slanke ben??


Musling
 Share

Recommended Posts

Jeg er igang med en slanke-/motionskur, hvor jeg gerne skulle tabe 7-8 kilo, og derudover vil jeg også gerne have lidt flere muskler. Mit problem er imidlertid, at jeg har og altid har haft ret kraftige lægmuskler. Er der noget jeg kan gøre for at få slankere underben. El. i det mindste undgå at de bliver større ???

Musling

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke noget sundt du kan gøre ved dem - de kan ikke trænes slankere, men hvis du reducere din fedt procent og opnår en tilvækst i din muskelatur kommer det hele sikkert til at passe bedre sammen. En reduceret fedtprovent vil jo sikkert i sig selv gøre en forskel - men lad nu være med at ovredrive den slankning :)

Link to comment
Share on other sites

Musling - > Hvordan havde du tænkt dig motionen skulle være: Overvejdende cardio eller overvejende styrketræning?

Hvis det er det første, så er der ikke så meget at være bange for. Cardiotræning vil stort set ikke forøge din muskelmasse i benene.

Hvis det er det andet, så må du bare træne ST hvor fokus ikke er på muskelmassevækst, men på eksplosivitet. Dvs. vægttræning med fokus på få gentagleser, stor intensitet og eksplosiv udførsel.

:)

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share