hjælp til valg af personlig træner uddannelse


xeyelessx
 Share

Recommended Posts

Hej jeg har lige færdig gjort min tid ved JDR i Holstebro og vil nu til at starte ud som personlig træner. Mit mål er at fussionere:

* coaching (kognitiv + NLP)

* Fysologisk massør (fra sports education)

* Enærings ekspert (fra sports education)

* personlig træner.

Jeg starter ud med at tage fysologisk massør da jeg har fået et tilbud hvor jeg får 200 lektioner af 45 min. samt ca. 80 timers enæringskonsulent uddannelse for 15.000 kr. i stedet for de normale 32.000 kr.

Bagefter har jeg tænkt mig at studere til Personlig træner.

Jeg ved at jeg vil tage det er ordentlig sted da jeg ønsker at blive selvstændig med tiden og gerne vil være en af de dygtigeste inden for mit felt. Derfor har jeg kigget på Aalborg Sportshøjskole, også selv om den er rimelig dyr med dens 62.000 kr. for 42 uger.

vil bare høre om der er nogen der har et godt alternativ til denne uddannelse evt. et bedre sted hvis det er sådan et....

Link to comment
Share on other sites

Aalborg Sportshøjskole kan anbefales. Den er ikke engang særlig dyr, hvis du lige regner efter. Du bor på skolen, så i realiteten behøver du ikke en lejlighed i næsten et år og sparer udgifter til husleje. Du får alt hvad du kan æde samt undervisning og ender med et kursusbevis, du kan bruge til noget. Det er langt mere end du får på mange af de dyrt betalte skodtrænerkurser, der ellers findes på markedet.

Edited by KåreS
Link to comment
Share on other sites

Hej,

Jeg har selv gået på Fitness linien 07-08, og kan varmt anbefale Aalborg sportshøjskole.

At der er to linier omhandlende personligtræning, gør at der kommer utrolig mange faglige debatter frem, som øger ens faglige viden, da nysgerrigheden bliver vækket.

Du får virkelig den bedste uddannelse på denne måde, da man for en bred faglighed, fordi man er blandet med andre idrætsgrene, hvilket ikke er nogen dårlig ting.

Samtidig for du de mest motiverede, og fagligt dygtige lære, som lever og ånder for at give dig alt den viden du vil have.

Man kommer til at berøre så mange forskellig og spændende træningsformer, men også alternative træningsformer.

Jeg lever i dag af den viden og erfaring jeg fik på det år. Man får det virkelig ind under huden, da men lever i det, og omgåes folk der lever og ånder for ens fag.

Kender ikke det andet, men kan varmt anbefale Aalborg sportshøjskole.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Jeg har selv gået på Fitness linien 07-08, og kan varmt anbefale Aalborg sportshøjskole.

At der er to linier omhandlende personligtræning, gør at der kommer utrolig mange faglige debatter frem, som øger ens faglige viden, da nysgerrigheden bliver vækket.

Du får virkelig den bedste uddannelse på denne måde, da man for en bred faglighed, fordi man er blandet med andre idrætsgrene, hvilket ikke er nogen dårlig ting.

Samtidig for du de mest motiverede, og fagligt dygtige lære, som lever og ånder for at give dig alt den viden du vil have.

Man kommer til at berøre så mange forskellig og spændende træningsformer, men også alternative træningsformer.

Jeg lever i dag af den viden og erfaring jeg fik på det år. Man får det virkelig ind under huden, da men lever i det, og omgåes folk der lever og ånder for ens fag.

Kender ikke det andet, men kan varmt anbefale Aalborg sportshøjskole.

Det er altid super fedt at høre fra folk der selv har erfaringer med stedet! Hvilken linje var du? altså personlig træner, eller tog du speciale i styrketræning?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også taget min træner uddannelse på Aalborg sportshøjskole og kan varmt anbefale det! Dels på grund af det faglige, men også meget på grund af det sociale. Jeg tog det der hedder diplomtræner 3 i styrketræning og det er også den jeg vil anbefale dig hvis di vil ud og være instruktør, vejleder, personlig træner for nogle atleter og motionister. Man får en hel masse redskaber i forhold til at rette teknik, lægge programmer, analysere bevægelser osv osv. Hvis du overvejer det ville jeg helt klart anbefale dig at tage derop og kigge på stedet og få hilst på Kim Lynge og de andre. Mht prisen så bliver det heldigvis spredt ud over året, og i forhold til at det inkluderer bolig og mad så er det ikke slemt jo :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også taget min træner uddannelse på Aalborg sportshøjskole og kan varmt anbefale det! Dels på grund af det faglige, men også meget på grund af det sociale. Jeg tog det der hedder diplomtræner 3 i styrketræning og det er også den jeg vil anbefale dig hvis di vil ud og være instruktør, vejleder, personlig træner for nogle atleter og motionister. Man får en hel masse redskaber i forhold til at rette teknik, lægge programmer, analysere bevægelser osv osv. Hvis du overvejer det ville jeg helt klart anbefale dig at tage derop og kigge på stedet og få hilst på Kim Lynge og de andre. Mht prisen så bliver det heldigvis spredt ud over året, og i forhold til at det inkluderer bolig og mad så er det ikke slemt jo :)

