Vil gerne tabe 1-2 kgs inden nytår , og HOLDE vægten :o)


MissIndividual
 Share

Recommended Posts

Hejsa.

Først og fremmest:

Mine stats.: H: 155 cm, V: 44,8 kgs.

Bryst: 75 cm

Talje: 62 cm

Hofte: 84 cm

Lår: 44 cm

Selvom jeg i forvejen er petite og spinkelt bygget, vil jeg bare gerne liiiige smide 1-2 kgs inden nytår. For dette gør, at jeg netop får dette meget markerede look, som er ret efterstræbet.

Spiser i forvejen meget fedtfattig, og dyker motion stortset hverdag. (I form af intensivt, hurtigt step på stepmaskinerne i træningscentret.) Jeg sveder altid, så jeg blir helt gennemblødt hver gang.

Og tæller mine kalorier til at ligge mellem 1300-1600 om dagen. Men brænder jo nogen af dem af igen ved motionen..

Min vægt har svinget mellem 43-46,7 i et par mdr nu. Og uanset hvad, så virker det bare som om, at det blir ved på denne måde! Jeg kan simpelthen ikke forblive på de ønskede 43-44 kgs i længere tid ad gangen.. For så får jeg pludselig "ædeflip", som desværre er næsten uundgåelige..

Det burde egentlig ikke være noget problem at skulle smide og HOLDE de få par kgs. men det er det så åbenbart.. hmm..

På forhånd tak for svar. (Men DE SERIØSE af slagsen!!)

Og til alle jer klogehoveder, som

Link to comment
Share on other sites

Flere grøntsager, mere kød, færre simple kulhydrater (sukker/hvid pasta osv.).

Din vægt er dog fin og du bør ikke gå så meget op i den som du lader til at gøre.

+1. Du er sikkert flot, pas på du ikke leger med ilden og ryger ud i et forstyrret forhold til mad/motio n

EDIT: Ud fra dine tidligere posts, kan jeg se, at du allerede tidligere har døjet med problemer.. LAD NU VÆRE AT GÅ NED AF SAMME VEJ, DU ENDER MED ET KÆMPE PROBLEM.

Giv slip og fokuser indad i stedet forudad, opsøg hjælp, nu!

Hvis du ikke er i behandling eller er stoppet, er det på tide at komme tilbage, for du har tydeligvis ikke sluppet det anstrengte forhold til mad/motion og din egen krop

Edited by Martin G
Link to comment
Share on other sites

Ups.. Det sidste i mit indlæg var vidst en fejl.. :wink:

Men mange tak for jeres positive svar.

Jeg vil prøve at fikse kosten lidt bedre, og skrue op for mere frugt og grønt. (Selvom jeg i forvejen spiser meget af dette.)

Og mit fokus på vægt er måske en anelse fanatisk, I know. Og på trods af min baggrund, er det bestemt ikke nemmere, når vi i forvejen lever i et samfund, der hele tiden er præget af "jagten på det perfekte ydre."

Selvom jeg faktisk er en meget eftertragtet pige, og mange slet ikke kan forstå hvorfor jeg ønsker at tabe mig, er det svært at gøre op med slankekurs-syndromet. Jeg er åleslank i andres øjne.. Men mine egne øjne skal vel bare justeres lidt, I guess.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hej Miss Individual.

Du skriver at du gerne vil tabe dig og ha en mere markeret krop.

På dine mål kan jeg se at det vil være fint hvis du begynder at træne din overkrop idet dit brystmål er mindre end dit hoftemål. Det er smukt til en kvinde med et brystmål der er en anelse større end hoftemålet, et par centimeter. På den måde kan du få de meget eftertragtede markerede former. Dit hoftemål kan du sandsynligvis ikke gøre mindre uanset hvor meget du træner på stepmaskine og hvad de nu ellers hedder de her maskiner til træning af baller, hofte og lår.

Jeg vil derfor foreslå dig at du begynder at træne på en ny måde i de næste 2 år. Gå over til at træne med frie vægte, dvs. hånd- og stangvægt. Med de frie vægte kan du få sammensat et program med hjælp fra en styrkeinstruktør, hvor du træner mave, lår, baller, bryst, skuldre og arme. Med lidt tålmodighed vil du allerede efter tre- fire måneder kunne se resultater.

