14 År og vil gerne have six pack


golfspilleren
 Share

Recommended Posts

hej jeg er en dreng på 14 år.

Jeg spiller golf med vores elite. Jeg vil gerne have six pack og en veltrimmet krop.

Men hvad skal jeg gøre. Jeg har aldrig trænet før.

Undtagen nogle forskellige ting vi laver til golf træning.

Armbøjninger 20x5

Mavebøjninger 20x5

Squat(staver ikke så godt) 20x5

Plus andre ting jeg ikke ved hvad hedder

Jeg har ikke noget imod at invistere det skal bare ikke være alt for dyrt

Jeg 169 og vejer 54. Jeg har ikke adgang til et fitnesscenter. Jeg skal have ændret spise vaner.

Nogen der kender et program jeg kan bruge eller hvad synes i jeg skal gøre

På forhånd tak

Hilsen golfspilleren

på forhånd tak for hjælpen

Edited by golfspilleren
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nu er jeg ikke ekspert i dette område, men vil da sige man som 14 årig søger en six pack, er måske lidt for tidligt for dig.. Du er kun 14 år, og din krop er sikkert igang med at ændre sig.. Jeg ved ikke hvor god idé det er at begynde at træne således, jeg husker selv at da jeg dengang prøvede at melde mig til et fitness center, fik jeg at vide at jeg skulle være 15 - 16 år, og for dem som var under fik speciel træning, hvor bruges af mange maskiner blev forbudt..

Link to comment
Share on other sites

Prøv at kigge under "styrketræning", både her på forummet og på forsiden af MOL. Begge steder er der en del programmer og vejledning til styrketræning.

En sixpack er et resultat af veludviklede mavemuskler OG en lav fedtprocent. Hvis du ikke har en rimeligt veludviklet mavemuskulatur, bliver sixpack'en lidt sørgelig at se på, også selv om du har en lav fedtprocent.

Men før du begynder at tænke på sixpack, vil det være en god ide at fokusere på at træne hele din krop - det vil du også få langt mere ud af i længden.

Edited by KåreS
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

mange tak for svarene, men ved ikke helt hvad jeg skal gøre. fitness center er totalt streget over. det har jeg ikke tid til, da jeg træner meget golf:-)

men ellers mange tak for svarene

Du behøver ikke at gå i fitnesscenter for at styrketræne. Der er masser af muligheder for at træne styrketræning, både ude i naturen og hjemme på dit værelse. Køb nogle vægte (koster ikke særlig meget i f.eks. Harald Nyborg) eller et par kettlebells, så har du alle muligheder for at træne selv. Lad være med at gøre styrketræning til noget kompliceret noget, der kun kan foregå i et fitnesscenter... :smile:

Link to comment
Share on other sites

hej jeg er en dreng på 14 år.

Jeg spiller golf med vores elite. Jeg vil gerne have six pack og en veltrimmet krop.

Men hvad skal jeg gøre. Jeg har aldrig trænet før.

Undtagen nogle forskellige ting vi laver til golf træning.

Armbøjninger 20x5

Mavebøjninger 20x5

Squat(staver ikke så godt) 20x5

Plus andre ting jeg ikke ved hvad hedder

Jeg har ikke noget imod at invistere det skal bare ikke være alt for dyrt

Jeg 169 og vejer 54. Jeg har ikke adgang til et fitnesscenter. Jeg skal have ændret spise vaner.

Nogen der kender et program jeg kan bruge eller hvad synes i jeg skal gøre

På forhånd tak

Hilsen golfspilleren

på forhånd tak for hjælpen

Om din 6-pack (grund muskler) er synlige kræver en lav fedt procent, man siger mellem 10-12% .. Så sørg for at ligge på en lav fedt procent (eventuelt via. kost) er din fedt procent for høj (så lav en kur hvor du ligger mellem 300-500 kcal underskud pr. dag) ... Er du skind og ben, så sørg for at træne mave mens du spiser mere af det rigtige (300-500 kcal i overskud)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej Golfspilleren.

14 år og du vil gerne have en sixpack? hmm... det er ret tidligt, og jeg er enig med nogle af de andre i, at din krop er i gang med en størrer udvikling, så det bliver svært for dig. Jeg er selv 17 og har sixpack, men det kræver meget træning at holde den!

For det første skal du have en lav fedtprocent (omkring de 10) dernæst siger man, at for at man kan få en sixpack kræver det 80% fokus på kost og 20% træning. Så du skal lægge din kost om! konditionstræning er også lige så vigtigt.

Det er muligt at træne derhjemme (det gør jeg)

Du kan søge lidt inspiration i denne video: http://www.lobnu.dk/webtv/423/14847

Du kan også finde nogle øvelser her: http://www.lobnu.dk/webtv/417/14849

Jeg håber det hjalp

Mvh.

Bonde

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share