Jeg har lidt en fordom om, at der går ret meget OL-løft i den og det bliver hele omdrejningspunktet: bevæge-analyse i sportsgren -> læg program -> rette teknik (ergo OL-løft til alt)

Hvor meget har de med om ernæring/biologi og decideret "coaching" som trådstarter selv taler om?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lidt en fordom om, at der går ret meget OL-løft i den og det bliver hele omdrejningspunktet: bevæge-analyse i sportsgren -> læg program -> rette teknik (ergo OL-løft til alt)

Hvor meget har de med om ernæring/biologi og decideret "coaching" som trådstarter selv taler om?

Nja, altså der bliver da øvet en del ol-løft, men der bliver øvet mindst ligeså meget squat, dødløft og bænk vil jeg umiddelbart vurdere. Jo sværere øvelserne er teknisk des mere instruktion og træning kræver de selvfølgelig også, og det er jo meningen at man, når man er færdig, skal kunne udføre og undervise i de olympiske løft og i styrkeløft. Mindre isolationsøvelser kræver sjældent ret meget instruktion, så derfor bliver vægten lagt på de store og svære øvelser. Kim, som er hovedfagslærer på styrkelinjen, har selv været deltager til ol i vægtløftning og landstræner for vægtløfterne, men han har også trænet en masse andre atleter ligefra styrkeløftere, til kuglestødere og badmintonspillere.

Ernæring er blevet lavet ret meget om siden jeg gik der har jeg hørt, så det ved jeg faktisk ikke. Der er et fag der hedder "sportens teori og praksis" hvor der bliver undervist i bl.a. coaching og anatomi (af forskellige undervisere), og især anatomidelen var jeg ret godt tilfreds med.

Som jeg læser første post så er det mest personlig træner uddannelsen der mangler på cv'et, idet de andre tre så vidt jeg kan se er blevet gennemført?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lidt en fordom om, at der går ret meget OL-løft i den og det bliver hele omdrejningspunktet: bevæge-analyse i sportsgren -> læg program -> rette teknik (ergo OL-løft til alt)

Hvor meget har de med om ernæring/biologi og decideret "coaching" som trådstarter selv taler om?

Den vil jeg gerne svare på :smile:

Nu bliver det hele jo lige pludselig lidt mere komplekst.

Det er korrekt, at en stor del af undervisningen på styrkelinien drejer sig om råtræk og frivend sammen med de 3 andre såkalde "kongeløft", squat, dødløft og bænkpres.

Grunden til dette er, at uddannelsen skal gøre dig i stand til at undervise alt, hvad der kan kravle, gå, løbe og springe, lige fra nybegynderen, der aldrig før har sat fod i et motionscenter til eliteatleten, der lever af sin sport. Og det er netop derfor, vores elever har så stor succes efter endt ophold. Nogle bliver fysiske trænere i sportsklubber (vi har flere tidligere elever til at varetage den fysiske træning i forskellige eliteklubber), nogle bliver centerledere og andre igen åbner deres eget center.

I bund og grund handler det om, at du skal have gang i de store øvelser, hvis du virkelig vil noget med din styrketræning i forhold til at blive stærk og eksplosiv. Derfor kræver det også, at man som instruktør, kan spotte og pin-pointe de små fejl og tekniske skævheder, både af hensyn til den koordinative overførsel til hovedidrætten og naturligvis også for at undgå skader. Selvfølgelig beskæftiger eleverne sig også med maskiner og håndvægte, men det er -ret beset- et hurtigt overstået kapitel. Så ja, en del af undervisningen handler også om bevægeanalyse og kravsanalyse i forhold til forskellige idrætsgrene, men det er også ting, du er nødt til at kunne, hvis du vil ud og arbejde med topatleter. Hvorfor begrænse sig selv til kun at være en dygtig instruktør i forhold til generel motionsstyrketræning? Det er der ikke meget ved, når nu man bruger et helt år på uddannelsen...

Fitnesslinien har også fokus på den personlige trænerdel, men skal også omkring forskellige holdtræningsformer samt centerledelse. Derfor følger fitnesseleverne en del af undervisningen med styrketrænerne, og her arbejdes især også med kongeøvelserne, således at eleverne rustes til at kunne dække det meste af, hvad der foregår i et fitnesscenter - herunder også som centerledere.

Ellers består undervisningen på både styrke- og fitnesslinien af en stor blok, der hedder fysiologi, anatomi og ernæring. Denne undervisning varetages af dels en selvstændig fysioterapeut, der også arbejder med topidrætsfolk og dels en studerende, som er ved at afslutte sin professionsbachelor i ernæring og sundhed og som i samarbejde med skolen er igang med at udgive en bog, der kommer til at hedde "mad til muskler".

To andre store områder, som der undervises i, er pædagogik og psykologi i forhold til selve formidlingsdelen i rollen som træner, og mht. coaching er vi netop blevet certificeret til at køre DIF's coachinguddannelse, som man kan tage som et tilvalg til sit hovedfag, hvis man ønsker det.

