Ondt i underarm


KaHornshoej
 Share

Recommended Posts

Hej MOLer

Jeg er begyndt at styrketræne for ca 4 måneder siden. Jeg kører fullbody hver anden dag.

Mit problem er at jeg er begyndt at få ondt i underarmen især når jeg træner biceps. Det mærkes som skinnebensbetændelse føles når man har overtrænet sit løb. Jeg ved ikke hvordan jeg skal beskrive det nærmere.

Jeg vil jo gerne fortsætte med træne mine biceps men jeg har jo heller ikke lyst til at skade mig selv. Kender i til problemet og evt. nogle gode øvelser.

I mit fullbodyprogram træner jeg biceps to gange, en gang med kabeltræk og en gang med vægtstang.

Håber at I kan hjælpe mig.

Link to comment
Share on other sites

Lav nogle flere chin-ups og rows i en periode og giv håndledet pause fra curls.

Start så stille op når du har givet underamene en pause og den er syntomfri (fx. 3-4 uger.)

Og som Tjr siger, prøv dig frem med hvilke øvelser du kan lave uden gene. Hammer-curls har virket for mig i perioder hvor jeg ikke kunne curle pga. problemer med håndleddet.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mit problem er at jeg er begyndt at få ondt i underarmen især når jeg træner biceps. Det mærkes som skinnebensbetændelse føles når man har overtrænet sit løb. Jeg ved ikke hvordan jeg skal beskrive det nærmere.

Er det lillefinger eller tommelfinger-siden?

Jeg mærker nemlig en stikken ved lillefingersiden, der også føles lidt ligesom skinnebensbetændelse og jeg har holdt totalt pause i 4-5 uger nu og jeg har stadig symptomer.

Jeg kunne forestille mig at man skulle træne de øvelser der berør området med mange gentagelser med lav vægt og vænne underarmen til belastningen? evt. supplere med træning af håndled, fingre, osv.?

Jeg fandt også et indlæg på et andet forum med en person med samme problem og han havde holdt pause et halvt år før det forsvandt, men han havde ikke længere nogle symptomer.

Hvis du er kommet frem til noget der virker så skriv venligst! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hej MOLer

Jeg er begyndt at styrketræne for ca 4 måneder siden. Jeg kører fullbody hver anden dag.

Mit problem er at jeg er begyndt at få ondt i underarmen især når jeg træner biceps. Det mærkes som skinnebensbetændelse føles når man har overtrænet sit løb. Jeg ved ikke hvordan jeg skal beskrive det nærmere.

Jeg vil jo gerne fortsætte med træne mine biceps men jeg har jo heller ikke lyst til at skade mig selv. Kender i til problemet og evt. nogle gode øvelser.

I mit fullbodyprogram træner jeg biceps to gange, en gang med kabeltræk og en gang med vægtstang.

Håber at I kan hjælpe mig.

Det hjælper i hvert fald ikke at blive ved med at presse det! Lav curl-varianter, der ikke gør ondt (hammer, reverse, måske DB's)

Google evt. "forearm splints rehab"

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share