Udstrækning/mobility efter træning


teddy
 Share

Recommended Posts

Jeg har igennem lang tid døjet med dårlig ryg/nakke. Har så for nylig fået konstateret slidgigt og en diskusprolaps.

Jeg er forsigtigt gået igang med at træne lidt, indtil videre bare med egen kropsvægt, men føles som om det gavner og er ikke mange smerter jeg har for tiden.

Grundet historikken med problemer, ville jeg rigtig gerne have nogle ideer til udstrækning og eller mobility øvelser jeg kan lave i 10-20 min efter træningen, dels for at undgå flere problemer, men også for at holde hele kroppen nogenlunde smidig. Da dette område ikke er noget jeg har sønderligt forstand på, håber jeg på hjælp herinde fra.

Så skyd løs til ideer og kom gerne med egne erfaringer også eusa_angel.gif

Emnet er også postet på bb.dk, men håber på flere forslag hvis jeg også poster det her.

Link to comment
Share on other sites

Specifikt i din situation er "wall extensions" og serratus pushups nok ikke en helt dårlig kompo

Edit: Fandt lidt info selv.

Den pushup kører jeg allerede, har en del problemer med området lige under det ene skulderblad. Den anden vil jeg kigge lidt nærmere på.

Edited by teddy
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Specifikt i din situation er "wall extensions" og serratus pushups nok ikke en helt dårlig kompo

Genopliver lige denne tråd, da jeg stadig har en del problemer.

Har brugt serratus pushups og lign øvelser i en tid, da jeg sammen med min fys er kommet frem til at største delen af mine tilbageværende gener skyldes en muskel der sidder inde bag skulderbladet. Han har meget svært ved at bearbejde den, da den ligger som den gør.

Har idag prøvet at give den en hård omgang massage med først en foamroller og bagefter en tennis bold, så må jeg se om det hjælper lidt.

Er der andre der har øvelser eller andet der kan afhjælpe problemet/styrke området, så sig endelig til.

Link to comment
Share on other sites

Genopliver lige denne tråd, da jeg stadig har en del problemer.

Har brugt serratus pushups og lign øvelser i en tid, da jeg sammen med min fys er kommet frem til at største delen af mine tilbageværende gener skyldes en muskel der sidder inde bag skulderbladet. Han har meget svært ved at bearbejde den, da den ligger som den gør.

Har idag prøvet at give den en hård omgang massage med først en foamroller og bagefter en tennis bold, så må jeg se om det hjælper lidt.

Er der andre der har øvelser eller andet der kan afhjælpe problemet/styrke området, så sig endelig til.

Det lyder som om problemet er mere specifikt en angivet i åbningsindlægget?

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som om problemet er mere specifikt en angivet i åbningsindlægget?

well det der det også, altså det jeg har problemer med endnu.

Det jeg beskrev i åbningsindlægget var ting som jeg stort set er ovre, men selvfølgelig vil arbejde på ikke kommer igen.

Link to comment
Share on other sites

Kan du så ikke uddybe problemet pt.?

Var det jeg prøvede ved at beskrive smerterne fra en muskel der ligger inde bag skulderbladet, ved desværre ikke hvad den kaldes, har jeg ikke fået hørt ham om. Men er ret sikker på det er den der bliver brugt i serratus pushups.

Jeg syntes bare det er utroligt svært at ramme musklen så jeg kan få den trænet/styrket. Lige pt kan jeg dårligt holde til at lave 10 alm pushups uden at jeg kan mærke jeg ikk burde have gjort det.

Link to comment
Share on other sites

Prøv evt. noget rhomboid-stræk. Arbejd lidt i stillingen indtil du finder det rette stræk.

Eller noget subscapularis-stræk Brug evt. en dørkam, som klassisk bryststræk, men sænk skulderen og læn dig lidt forover.

HVis du gerne vil ramme serratus ant. hårdere/renere, så kan du lave incline shrugs eller håndstandsshrugs, men det er nok næppe løsningen for dig.

Link to comment
Share on other sites

Prøv evt. noget rhomboid-stræk. Arbejd lidt i stillingen indtil du finder det rette stræk.

Eller noget subscapularis-stræk Brug evt. en dørkam, som klassisk bryststræk, men sænk skulderen og læn dig lidt forover.

HVis du gerne vil ramme serratus ant. hårdere/renere, så kan du lave incline shrugs eller håndstandsshrugs, men det er nok næppe løsningen for dig.

Thanks var noget i den stil jeg havde håbet på.

Har lige prøvet de to stræk og den ene skal jeg lige have arbejdet lidt på at få det at ramme rigtigt, men den du foreslog i en dørkarm føltes til at ramme helt perfekt.

Vil prøve at bruge dem dagligt og så lidt af de pushups der og så håbe det kan hjælpe :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share