Mht til kost vil jeg anbefale dig at indtage kost der indeholder en del protiner, gerne fra alt der kan flyve( and er dog fed), og så al der kan svømme, altså fisk. Efter træning er der en god ide indenfor en halv time at spise eks. en banan og drikke et glas mælk.

Nu er du sikkert i kanonform med al din cardiotræning, så drop det ikke. Men du kunne også overveje at dyrke god gammeldags fitness med høj intensitet. www.bodyrock.tv er en helt fantastisk god hjemmeside med et hav af øvevelser og med mange gode forslag til kost. Det er altsammen optaget på video, der gør det meget nemt at udføre øvelserne og at lave maden.

Du ønskes held og lykke i jagten på den perfekte krop.

vh knud

Link to comment
Share on other sites

Haha!

Tjaa.. Maybe.. hvis denne form for træning giver bedre resultater end den almindelige version.. :laugh:

Problemet ligger lidt i, at det er ikke kroppen der skal bringes tættere på kropsidealet (dit) men kropsidealet der skal bringes tættere på kroppen. Så foreslår terapi, og masser af det, som din vigtigste træning, du er tydeligvis ikke helt rask - selvom du tydeligvis heller ikke er binde gal (med mindre du omgår sandheden og ikke er helt ærlig overfor os)

Edited by Martin G
Link to comment
Share on other sites

Du følger jo helt klart en ret målbevidst retning med kost og træning. Du ved hvad der kræves for at komme videre men kan ikke få din krop med dig. Dette fortæller jo et og andet om hvor let/svært dette er! Er enig med de der foreslår lidt vægttræning da det helt sikkert vil kunne bidrage til det "markerede look". Dit eget mål er jo blot at tabe dig 2 kg og så blive markeret af det. Det er muligt at du ved at ændre din kost og træning kan få din krop til at acceptere en lavere vægt. Ændringer der kunne tænkes at virke er for kostens vedkommende:

1: et højere indhold af protein i kosten (spiser du meget fedtfattigt kan lidt ekstra fedt også hjælpe på følelsen af mæthed/tilfredshed.

2: fokusere på mere energifattig føde, der virker mættende.

På træningsområdet:

1: Skifte stepperen ud med romaskinen, løbebåndet, crosstraineren eller kondicyklen, der alle vil tillade dig at forbrænde mere energi end stepperen.

2: Begynde at styrketræne, da det vil bidrage til din muskulatur og dermed forbedre din muskel/fedt ratio. Dette vil ikke hjælpe dig ned i vægt, men vil hjælpe dig med at blive markeret.

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Problemet ligger lidt i, at det er ikke kroppen der skal bringes tættere på kropsidealet (dit) men kropsidealet der skal bringes tættere på kroppen. Så foreslår terapi, og masser af det, som din vigtigste træning, du er tydeligvis ikke helt rask - selvom du tydeligvis heller ikke er binde gal (med mindre du omgår sandheden og ikke er helt ærlig overfor os)

Du har ret. Selvom jeg er nået langt, er der dog stadig en del at arbejde med, når det kommer til kropsopfattelse. Jeg modtager dog ugentlig samtale-terapi, som hjælper mig meget til at komme videre.

Det er en svær process, og en lang vej, netop fordi, at der er SÅ utroligt mange aspekter i det, at have (eller have haft) en spiseforstyrrelse.. det omhandler nemlig LANGT mere, end blot mad og vægt!

Nogle gange er det et skridt frem, og to tilbage. Andre gange omvendt.. Men som sagt, er jeg dog alligevel nået langt.

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Du følger jo helt klart en ret målbevidst retning med kost og træning. Du ved hvad der kræves for at komme videre men kan ikke få din krop med dig. Dette fortæller jo et og andet om hvor let/svært dette er! Er enig med de der foreslår lidt vægttræning da det helt sikkert vil kunne bidrage til det "markerede look". Dit eget mål er jo blot at tabe dig 2 kg og så blive markeret af det. Det er muligt at du ved at ændre din kost og træning kan få din krop til at acceptere en lavere vægt. Ændringer der kunne tænkes at virke er for kostens vedkommende:

1: et højere indhold af protein i kosten (spiser du meget fedtfattigt kan lidt ekstra fedt også hjælpe på følelsen af mæthed/tilfredshed.

2: fokusere på mere energifattig føde, der virker mættende.

