Effektiv fussion af funktionel træning og styrke?


xeyelessx
 Share

Recommended Posts

hej :D

Efter snart 3 måneder hvor jeg har haft stor fokus på min profession og ikke på min form/kropslige mål så vil jeg til og i gang igen.

Har ikke bodybuildet i ca. 8 måneder nu (bl.a. pga. militæret <3 ).

Men nu vil jeg gerne i gang igen :D

Har tænkt på at starte op med et HST program.

Men vil gerne se om det ikke kan lade sig gøre at køre en masse funktionel træning ind over selve bodybuilder delen.

vil rigtig gerne havde mere muskelmasse! Men vil også gerne holde det funktionelt da jeg bl.a. ser frem til en død lækker 186 KM march tur her til sommer :D

Nogle ideer til hvordan jeg bedst får blandet disse programmer sammen og hvordan jeg bør tilrettelægge min kost i forhold til dette mål?

Link to comment
Share on other sites

hej :D

Efter snart 3 måneder hvor jeg har haft stor fokus på min profession og ikke på min form/kropslige mål så vil jeg til og i gang igen.

Har ikke bodybuildet i ca. 8 måneder nu (bl.a. pga. militæret <3 ).

Men nu vil jeg gerne i gang igen :D

Har tænkt på at starte op med et HST program.

Men vil gerne se om det ikke kan lade sig gøre at køre en masse funktionel træning ind over selve bodybuilder delen.

vil rigtig gerne havde mere muskelmasse! Men vil også gerne holde det funktionelt da jeg bl.a. ser frem til en død lækker 186 KM march tur her til sommer :D

Nogle ideer til hvordan jeg bedst får blandet disse programmer sammen og hvordan jeg bør tilrettelægge min kost i forhold til dette mål?

Har du prøvet crossfit eller lignende træningsformer? Hvis ikke, så ville jeg starte der.

Dagens øvelse er altid listed øverst på forsiden.

http://www.crossfit.com/

NB: Opvarmning er ikke inkluderet i 'Workout of the Day' (WOTD), og du bør selvfølgelig altid varme op inden.

Edited by DeerInHeadlights
Link to comment
Share on other sites

I forhold til funktionel træning er crossfit rigtig godt, men det vil nok ikke bygge din muskelmasse særlig meget op(alt efter hvilket WOD man køre).

Hvis du mener funktionelt i forhold til generelle løft, er de fleste basis øvelser funktionelle i forhold til din hverdag.

Derfor vil jeg foreslå et program med basis øveler, som fx dødløft, squat, bænkpres og pull-down.

Hvis du mener funktionelt i forhold til nogle bestemte bevægelsesmønstre skal du selvfølge lægger programmet efter disse bevægelsesmønstre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share