HJÆÆLP!


LauCH
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg er en pige på 19 år, jeg vejer 44 kg og er 163- nej det er ikke extremt tynd, men det ser rigtig tyndt ud!

Jeg vil rigtig gerne tage på, og har villet det i flere år nu, jeg spiser godt, altså ikke alt for sundt, men jeg spiser meget!!

Min kærester siger at jeg spiser lidt, men jeg er heller ikke god til at proppe mig på én gang, men spiser til gengæld KONSTANT!! Alle mine venner griner hver gang jeg hiver chokolade op ad tasken!

Nu har jeg fået nok af at se så tynd ud, og jeg vil gerne prøve et eller andet til at sætte skub i min vægtforøgelse!! Det er ikke kun overvægtige mennesker der er kede af det, det er ligeså slemt når man føler at andre folk synes man ser syg ud og spørger om man er okay, når man faktisk kan stopper i sig med mad i kilovis.

Jeg fik foræret noget protein/creatin pulver og drak det ca 500ml hver dag udover min normale mad.

Jeg følte lidt at det satte skub i det en smule, men jeg tror bare det er ideen der laver ønskerbilleder i spejlet..

Jeg har hørt lidt om at hvis jeg drak weightgainer oveni i min kost skulle jeg med sikkerhed tage på, men jeg vil gerne høre nogle forskellige meninger om det, fordi andre siger at jeg bare ikke kan tage på og sådan er det og det burde jeg bare være glad for.. - DET ER JEG IKKE! PLEASE HJÆLP MIG!!!

Link to comment
Share on other sites

Som Ivan Igor siger:

Skriv det hele op - i mængder - af hvad du spiser i løbet af en dag.

Du vil højst sandsynligt blive meget overrasket over hvor meget du skal spise i forhold til HVAD du spiser.

Jeg har efterhånden set alt for mange tynde piger, der mener at de spiser hele tiden og når alt kommer til alt er energi indtaget ALT for lavt.

Hvis du er seriøs med dit projekt, vil følgende hjælpe:

1) Post det hele her og lad os se hvor meget du spiser.

2) Begynd at føre madlog, så du kan se hvor meget du reelt spiser i løbet af dagen - HVER DAG! Er du i underskud i forhold til det anbefalede - spis mere!!!

3) Evt. Betal dig til et madprogram, som du følger SLAVISK! Enten fra en klog person herinde, en diætist eller lignende.

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Jeg er 170 cm og har i mange år vejet 53 kg, så har været lige akkurat undervægtig og altså ikke så meget som dig.

I april sidste år startede jeg så til crossfit.:weight_lift: Jeg var nervøs for at tabe mig, men i stedet tog jeg 4 kg på i form muskler, hvilket jeg er meget tilfreds med. Det kan ses og det er rart. Man kan stadig se mine ribben, men man kan også se muskler på især arme og ben.

Derudover spiser jeg mere hørfrøolie/olivenolie, laks, avocado, ylette i stedet for a-38 og flere proteiner (men sikkert ikke nok). :unsure:

Der ryger så også en del kage og chips ned.. hmm.

Jeg er ingen ekspert i hverken træning eller kost, og ved ikke, om det virker for dig.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jeg er en pige på 19 år, jeg vejer 44 kg og er 163- nej det er ikke extremt tynd, men det ser rigtig tyndt ud!

Jeg vil rigtig gerne tage på, og har villet det i flere år nu, jeg spiser godt, altså ikke alt for sundt, men jeg spiser meget!!

Min kærester siger at jeg spiser lidt, men jeg er heller ikke god til at proppe mig på én gang, men spiser til gengæld KONSTANT!! Alle mine venner griner hver gang jeg hiver chokolade op ad tasken!

Nu har jeg fået nok af at se så tynd ud, og jeg vil gerne prøve et eller andet til at sætte skub i min vægtforøgelse!! Det er ikke kun overvægtige mennesker der er kede af det, det er ligeså slemt når man føler at andre folk synes man ser syg ud og spørger om man er okay, når man faktisk kan stopper i sig med mad i kilovis.

Jeg fik foræret noget protein/creatin pulver og drak det ca 500ml hver dag udover min normale mad.

Jeg følte lidt at det satte skub i det en smule, men jeg tror bare det er ideen der laver ønskerbilleder i spejlet..

Jeg har hørt lidt om at hvis jeg drak weightgainer oveni i min kost skulle jeg med sikkerhed tage på, men jeg vil gerne høre nogle forskellige meninger om det, fordi andre siger at jeg bare ikke kan tage på og sådan er det og det burde jeg bare være glad for.. - DET ER JEG IKKE! PLEASE HJÆLP MIG!!!

Umiddelbart vil det bedste være at få så meget decideret mad som muligt. Men du spiser åbenbart ikke nok. Ellers ville du tage på. Sørg for at få nogle rigtigt energitætte ting. Ting som nødder, tørret frugt, olie, pasta, ris, sødmælk og hvis du er hardcore så drik ren fløde. Det lyder klamt (i hvert fald ren fløde), men det indeholder rigtigt godt med kalorier, så det gælder bare om at spise nok.

Good luck! :4thumbup:

Edited by SoerenS
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej.

Jeg er en pige på 19 år...bla bla bla... fordi andre siger at jeg bare ikke kan tage på og sådan er det og det burde jeg bare være glad for.. - DET ER JEG IKKE! PLEASE HJÆLP MIG!!!

Som Ivan Igor siger:

Skriv det hele op - i mængder - af hvad du spiser i løbet af en dag.

Du vil højst sandsynligt blive meget overrasket over hvor meget du skal spise i forhold til HVAD du spiser.

Jeg har efterhånden set alt for mange tynde piger, der mener at de spiser hele tiden og når alt kommer til alt er energi indtaget ALT for lavt.

Hvis du er seriøs med dit projekt, vil følgende hjælpe:

1) Post det hele her og lad os se hvor meget du spiser.

2) Begynd at føre madlog, så du kan se hvor meget du reelt spiser i løbet af dagen - HVER DAG! Er du i underskud i forhold til det anbefalede - spis mere!!!

3) Evt. Betal dig til et madprogram, som du følger SLAVISK! Enten fra en klog person herinde, en diætist eller lignende.

Jeg håber, at du har taget rådene til dig og siden du ikke har valgt at skrive mere herinde, håber jeg, at du har modtaget professionel hjælp.

Ellers kan du jo tude videre om et halvt år, når der stadig ikke er sket en skid.

Held og lykke med fløden! :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share