post workout meal - myth?


xeyelessx
 Share

Recommended Posts

Længe har jeg faldet over i diverse bøger/blogs osv. omkring post workout meal og the window of oppertunity, men er der egentlig videnskablig baggrund for denne (nogen siger 20 min, andre siger 2 timer) vindue, hvor man skal nå at indtage (noget siger protein, andre siger kulhydrater) for at få 20% mere ud at sin træning...

Men er der egentlig belæg for det?

En del steder klassificerende det som en myte, men alle "eksperterne" på diverse blogs osv. holder stadig fast i det... Så er der egentlig empiriske data for det eller er det bare mere "religion"?

For hvis det endelig skulle virke burde det så ikke skulle indtages rigtig hurtigt og kræve en til at være 100% i ro for optimal restitusation?

samt at hvis det skal nå at gå så hurtigt i blodet skal det vel helst indtages i fx shakeform for at få det hurtigere ud i kroppen?

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal blankt erkende, at jeg ikk har nogen idé om der rent faktisk er videnskabeligt belæg for det.

Men sys da, at det virker ret logisk, at man får "mere" ud af det umiddelbar efter træning, da man lige har forbrændt en masse energi, virker det i min verden ret logisk at kroppen er mere modtagelig, men som sagt er jeg slet ikk ikk kvalificeret til, at sige det med sikkerhed :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share