Vrist-smerte ved løb


KarlS
 Share

Recommended Posts

Jeg løber ikke normalt, men tager en gang i mellem en god tur på en 6-10 km. Jeg er som sådan i udemærket form, men har de sidste par gange oplevet et voldsomt træk i min højre vrist efter en 3-4 km.

Jeg styrketræner en del gange om ugen (3-5) i et 2-split program, hvor ben indgår en af dagene. Som regel træner jeg squats, extensions og calf-raises. Jeg strækker også altid ud en 10-15 minutter inden løb.

Hvad kan denne sammentrækning jeg føler i min vrist være? Den bliver stiv og øm, som om musklen trækker sig sammen, men det bryder aldrig ud i en reel krampe, heller ikke selvom jeg stopper op.

Måske det bare skyldes jeg ikke løber ofte nok, who knows? Måske der er nogen der ved noget.

Link to comment
Share on other sites

Der kan være flere grunde til dine smerter. Dine løbesko kan være slidte eller måske passer de ikke din fod ordentligt, måske fordi du har en høj vrist. Prøv at snøre skoene løst på den fod, du har problemer med og se om det virker. Ellers findes der en måde at snøre skoene på, som giver plads til en høj vrist, hvis det er dit problem.

Link to comment
Share on other sites

Det kunne vel være. Jeg er 1.95 så er ret lang/høj på mange områder. Jeg har dog oveni hatten meget stramme led i mine ben generelt (hofte led, og ankel led især), så måske dette kunne være en negativ faktor...

Jeg prøver nogle sko-snøringsteknikker og ser om det går. Har ellers et par fede sko til 1500 kroner. De er dog ikke købt ud fra mine mål specifikt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share