Spinningcykel/motionscykel


-Elvirus-
 Share

Recommended Posts

Mine forældre vil gerne have en cykel derhjemme med henblik på at øge deres aktivitetsniveau. Det bakker jeg selvfølgelig op om.

Motionscykler er - indrømmet - ikke min stærkeste side, og mine forældre faldt over nedenstående i en eller anden tilbudsavis.

Kommentarer er meget velkomne!

http://www.e-pages.dk/coopplus/27/

Link to comment
Share on other sites

I og med at den er skruet sammen som en spinningcykel og ikke en traditionel motionscykel, er den grundlæggende siddestilling lysår bedre idet motionscykler næsten altid har sadlen alt for langt fremme over kranken. Umiddelbart synes jeg det ligner at saddelhøjden kan indstilles trinløst og ikke med en pal der skal i et hul i saddelpinden. Hvis det er rigtigt, kan man sidde helt perfekt på den.

Hvordan kvaliteten er sådan ellers, har jeg desværre intet grundlag for at vurdere men jeg har en gang haft en spinningcykel til 999 som holdt i mange år og kun blev kasseret fordi jeg var for doven til at tørre sved af den, så den rustede.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg har en lignende "spinningcykel" fra samme mærke, dog ikke samme model, også købt igennem Coop.

Kvalitetten er ikke god hele vejen igennem, og man skal sætte noget tid af til rode med den, før den virker. Men nu virker den også, og jeg er sikker på den holder i lang tid. Den er også rimelig lydløs.

Jeg brugte vel ca. 2 timer på at samle og justere den, så cyklen kunne køre ordentligt (jeg arbejder tilmed som cykelsmed):

Bremseklodserne til belastningen sad ikke korrekt, så de bremsede alt for meget.

Kæden var spændt alt for meget.

Den elektroniske cykelcomputer larmede.

Gevindene er dårlige, og jernet er generelt blødt.

Den medfølgende saddel var ubrugelig, og var på størrelse med en børnesaddel.

Bremsen blokerede og låste sig når man brugte den.

Sadlen og styret kan ikke justeres helt godt nok(dog tilfredsstillende). Højden justeres i trin, "længden" justeres trinløst. Dog kan jeg ikke få sadlen langt nok frem.

Alt i alt, så får man hvad man betaler for. Hvis man gider at kæmpe med den, så kan man få sig en rigtig billig spinningcykel.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share