Mvh

Thomas

Edited by Tbentsen77
Link to comment
Share on other sites

Hej hej

Jeg er kan varmt anbefale Diplom Træner 3 på Aalborg sports højskole. Jeg gik der selv 2007. I dag arbejder jeg som Fysisk Træner i Aalborg DH hvor jeg underviser deres Liga og deres Talenter. Jeg er også Fysisk Træner i AaB fodbold hvor jeg underviser Hele dame afdelingen.

Jeg er ordblind og hader at læse. Men det var slet ikke noget problem da jeg gik på skolen da Lærerene er så mega god til at lære fra sig og give en alt den hjælp man gerne vil have.

Hvis man går og drømmer om at arbejde som Personlig træner eller Fysisk træner så vil man gøre sig en tjeneste ved at kontakte Aalborg Sports Højskole og tage en snak med dem. De vil guide dig til at tage den linje dom passer til dig.

Alt i Alt så er ikke noget bedre en at hjælpe Sports folk eller HR og Fru DK til at komme i bedre form.

MVH

Chrlind

Link to comment
Share on other sites

Hej Hej.

Jeg kan bestemt også anbefale Aalborg Sportshøjskole! Jeg tog selv Fitness- og Personlig trænerlinjen niv.3 08/09 og har ikke fortrudt det på noget tidspunkt. For mit vedkommende havde jeg ikke den store interesse for personlig træning, men mere for underviserdelen ved holdtimer aerobic, step mm. (da jeg havde arbejdet i FW i et år forinden som holdinstruktør) Det har efterfølgende givet mig jobs på diverse fitness conventions, kommet ind som mastertrainer hos Fitness worlds interne uddannelser og job som landsinstruktør i DGI. Oven i det blev jeg lokket til at prøve noget styrkeløft, hvilket ved stor support fra sportshøjskolens egen styrkeløfterklub SPH og med Kim Lynge (hovedfagslæren på Styrketrænerlinjen) som træner førte mig til en VM-titel i bænkpres i maj i år. Uddannelsen er utrolig alsidig og som ovennævnt i faggruppen der hed/hedder "Sportens teori og praksis" får man en meget bred forståelse for alle de aspekter et trænerjob måtte indebære, hvadend det er enæringsvejl., psykologi, pædagogik mm.

Held og lykke med din beslutning - jeg kunne ikke give dig bedre anbefalinger nogen andre steder!

Mvh MAj

Link to comment
Share on other sites

Nja, altså der bliver da øvet en del ol-løft, men der bliver øvet mindst ligeså meget squat, dødløft og bænk vil jeg umiddelbart vurdere. Jo sværere øvelserne er teknisk des mere instruktion og træning kræver de selvfølgelig også, og det er jo meningen at man, når man er færdig, skal kunne udføre og undervise i de olympiske løft og i styrkeløft. Mindre isolationsøvelser kræver sjældent ret meget instruktion, så derfor bliver vægten lagt på de store og svære øvelser. Kim, som er hovedfagslærer på styrkelinjen, har selv været deltager til ol i vægtløftning og landstræner for vægtløfterne, men han har også trænet en masse andre atleter ligefra styrkeløftere, til kuglestødere og badmintonspillere.

Ernæring er blevet lavet ret meget om siden jeg gik der har jeg hørt, så det ved jeg faktisk ikke. Der er et fag der hedder "sportens teori og praksis" hvor der bliver undervist i bl.a. coaching og anatomi (af forskellige undervisere), og især anatomidelen var jeg ret godt tilfreds med.

Som jeg læser første post så er det mest personlig træner uddannelsen der mangler på cv'et, idet de andre tre så vidt jeg kan se er blevet gennemført?

Hej og tak for dit indlæg. Jeg har ikke gennemført nogle af de andre uddannelser i nu. Dog skal jeg påbegynde sportsmassør uddannelsen i uge 4

Link to comment
Share on other sites

Det lyder bare for fedt!

Der er ingen tvivl for mig omkring at det her er stedet!

Så skal der bare spares op så jeg kan begynde XD

Mål: Få sparet op til uddannelse så den kan påbegyndes i 2012!

P.S: havde jeg mulighed for at tage et lån til det havde jeg allerede startede ved næste hold ;)

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Kan lige svare på det der er blevet spurgt om.

Jeg gik på fitness linjen i 2007, men havde meget med styrke linien at gøre, da det var et område jeg gerne ville vide mere om end hvad man fik på fitnesslinien, jeg kunne godt lide den kombination.

Til en anden der spurgte.

Jeg læser i dag ernæring og sundhed, fordi jeg finder kost delen meget interessant. Ved siden af mit studie er jeg personligtræner, holdinstruktør og kostvejleder. Jeg har været ansat i et barselsvikariat som slankeansvarlig i ca. 1år i et center også. Det åbner mange døre.

kan stadig kun anbefale det, ligesom Maj, chrlind og Tbentsen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share