På træningsområdet:

1: Skifte stepperen ud med romaskinen, løbebåndet, crosstraineren eller kondicyklen, der alle vil tillade dig at forbrænde mere energi end stepperen.

2: Begynde at styrketræne, da det vil bidrage til din muskulatur og dermed forbedre din muskel/fedt ratio. Dette vil ikke hjælpe dig ned i vægt, men vil hjælpe dig med at blive markeret.

Mvh Andreas

Mange tak for dit svar, AndreasH

Jeg fandt ud af, at jeg faktisk har tabt mig lidt over 1 kg siden sidste uge, da jeg steg op på vægten her til morgen. og det er jo nice!

Mht min træning.. så har jeg måske skrevet forkert.. Jeg bruger ALDRIG stepmaskinerne, men altid Crostraineren. (Har vidst bare forvekslet disse to maskiner, til at være det samme.)

Når jeg motionerer, er det altid mellem 35-50 min for fuld skrue. Og "fuld skrue" i min verden, er altså ensbetydende med, at det foregår i et tempo, der ligger mellem 8-10 på "tælleren." Jeg er altid meget forpustet, og altid gennemblødt til skindet.. Men i de sidste 3 dage, gav jeg den også ekstra meget gas.

Jeg er begyndt at tage whey proteinpulver igen. ca. 30 gram om dagen. Udover dette, spiser jeg altid mindst 80 gram tun i vand om dagen. Er det nok protein til mig?

Og så er jeg begyndt at skære ned på mit frugtindtag, som mange gange har været omkring 8-9 stks om dagen.

Har også været slem til at indtage for mange Nupo bar'er.. nogle gange 2 stks om dagen.. (indeholder ca 200 kcal per portion.) Men de smager altså UTROLIGT godt! :blush: Især den med karamel, hehe. Nå, men dem har jeg så også droslet ned på nu.

Spiser MEGET havregryn (lavet til grød, på vand.) op til 100 gram om dagen.

Grøntsagerne er jeg lige begyndt at skrue op for, i form af flere gulerødder. For jeg spiser i forvejen ca. et stk hel blomkål/broccoli om dagen. Rører dog aldrig kartofler, pasta, eller hvidt brød.

Mælkeprodukter er også sjældne hos mig.. Men spiser dog lidt Cheasy youghurt engang imellem. For at få kalkbehovet dækket, er jeg lige begyndt at tage kalktabletter.

Er jeg så ikke umiddelbart godt på vej? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Whey protein er ikke det ideelle tilskud i din situation men det er dog stadigvæk et godt protein. Helmælksprotein eller kasein ville være bedre, da har mere anti-catabole egenskaber. Spis evt ost for at få ekstra protein. Æg og kød/fisk/fjerkræ er også oplagte valg, der samtidig giver god mæthed. Spiser du ikke noget fedt?

Dine pludselige vægttab er ikke et udtryk for andet end at du har mistet vand, dette kunne tyde på at du har haft væskeophobninger, der har maskeret dit vægttab. Dette er også helt normalt ved meget strenge diæter. Hvor streng er din? Menstruerer du stadig?

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Whey protein er ikke det ideelle tilskud i din situation men det er dog stadigvæk et godt protein. Helmælksprotein eller kasein ville være bedre, da har mere anti-catabole egenskaber. Spis evt ost for at få ekstra protein. Æg og kød/fisk/fjerkræ er også oplagte valg, der samtidig giver god mæthed. Spiser du ikke noget fedt?

Dine pludselige vægttab er ikke et udtryk for andet end at du har mistet vand, dette kunne tyde på at du har haft væskeophobninger, der har maskeret dit vægttab. Dette er også helt normalt ved meget strenge diæter. Hvor streng er din? Menstruerer du stadig?

Mvh Andreas

Check din Messenger for svar. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er vist blevet sagt tusinde gange, men det handler om to ting: den rigtige kost og den rigtige motion.

Det er rigtig svært at tabe sig langvarigt, fordi man ofte ryger ind i den samme vane og dermed tager på igen. Hvis du skal være seriøs med dit vægttab, skal du ændre din nuværende livsstil og begynde at spise mere sundt og dyrke mere motion.

Hvis du ikke kommer ind i den "normale" vane, så vil du tage kiloen på igen og igen. Så finder du aldrig en mirakel kur desværre.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share