Nyt og seriøst program


Pythoner
 Share

Recommended Posts

Hey MOL!

Har styrketrænet i et halvt års tid ca. og har opnået resultater, blot ikke så store som forventet. Har opbygget en grundstyrke og form til at begynde på noget mere seriøst.

Har snakket lidt med en klassekammerat der træner intensivt og ofte, og han anbefaler disse øvelser:

Squat

Dødløft

Pull-up

Row

Mili pres

Dips

Bænkpres

Når jeg ser på dem, kræver ingen maskiner, hvilket jeg egentlig er glad for.

Jeg ville blot høre om der er et alternativ til dødløft, da den øvelse ikke lige er min kop te :) Har google lidt og youtubet, men i mine øjne kan den ene slå den anden, så ville helst have et råd direkte fra nogle herinde.

Desuden ville jeg høre, om man udover ovenstående bør træne mave seperat. Måske nogle få maveøvelser med fokus på skrå mavemuskler? Og det samme med arme?

Og sidste af tre spørgsmål er blot; hvad i synes om sets og reps? Plejer at køre 3 x 10/12 i mindre muskelgrupper og 5 x 8 i større muskelgrupper - dumt eller godt? :)

På forhånd tak for hjælpen!

Link to comment
Share on other sites

Hey MOL!

Har styrketrænet i et halvt års tid ca. og har opnået resultater, blot ikke så store som forventet. Har opbygget en grundstyrke og form til at begynde på noget mere seriøst.

Har snakket lidt med en klassekammerat der træner intensivt og ofte, og han anbefaler disse øvelser:

Squat

Dødløft

Pull-up

Row

Mili pres

Dips

Bænkpres

Når jeg ser på dem, kræver ingen maskiner, hvilket jeg egentlig er glad for.

Jeg ville blot høre om der er et alternativ til dødløft, da den øvelse ikke lige er min kop te :) Har google lidt og youtubet, men i mine øjne kan den ene slå den anden, så ville helst have et råd direkte fra nogle herinde.

Desuden ville jeg høre, om man udover ovenstående bør træne mave seperat. Måske nogle få maveøvelser med fokus på skrå mavemuskler? Og det samme med arme?

Og sidste af tre spørgsmål er blot; hvad i synes om sets og reps? Plejer at køre 3 x 10/12 i mindre muskelgrupper og 5 x 8 i større muskelgrupper - dumt eller godt? :)

På forhånd tak for hjælpen!

Din mave (specielt de skrå!) bliver trænet massivt ved squat, dødløft, cleans etc.

(Pr. mine egne erfaringer).

Link to comment
Share on other sites

Vil dette program være okay, hvis jeg nu helst vil dele det lidt op?

Dag 1:

Bænkpres

Valgfri brystøvelse (skrå bænk, brysttræk etc)

Military press

Dips

___

Dag 2:

Squat

Dødløft ELLER lounges (hvis programmet ikke kan nås, stryges denne øvelse)

Pull-up

Row

Rygbøjninger med vægtskive

Øvelser som skal passes ind i en af de to dage – efter eget ønske og overskud

Crunches (mave)

Benløft (liggende på ryggen på mavebænken)

Skuldertræk

Skrå mavemuskler (drejemaskine, alm. Mavebøjninger)

Biceps

Triceps

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share