Tilbud om gratis instruktion


Tbentsen77
 Share

Recommended Posts

Jeg skal i juni 2011 afslutte min uddannelse som Diplomtræner i styrketræning på Aalborg Sportshøjskole, hvor jeg samtidig har været ansvarlig for vores Politilinie de sidste 3 år.

I den forbindelse søger jeg frivillige, som kunne tænke sig at modtage instruktion én til to gange om ugen det næste halve år samt få lagt træningsprogrammer.

Træningen er oprindeligt målrettet politiets fysiske optagelsesprøve, men det er absolut ikke noget krav, at du har tænkt dig at søge ind til politiet. Du vil stadig få rigtig meget gavn af træningen, som kommer til at indeholde øvelser for hele kroppen, og der vil især være fokus på indøvelse af de store, tekniske løft som squat-, dødløft-, og bænkpresteknik for overall maksimal styrke, samt råtræk og frivend for større overall eksplosiv styrke.

Du bliver, med andre ord, både stærkere og kommer til at opnå større eksplosivitet, som du vil kunne omsætte præstationsfremmende, hvis du f.eks. spiller håndbold, fodbold, badminton eller dyrker hvilken som helst anden idrætsgren.

En af de mange myter der florerer omkring styrketræning er, at tung træning pr. definition forårsager en voldsom muskelvækst. Lad os allerede nu aflive den myte – den er alt for unuanceret udenfor kontekst. Du kan derfor trygt melde dig til, uanset om du er af han- eller hunkøn, begynder eller øvet :o)

Det får du ud af det:

- Indsigt i løfteteknik og programlægning

- Større styrke (uden nødvendigvis at vokse nævneværdigt)

- Større eksplosivitet

Følgende kriterier gør sig gældende – Du skal:

- være 100% seriøs omkring projektet og din egen træning

- være indstillet på at styrketræne minimum 3 gange om ugen (gerne mere, hvis du ønsker det)

- Kunne afsætte tid til træning en til to gange om ugen.

Derudover skal du have medlemskab til et træningscenter, hvor du kan passe din resterende træning, ved siden af undervisningen, som kommer til at ligge mandage kl. 15.00-16.30 og onsdage kl. 13.30-15.00. Du bestemmer selv, om du vil træne med begge dage eller kun den ene dag.

Træningen foregår i Aalborg. Bor du for langt væk til at kunne møde op en gang om ugen, skal du stadig være velkommen til at deltage på månedlig basis, hvis du ønsker inspiration og input til din træning. Dette forudsætter dog stadig, at du invilliger i at passe de træningsprogrammer, der bliver lavet til dig. Du skal desuden være villig til at styrketræne minimum 3 gange om ugen

Træningen starter onsdag d. 12. januar 2011 og løber frem til midten af juni måned 2011. Er du interesseret, så send mig en mail via følgende link: http://sportshojskolen.dk/page416.aspx

Kender du nogen, der kunne have lyst til at deltage, så prik også dem på skulderen. Det er i princippet fuldstændig lige meget, om du har planer om at søge ind på Politiskolen, de skal bare være klar på at suge til dig og gi’ den gas!

Spørgsmål er også meget velkomne!

Mange hilsner

Thomas Bentsen

Edited by Tbentsen77
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share