de evige 5 kilo


Hedemann
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er en 17-årig pige, 173 cm høj og har en vægt på 64 kg. Jeg er vegetar, træner i fitness center 2 gange om ugen (hvad der kan blive tid til med gymnasiet og kæreste) og har vilje for at tabe mig....

Jeg har altid gerne ville smide de 5 "ekstra" kilo; ikke at de er 5 kilo, der gør noget, men min figur og mit selvværd ville blive boostet en hel del ved en trimning.

Derfor søger jeg træningsråd og muligvis en kostplan at gå ud fra.

I fitness er jeg i god form og er klar på at kæmpe hårdt for at nå målet!

Nogen med sucess historier og hints?

Det vil gavne dejligt.

God vind herfra!

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Eftersom du kun går i gymnasiet kan jeg ikke se hvorfor du kun har tid til at træne 2 gange om ugen. Også selvom du har en kæreste.

Medmindre han er modsat alle andre vil han næppe have noget imod at du kommer til at have det bedre med dig selv og at du ser bedre ud.

Men here goes:

Træn mere, træn hårdere.

Husk styrketræning.

Halver dit indtag af ris/pasta/kartofler.

Minimer indtag af sukker.

Mere protein. Meget mere protein.

Flere grøntsager. Mange flere grøntsager.

Des mindre du træner des mere striks bør du være med din kost for at opnå det ønskede mål.

Link to comment
Share on other sites

Men here goes:

Træn mere, træn hårdere.

Husk styrketræning.

Halver dit indtag af ris/pasta/kartofler.

Minimer indtag af sukker.

Mere protein. Meget mere protein.

Flere grøntsager. Mange flere grøntsager.

Des mindre du træner des mere striks bør du være med din kost for at opnå det ønskede mål.

Angående hårdere træning, hvad er så bedst?

At træne med hårdere med intervaller eller at træne hårdere i længere tid af gangen?

Og angående styrke træning... Der er flere forskellige vejledninger om antallet af sæt og gentagelser, hvis du skulle anbefale sæt/gentagelser med virkning, hvad vil du så sige? 12 gentagler á 4 sæt? 5 gentagelser á 5 sæt (med flere kilo) eller noget helt tredje?

Og angående kosten..

Mere protein, men hvornår? Før eller efter træning? Jeg er begyndt at drikke mælk og spise få nødder efter træning - er det fint nok?

Tror ikke rigtig, jeg kan spise flere grøntsager :)

Tak for hjælpen.

Hvor mange gange træner du selv om ugen? Jeg vil personligt gå efter 3 gange fitness, 1 gang løb/hjemmetræning om ugen.

Link to comment
Share on other sites

Angående hårdere træning, hvad er så bedst?

At træne med hårdere med intervaller eller at træne hårdere i længere tid af gangen?

Og angående styrke træning... Der er flere forskellige vejledninger om antallet af sæt og gentagelser, hvis du skulle anbefale sæt/gentagelser med virkning, hvad vil du så sige? 12 gentagler á 4 sæt? 5 gentagelser á 5 sæt (med flere kilo) eller noget helt tredje?

Og angående kosten..

Mere protein, men hvornår? Før eller efter træning? Jeg er begyndt at drikke mælk og spise få nødder efter træning - er det fint nok?

Tror ikke rigtig, jeg kan spise flere grøntsager :)

Tak for hjælpen.

Hvor mange gange træner du selv om ugen? Jeg vil personligt gå efter 3 gange fitness, 1 gang løb/hjemmetræning om ugen.

Det er ikke særlig vigtigt hvilken rep range du vælger at bruge, så længe du holder dig omkring 5-12 repetitioner.

Det vigtigste er at du presser dig selv og øger når det er muligt.

Spis mere protein fordelt over hele dagen og prøv at time indtaget af kulhydrater til før/under/efter træning.

Der er ingen grund til at gøre tingene for komplicerede, specielt ikke når man ikke er eller har ambitioner om at blive en avanceret udøver af en specifik sportsgren.

Løb osv. ved jeg intet om, det vigtigste er at du presser dig selv hver gang i stedet for at blive i din komfortzone.

Distancer over 5 km vil jeg påstå ofte bliver 'hyggeture' for de fleste (jeg kender).

Jeg træner selv 4 gange om ugen ca. sådan her

Dag 1 - 3x13-15 reps

Dag 2 - 3x10-12 reps

Dag 3 - 3x8-10 reps

Dag 4 - 3x5-7 reps

Jeg vil lige prøve at finde et link til en anden tråd omhandlende træning for kvinders udseende.

(Hvis der er nogen der kan huske Quantanamos svar til en eller anden pige for ikke så længe siden så kan I bare smide det ind, bum)

Edited by MamboMads
Link to comment
Share on other sites

Hvis du leder efter et program, hvor du bliver holdt i ørene med intensiten (dvs. at det bliver meget klart, om du træner hårdt nok) så er EDT klart at anbefale. Herudover er EDT fantastisk til vægtregulering pga. den høje intensitet.

Google Escalated Density Training, eller smid mig en mail, så henviser jeg gerne til en dansk verision af programmet.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share