Ironman, kettlebells og crossfit


dhestbech
 Share

Recommended Posts

' date='23. February 2011 - 23:09 PM' timestamp='1298498944' post='1491583']

Interessant log du har. Kan i sær godt lide dine kombinationer, men tror også du får lidt svært ved at nå det hele, hvis du vil træne dig op til en fornuftig IM. Men jeg forstår også du har svært ved at vælge fra, jeg kender det selv... det er lidt et dilemma.

Når du kører dine KB hold om søndagen, hvor meget er du selv med??

Har du løbet marathon?

Ellers god gas :4thumbup:

Jeg har næsten valgt crossfitten fra nu - det bliver kun ved specielle lejligheder fra nu af :blush:

Ja, er med på holdet - selvfølgelig går jeg rundt og retter, når det er nødvendigt, men det er nok til at jeg bliver presset :smile:

Nej, det længste jeg har løbet er en halvmarathon for halvandet år siden - så det er måske for stor en mundfuld jeg prøver at bide over, men nu ser jeg til Århus challenge, om kropen kan holde til challenge copenhagen.. :bigsmile:

Og tak, vil forsøge, at give den gas :wink:

Link to comment
Share on other sites

Eftermiddagens træning: spinning

Tog først 55 minutter med god gas for mig selv - derefter tog jeg på Lykkes basishold - omkring 40 minutters aktiv kørsel..

Kan godt mærke, at jeg er brugt for i dag :4thumbup:

Morgendagens træning: blver vist bare de to timers TBK i skolen - så det er stille og roligt.

Danil Hestbech :superman:

Link to comment
Share on other sites

Fredag blev det til 20 minutters stigningsløb fra 12-14 km/t

Lørdag var fri

Søndag: 40 minutters løb ved 12 km/t

Kettlebell intro og basis forløb gnidningsfrit - første sæt i basistimen var teknik og udførelse af Turkish Get Up - og det gik supergodt, selvom det var svært :smile:

I dag, er der ingen træning på programmet

Imorgen er der morgensvømning på UC-syd :4thumbup:

Glæder mig til, at komme op og i vandet :bigsmile:

Daniel Hestbech :superman:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag (i går): morgensvømning

Onsdag ( I dag): morgenspinning

Svømningen gav godt: de første 350 meter var helt stille og roligt.

Derefter stod den på intervaltræning indtil 825 meter - dvs 75 meter roligt tempo og 25 meter spurt.

De sidste 25 var undervandssvømning igen :smile:

Spinning i morges var rigtig hårdt!

Jeg sad og forstod ikke hvorfor min puls ikke kom op i det samme niveau, som den plejde, og følte mig ikke træt, sløj, eller andet. Så kom jeg i tanker om at her den anden dag, da jeg skulle løbetræbe, gik pulsuret i koma og viste at min puls var på 110%.. Jeg smed den i tasken og havde egentlig glemt alt om det til afslutningen af spinningtimen i dag - den autoopdaterer åbenbart, hvis man har været over sit tidligere max, så har kørt hele timen, med en maxpuls der var 10 slag højere, end min egen - det gør ltså en forkel ! :laugh:

I dag, er der ikke mere træning.

Imorgen tidlig skal jeg ud og svømme :smile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag morgen: svømning

1100 meter dauerlauf, hvor den generelle fart måske var lidt højere end den plajer at være, men uden intervallerne - har kunnet mærke, at skuldrene er på arbejde, så ville ikke trække igennem.

fredag nåede jeg kun lige at styrketræne i en lille halv time, før jeg skulle afsted til introfest med fysserne - der blev drukket, det er jeg egentlig lidt træt af, at jeg blv trukket med i.. :blush:

I dag løb jeg de 3,5 km der er ud til skolen, for at hente bilen.

Fik ondt i knæet, under løbeturen og har egentlig kunnet mærke den hele dagen - glæder mig til at sove på den og mærke den efter i morgen tidlig.

Imorgen står den på kettlebells intro + basis.

Over og ud

Daniel Hestbech :superman:

Link to comment
Share on other sites

Søndag, mandag og tirsdag var træningsfie :unhappy:

søndag var planlagt. Mandag mente jeg stadig jeg kunne mærke knæet fra lørdagens løbetur. Tirsdag var jeg klar til at svømme, men der var ikke nogen livredder...

Onsdag morgen: Spinning

Torsdag aften: 25 minutters løb (ingen brok fra knæet) + Kettlebell basis

I dag: en bette cykeltur senee i dag, tror jeg det blver til :smile:

Over og ud

Daniel Hestbech :superman:

Link to comment
Share on other sites

Fredag blev det ikke til cykling - hm, dårlig stil..

Lørdg og søndag var jeg i århus på løbetrænerkursus, og vi løb mere, end jeg lige var parat til :tongue:

Dvs. en kort tur med indlagt leg lørdag formiddag: 4-5 km

En længere tur med flere indlagte lege lørdag eftermiddag: 7-9 km

En længere tur med 8 1-minuts intervaller og bakkeintervaller indlagt søndag middag: 7-9 km.. Det endte sgu med at være hårdt..

Mandag holdt jeg fri.

Tirsdag var der morgensvømning: 900 meter i roligt tempo

I dag: morgenspinning. Hård øvet time - det var fedt.

Imrgen tidlig er der svømning.

Daniel Hestbech :superman:

Link to comment
Share on other sites

torsdag: svømning, senere på dagen: 3*10 minutters løb og 3*5 minutters kettlebells

Fredag: her blev afholdt et event i fitnss "boys night out", som jeg var med til at stå for. Jeg havde kettlebellholdet. Så 3 * 23 minutters kettlebells og så en lille halv times afslutning med stripfitness :4thumbup: - et var sgu sjovt.

Lørdag: fridag

I dag: spinning i morges, derefter kettle itro og basis og derefter en bette løbetur - 6-7 km..

Imorgen.. Jah, ahængigt af humøret tager jeg op og spinner imorgen tidlig :smile:

Daniel Hestbech :superman:

Link to comment
Share on other sites

mandag: træningsfri

tirsdag: svømning - 1100 meter

onsdag: morgenspinning

torsdag: svømning - 1100 meter - 6 km løb på løbebånd

fredag: træningsfri

lørdag: spinning

søndag: kettlebell intro + basis - 7,5 km løb udendørs - 35 min.

I dag: morgenspinning

Imorgen: svømning

Over og ud

Daniel Hestbech :superman:

Link to comment
Share on other sites

mandag : der var morgenspinning, som jeg også skrev sidst - men om aftenen var der også kettlebell intro og basis.

tirsdag: morgensvømning, 1100 meter

onsdag: morgenspinning

torsdag: morgensvømning 1200 meter. 7 km løb, 33 min. Kettlebell basis (hård, hård time :))

Fredag: træningsfri.

I dag: kursus i slyngetræning - jævnt hårdt

I morgen - det samme: slyngetræning fra 9.00-15.00

Over og ud

Daniel Hestbech :superman:

Edited by dhestbech
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share