Hård træning det næste stykke tid!


Hjælpmig
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har nu bestemt mig. Nu skal jeg VIRKELIG til at komme igang. Mit mål er at blive (mere) markeret inden maj. Ind til videre ser mine planer sådan ud;

1. Hver dag: Cykle ca. 5 km (man-fre)

2. Mandag: Fitnesscenter, hvor jeg skal have lavet et program. Derudover løb - ca. 5 km (med 10 kg på ryggen)

3. Tirsdag: Restitution og evt hjemmetræning.

4. Onsdag: Hjemmetræning mest overkrop og ryg

5. Torsdag: Restitution og evt hjemmetræning.

6. Fredag: Halvanden times fodbold. Fitnesscenter, hvor jeg skal have lavet et program (det kunne evt. afvige lidt fra mandags-programmet). Derudover løb - ca. 5 km (med 10 kg på ryggen)

7. Lørdag: Restitution

8. Søndag: Restitution

----------------

Jeg har ikke noget program til centret.. Det skal laves, måske nogle vil hjælpe?

Ved hjemmetræning har jeg følgende til rådighed: Skrå mavebænk, evt håndvægte, min egen kropsvægt.

Min hjemmetræning består idag af: Armbøjninger, måvebøjninger på gulv, mavebøjninger på bænk, "planken" i 4 minutter, rygbøjninger. Hvad kan jeg ellers putte på her? Gerne noget bryst uden brug af vægte. Vægte regner jeg med at indkøbe, hvis det er nødvendigt.

Er det muligt at nå mit mål?

Er det for meget træning?

Hvor langt tid bør man bruge i fitnesscenter?

Hvad kan jeg ellers putte på i mit hjemmetræningsprogram? Gerne noget bryst uden brug af vægte.

Er der er, der vil hjælpe mig med et godt program til centret?

-----------------

Jeg kan betegnes som begynder.

Jeg håber på nogle gode og seriøse svar.

Mvh

Rasmus

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil træne så mange dage om ugen ville jeg gøre således.

Mandag styrke

Tirsdag løb

Onsdag styrke

Torsdag løb

Fredag fodbold og styrke

Lørdag fri

Søndag fri

Styrketræning læser jeg ud fra dit indlæg er nyt for dig. Så du skal køre 10reps og 3set af hver øvelse. Men atdaigvæk kunne tage en 2-4 reps når du har taget 10.

Jeg ville køre følgende øvelser:

Flad bænkpress

Hyperextention m/u vægt eller dødløft

Chipups evt. Med kabel

Squat

Military Db Press

Stated row

Mave m/u vægt

Inden træning kan du løbe en 5min og lige varme lidt op. Sørg for at få en kompetent instruktør til at vise dig øvelserne.

.

Link to comment
Share on other sites

Er det muligt at nå mit mål?

Jeg ved ikke om jeg vil kalde "at blive (mere) markeret inden maj" et decideret mål. Det er i hvert fald meget lidt målbart.. og vil du tabe dig eller tage muskelmasse på?

Er det for meget træning?

Det kommer helt an på, hvor meget træning du er vant til - men det virker ikke som den vilde træningsmængde, så det ville jeg ikke være nervøs for.

Hvor langt tid bør man bruge i fitnesscenter?

Så lang tid det nu tager dig at gennemføre det program, du får udarbejdet. En time til halvanden er nok ikke helt ved siden af.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share