (de foerste fire-fem uger) med kun 2-3 saet i styrkedelen og 10 minutters cardio og oeg saa med henholdsvis 1 saet og 3 minutter hver anden gang.

Faa en instruktoer i centret til at hjaelpe dig med oevelserne. Tjek ogsaa oevelserne paa Google, saa du ved, at instruktoeren er kompetent.

DETTE ER OPSKRIFTEN PAA FLOTTOESTRAENINGTM SOM ALLE PIGER, DER GERNE VIL VAERE FLOTTE BOER FOELGE!

evt suppleret med en SMB-diaet!

Mvh.

Ulrik Scheibye

FlotmandstraeningsmandTM

Hej ulrik..

det ser ud som om, at du ved bedst, hvad jeg vil have..

er din træningsplan intruktørvenlig og klar til at jeg kunne tage med mig i træningscenteret?

faktisk, kunne jeg godt tænke mig den lidt mere idiotsikret og uddybende -uden fagsprog ;-)

og har du nogen kommentar til en diæt til træningen? eller er det underordnet.. hvis man i forvejen spiser sundt og fornuftigt...

knus koalapige

Link to comment
Share on other sites

Hej ulrik..

det ser ud som om, at du ved bedst, hvad jeg vil have..

er din træningsplan intruktørvenlig og klar til at jeg kunne tage med mig i træningscenteret?

faktisk, kunne jeg godt tænke mig den lidt mere idiotsikret og uddybende -uden fagsprog ;-)

og har du nogen kommentar til en diæt til træningen? eller er det underordnet.. hvis man i forvejen spiser sundt og fornuftigt...

knus koalapige

OKay, jeg er ikke i tvivl længere... :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hej ulrik..

det ser ud som om, at du ved bedst, hvad jeg vil have..er din træningsplan intruktørvenlig og klar til at jeg kunne tage med mig i træningscenteret?

faktisk, kunne jeg godt tænke mig den lidt mere idiotsikret og uddybende -uden fagsprog ;-)

og har du nogen kommentar til en diæt til træningen? eller er det underordnet.. hvis man i forvejen spiser sundt og fornuftigt...

knus koalapige

:laugh: Det er du sjovt nok ikke den første pige til at sige!

Edited by Christian B
Link to comment
Share on other sites

wow rigtig interessant.. og jeg føler mig ikke skræmt længere, efter at havelæst det her ;-) tak...

knus koalapige

Der er mange måder at gøre det på her blot lidt inspiration. Det bedste råd jeg kan give dig er at se bort fra Ulriks post og følge en tilgang nærmere den jeg prædiker.

Hvad angår din diæt: Jeg er meget sikker på at du indtager alt for lidt protein og umættet samt flerumættet fedt. Forøg derfor mængden af protein og forøg også mængden af gode fedtstoffer. Olivenolie, solsikkeolie, nødder, peanutbutter, kæmpenatlysolie og ikke mindst omega 3. Sørg også for at få rigeligt med rødt kød især i perioder hvor du mister blod.

Indtaget af kulhydrater justerer du så alt afhængig af mængden af aktivitet på de enkelte dage. Hold dig til komplekse kulhydrater.

Edited by Athlete X
Link to comment
Share on other sites

Hej ulrik..

det ser ud som om, at du ved bedst, hvad jeg vil have..

er din træningsplan intruktørvenlig og klar til at jeg kunne tage med mig i træningscenteret?

faktisk, kunne jeg godt tænke mig den lidt mere idiotsikret og uddybende -uden fagsprog ;-)

og har du nogen kommentar til en diæt til træningen? eller er det underordnet.. hvis man i forvejen spiser sundt og fornuftigt...

knus koalapige

Kaere Koalapige

Jeg er ogsaa overbevist om at jeg er den, der bedst ved, hvad du vil have.

Den er klar til at tage med i traeningscentret. Hvis der vel at maerke er kompetente instruktoerer, der kan vise dig, hvordan man goer.

Den idiotsikre forklaring:

Programmet har fire elementer:

Doedloeft, der traener din ryg, dine baller og dine baglaar (lidt ben)

Skulderpres, der traener bagsiden af dine arme og dine skuldre (lidt bryst)

Crunches (der traener maven)

Motion: Der goer at du forbraender kalorier, saa du taber fedt og bliver (forbliver) sund og rask).

Tilsammen skulle dette goere, at du holder paa den muskelmasse ud har og smider noget fedt. Desuden rammer du de muskler, som piger sagtens kan taale at faa lidt mere af uden at de bliver for store at se paa.

Naar du skal lave oevelserne loefter du vaegten omkring 10-15 gange. Det skal vaere haardt til sidst. Derefter holder du en pause paa et minut eller to og goer det saa igen. Saadan goer du en 4-6 gange - altsaa 40-100 gentagelser i at fordelt paa 4-6 omgange.

Jeg vil anbefale dig, at snakke med en af fyrene herinde og faa ham til at vise dig noget traening. Christian B har laert mig alt, hvad jeg ved om traening og er ovenikoebet en flot og flink fyr. Skriv en besked til ham, saa er jeg sikker paa at han gerne vil vise dig, hvordan man goer - og fortaelle mig om det bagefter.

Her er hans profil og saa vaelger du bare "Skriv mig en besked" http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showuser=11455

Som min veninde Athlete_X er inde paa, er der ogsaa andre maader at goere det paa, min version er god. Det er andre ogsaa.

Husk at spise koed og groentsager. Mange kvinder tror at koed er usundt og spiser derfor i stedet ris og pasta, men lader koedet vaere. Dette er en misforstaaelse. Koedet er sundt! Spis det. Gerne baade til frokost og aftensmad. Hvis du spiser meget koed og mange groentsager, saa spiser du sundt. Motionerer du derudover ogsaa er de helt sikker paa at vaere sund. Vej dig et par gange om ugen, hvis du ikke taber dig, saa halver din aftensmad.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share