MMA + Vægttab


Oakley
 Share

Recommended Posts

Goddag folkens,

Jeg er gået hen og blevet lidt for "buttet" (191cm, 107kg), så nu vil jeg igang med at tabe mig. Mit mål er ca. 10-15 kg, alt efter hvad jeg finder passende når den tid kommer :-)

Jeg har ikke været med i et fitness center meget længe, da min plan var noget udendørs træning med alternative træningsmetoder, så som reb, forhindringsbane + EXF Ringe. Men nu hvor vejret er som det er, og det formentlig fortsætter sådan i noget tid, så har jeg besluttet mig for at melde mig ind i et fitness center idag.

Jeg træner pt. MMA 1-4 gange om ugen, alt efter hvordan mine arbejdsdage lander.

Jeg er lidt rusten inde for faget om, hvor tit det er bedst at træne osv. Men det jeg søger er et fullbody program. Håber der er nogen der kan hjælpe.

Jeg tænker på at træne mellem 3-6 dage om ugen, alt efter hvad i kan anbefale. Undskylder mange gange hvis jeg ikke har givet nok information.

Mit primære mål er at kunne bestå Militærpolitiets optagelsesprøve (har gjort det én gang før), om ca. 3-4 måneder. Hvorvidt dette er muligt, det er ligegyldigt. Bare motivationen er der. Udover dette, så er jeg selvfølgelig interesseret i at gavne min MMA træning så meget som muligt. Så jeg søger eksplosivitet og udholdenhed! :-)

På forhånd tak!

Edited by Oakley
Link to comment
Share on other sites

Hvordan du træner bedst mod militærpolitiets optagelsesprøve, er der andre herinde, der ved mere om end jeg. Faktisk har der lige været en tråd om det. Prøv at kigge under "træningsprogrammer" her på Foraet.

Tilgengæld har jeg også en MMA-baggrund, og hvis du træner op til 4 gange om ugen (jeg antager, at det er 4 x 2 timer), så er det al den træning du behøver for at få et solidt energiunderskud i gang. Naturligvis forudsætter det, at du også har fokus på kostdelen. Mere om den senere.

Hvis din træning er lige som min, så er der udover heftig konditionstræning (sandsæk, sparring, slag-træning, sjippetov etc.) også et styrketræningsmoment. Alle sammen noget, der perfekt rammer dine mål om vægttab og en optagelsesprøve. Sørg for at udnytte tiden til træningen, og være ham der yder mest. Pres dig selv under alle øvelserne for at maksimere dit energiforbrug.

Herudover kan du, hvis du kun når en enkelt træning grundet arbejde, bruge dette online program

Hvis du vil have ideer til et styrketræningsprogram siger du til, men ovenstående burde være et stykke af vejen.

Mht. kosten kan du kigge på artikelserien Færdig med slankekure her. Stil gerne spørgsmål her eller i bloggen.

Hilsen

Hr.K

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Start med at se på din kost.

Det behøver ikke være så indviklet. Hvis du skærer alt det åbenlyst dårlige væk, dvs. alt det med sukker i. Og sørge for at få grøntsager og magert kød hver dag, så er du godt på vej.

Og så ville jeg varmt anbefale dig at købe en kettlebell. Det er skide god træning, og det er hamrende relevant for din MMA træning. Der er en masse gode logs med KB træning herinde du kan kigge på.

god fornøjelse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share